Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Revolut a explicat cum se „scurg” banii românilor printre degete. Și a dezvăluit tendințele financiare pentru 2026. Florina Moisei: „Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală”
Share
Notification Show More
Latest News
#BankingNews20. Când timpul ia forma unei strategii și devine valoare. Raiffeisen Bank, premiată pentru ”CONSECVENȚĂ” la Gala BankingNews
Stiri de top
Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători
Stiri de top
UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker
Stiri de top
ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”
Stiri de top
Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Revolut a explicat cum se „scurg” banii românilor printre degete. Și a dezvăluit tendințele financiare pentru 2026. Florina Moisei: „Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală”
Stiri de top

Revolut a explicat cum se „scurg” banii românilor printre degete. Și a dezvăluit tendințele financiare pentru 2026. Florina Moisei: „Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală”

Gabriela Dinu
Last updated: 15/12/2025 12:23
Gabriela Dinu 27 de minute ago
Share
SHARE

Revolut, compania fintech globală cu peste 65 de milioane de clienți la nivel mondial și peste 4,5 milioane în România, a publicat un nou raport bazat pe date interne și pe un studiu realizat de Dynata, evidențiind analiza anului 2025 și perspectivele financiare pentru 2026. Datele furnizate de Dynata și Revolut arată o schimbare în modul în care consumatorii își gestionează finanțele, trecând de la bugetarea simplistă la un „pilot financiar AI”.

Contents
O primă imagine despre cum a arătat anul financiar 2025 pentru românii care folosesc RevolutClienții au nevoie de instrumente pentru urmărirea plăților lunare Florina Moisei, noua șefă Revolut România: Suntem optimiști pentru anul 2026. Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principalăNe dorim un client cu o vizibilitate cât mai bună a felului în care își pierde baniiBugetul „care se scurge” printre degeteCe face Revolut pentru a educaAscensiunea AI Florina Moisei: 23% dintre românii intervievați caută instrumente digitale pentru a automatiza gestionarea averiiTendințele în turism: era „evadării”De la speculație la investiții fundamentate43% Ar vrea să fie mai disciplinați financiar în 2026. 33% să fie mai educați financiar

O primă imagine despre cum a arătat anul financiar 2025 pentru românii care folosesc Revolut

Pe măsură ce costul vieții evoluează, definiția bunăstării financiare se schimbă. Confruntați cu creșteri de taxe, incertitudine economică și măsuri de austeritate, pentru anul următor 34% dintre respondenți spun că obiectivul lor principal este să ia decizii financiare mai inteligente, în timp ce 23% urmăresc să-și crească activ activele financiare, nu doar să economisească.

Poate cel mai puternic impact il regasim în lipsa de claritate care ne însoțește în cheltuielile de zi cu zi. Deși 44% dintre români au unul sau două abonamente lunare — de la streaming (38%) la fitness (12%) — eficiența financiară rămâne o provocare.

● 60% declară că plătesc cel puțin un abonament pe care nu îl folosesc.
● 35% refuză să anuleze aceste servicii neutilizate, de teamă că „poate le vor folosi mai târziu”.

Clienții au nevoie de instrumente pentru urmărirea plăților lunare

Astfel, datele Revolut indică o nevoie de instrumente ce permit urmărirea plăților lunare ce devenin esențiale pentru cei 48% care cheltuiesc aproximativ 100 de lei pe lună pentru astfel de servicii. Conform datelor Revolut, în 2025 românii au cheltuit în medie 60 de lei per tranzacție pentru abonamente și plăți recurente la utilități, efectuând aproape 39 de milioane de tranzacții către diferiți furnizori.

Florina Moisei, noua șefă Revolut România: Suntem optimiști pentru anul 2026. Ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală

Cum 2025 a fost primul an operațional pentru Revolut ca sucursală în România a băncii lituaniene, Florina Moisei, noua șefă Revolut România, a fost prezentă la conferința de presă unde a explicat că fintech-ul nu este doar o platformă de plată, ci și un instrument folosit pentru a reduce „anxietatea financiară” a clienților. În cadrul evenimentului desfășurat la Impact Hub, managerul a punctat de câteva ori că „Revolut este o bancă”, și a vorbit deschis despre principalul obiectiv : „ne dorim ca tot mai mulți utilizatori să folosească Revolut ca bancă principală”.

La conferința Revolut s-a vorbit despre nevoile clienților și tendințele anului 2026. Cu adevărat interesantă a fost discuția despre modul în care românii își pierdem banii. O adevărată lecție de educație financiară.

Ne dorim un client cu o vizibilitate cât mai bună a felului în care își pierde banii

„Unul dintre lucrurile pe care le facem la mod constant este să avem diverse abonamente. Toți avem abonamente la diverse publicații, sări de sport, diverse tipuri de abonamente care sunt recurente și pe care le păstrăm fără neapărat să avem o vizibilitate a lor. De ce ne interesează acest lucru? Pentru că ne dorim ca clientul nostru să aibă o vizibilitate cât mai bună a felului în care își pierde banii, să încercăm să ajutăm clienții și mai ales tinerii. Avem un procent important de tineri care folosesc aplicația, au nevoie să-și fac o planificare familială, o bugetare.

Bugetul „care se scurge” printre degete

Acest studiu arată că 44% din români au 1-2 abonamente lunare de plătit. Deci aproape jumătate din români intervievați au abonamente plătite lunar. 50% din aceste abonamente sunt în jur de 100 de lei pe an, deci nu este chiar o sumă mică. Dar ce este și mai interesant este că 60% din respondenți spun că cel puțin un abonament este plătit inutil! Și da, ce este și mai curios este că jumătate din cei de 60% (35%) nu au renunța la aceste abonamente, din cauza unei anxietăți – poate ar trebui să l folosescă mai tarziu”, a explicat în cadrul conferintei de presa Florina Moisei, noua șefă Revolut România.

