Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: VIDEO. Se vinde sau nu se vinde BRD, acesta a fost „elefantul” din sala de conferință. Maria Rousseva: „Nu comentăm zvonurile din piață”. Ba chiar banca vrea să-și mențină poziția pe podium
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > VIDEO. Se vinde sau nu se vinde BRD, acesta a fost „elefantul” din sala de conferință. Maria Rousseva: „Nu comentăm zvonurile din piață”. Ba chiar banca vrea să-și mențină poziția pe podium
Stiri de top

VIDEO. Se vinde sau nu se vinde BRD, acesta a fost „elefantul” din sala de conferință. Maria Rousseva: „Nu comentăm zvonurile din piață”. Ba chiar banca vrea să-și mențină poziția pe podium

Gabriela Dinu
Last updated: 09/02/2024 13:48
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
Maria Rousseva, BRD FOTO. BankingNews
SHARE

BRD este parte a Societe Generale și nu vom comenta zvonurile din piață, a spus, astăzi, Maria Rousseva, CEO BRD, în deschiderea sesiunii de întrebări, după conferința de prezentare a rezultatelor financiare, anticipând principala preocupare a jurnaliștilor prezenți.

Contents
BRD are aceeași țintă: locul III pe piața bancarăTaxa pe bănci va costa BRD între 100 și 120 milioane de lei

Maria Rousseva și-a prezentat opinia amintind de „elefantul din cameră”: presupusa vânzare a sucursalei BRD din România. “Aş vrea să mai discut un subiect pe care cumva îl consider elefantul din cameră, aşa cum s-ar spune. Vreau să anticipez puţin întrebările înainte să le adresaţi. Este legată de acest zvon răspândit în presă privind intențiile companiei mamă Societe Generale de a vinde BRD. Este foarte clar, ca manager al unei companii listate la bursă, că trebuie să fim extrem de responsabili cu cumunicarea, să fim atenți la ce, cum și cui comunicăm. Trebuie să informăm în mod egal toți stekeholderii.

Vreau să insist că BRD este parte din Societe Generale şi nu comentează aceste zvonuri de pe piaţă. Mai ales acest tip de zvonuri“, a completat oficialul BRD.

De altfel, pe parcursul întrebărilor, dna Rousseva le-a vorbit jurnalistilor despre imaginea actuală a BRD.

„Imaginea BRD este una foarte bună: suntem o bancă mare, în creștere, pe o piață în creștere. Rezultatele noastre financiare vin pe baza unor date solide și nu sunt obținute ‘din noroc’. Suntem foarte confortabili cu cine suntem, cu ceea ce le oferim clienților și cu ambițiile noastre pentru viitor”, a subliniat Maria Rousseva.

Vorbind despre poziția băncii în TOP 3 după numărul activelor, oficialul BRD aținut să precizeze că nu se teme de concurență, fiind un lucru evident într-un mediu de business, iar banca urmărește o creștere organică.

BRD are aceeași țintă: locul III pe piața bancară

Mai mult, oficialul declară că banca are aceeași țintă, locul 3 pe piața bancară, mai ales după rezultatele excelente de anul trecut prin care au demonstrat că încă este loc pentru a crește organic ( cota de piață pe creditare a crescut cu 0,5%).

„Suntem pe o piaţă competitivă, suntem într-o competiţie, iar ceea ce ne dorim este să-i facem pe clienţii noştri fericiţi. Bineînţeles că o competiţie puternică ne obligă să devenim mai buni şi vedeţi aceste dezvoltări legate de partea digitală. Toate acestea sunt provocate tocmai pentru că suntem în copetiţie şi concurenţă nu doar cu băncile ci şi cu alte companii. Competiţia poate fi văzută