Ce face Revolut pentru a educa

Potrivit reprezentantilor Revolut, „clienții pot avea o evidență clară a abonamentelor din aplicație unde primesc notificări și pot decide daca mai e cazul sa plătescă sau pot renunța la acel serviciu. Practic, cine are un abonament va primi în aplicație – cu ceva timp înainte să vină data scadentă – o notificare care vă va spune: la următoarea dată veți avea de plată XYZ.

Este un mod de a încerca să conștientizăm utilizatorii asupra obțiunilor pe care le rostogolesc. Apoi, la noi pot crea conturi, conturi e mult spus, pocket-uri – care sunt dedicate abonamentelor. Se poate crea din aplicație un pocket care să fie destinat abonamentului și atunci ai vizibilitate mult mai ușoară asupra ceea ce faci cu banii tăi. Ajută la simplitate, transparență și la o bugetare mult mai bună, mai ales când vorbim de familie și finanțe personale” , a explicat Florina Moisei modul de educare a publicului pe care Revolut încearca să-l imprime prin aplicația sa intuitivă.

Potrivit specialistilor, transparența, claritatea, ajută foarte mult la gestionarea comportamentelor financiare, ne ajută să luăm decizii financiare sustenabile pe termen lung, dar mai ales ne ajută în gestionarea stărilor noastre de anxietate cu privire la bani. De altfel, Jeff Bezos, spunea că în viață trebuie să eliminăm fricțiunea. Adică trebuie să facem lucrurile cât se poate de simple, ușoare. Iar Revolut asta face. Simplică viața, dar și bugetele.

Ascensiunea AI

Dar, anul care vine se conturează a fi anul cheltuielilor inteligente. „Noua mantră” a societății este tot mai mult legată de inteligența artificială, 55% dintre respondenți admit că AI le influențează comportamentul de consum, modul cum fac economii lunar.

● Economii inteligente: 26% folosesc AI în mod special pentru a economisi în sezonul scump al cadourilor de sărbători.
● Persistă barierele: deși adopția crește, 15% se tem că AI nu le va înțelege preferințele personale, iar 12% invocă îngrijorări legate de confidențialitatea datelor.

Florina Moisei: 23% dintre românii intervievați caută instrumente digitale pentru a automatiza gestionarea averii

„Viziunea noastră ‘Banking and Beyond’ înseamnă mai mult decât plăți; înseamnă să oferim clienților instrumente pentru a minimiza stresul financiar. Datele arată că 43% dintre oameni își doresc mai multă disciplină, iar 23% caută instrumente digitale pentru a automatiza gestionarea averii. Fie că folosesc AI, fie că integrează într-o singură aplicație instrumente pentru abonamente, cheltuieli și călătorii, ne angajăm să îi ajutăm pe clienți să treacă de la anxietatea financiară la control financiar în 2026.”, a declarat Florina Moisei, Country GM, Revolut Bank UAB, sucursala Vilnius București.

Tendințele în turism: era „evadării”

După valul post-pandemic de „revenge travel”, anul 2026 va fi definit de „evadare”, iar datele Revolut vorbesc despre turismul ca refugiu față de presiunile financiare și mentale ale vieții de zi cu zi.

● 35% dintre respondenți ar călători pentru a elibera presiunea psihologică.
● 13% călătoresc în mod special pentru a scăpa de grija facturilor și a responsabilităților financiare.
● Datele Revolut arată că, deși destinațiile clasice precum Grecia, Bulgaria și Italia rămân populare, există un interes în creștere pentru destinații exotice, pe măsură ce consumatorii caută o deconectare totală.

De la speculație la investiții fundamentate

Românii își propun să își optimizeze obiceiurile de investiții în anul următor. Tendința se îndepărtează de speculație și se îndreaptă către investiții pe termen lung, orientate către obiective. Un semnal încurajator este diminuarea decalajului de încredere dintre sexe: 39% dintre respondenți consideră că femeile sunt cel puțin la fel de abile în investiții ca bărbații.

Datele interne Revolut confirmă această evoluție. În octombrie 2025, numărul femeilor din România care investesc prin Revolut a crescut cu 25% față de 17% în cazul bărbaților, iar suma totală investită a crescut cu 87% în rândul femeilor, comparativ cu 67% în rândul bărbaților.

43% Ar vrea să fie mai disciplinați financiar în 2026. 33% să fie mai educați financiar

You Might Also Like

#BankingNews20. Când timpul ia forma unei strategii și devine valoare. Raiffeisen Bank, premiată pentru ”CONSECVENȚĂ” la Gala BankingNews

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România

TAGGED: finante personale, fintech, Revolut, Revolut Bank UAB, taxe, Florina Moisei, economii, pocket, banca, aboamente, economie, conturi, bani, buget
Gabriela Dinu 15/12/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători
Next Article #BankingNews20. Când timpul ia forma unei strategii și devine valoare. Raiffeisen Bank, premiată pentru ”CONSECVENȚĂ” la Gala BankingNews
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

#BankingNews20. Când timpul ia forma unei strategii și devine valoare. Raiffeisen Bank, premiată pentru ”CONSECVENȚĂ” la Gala BankingNews

9 minute ago

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

3 zile ago

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

3 zile ago

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?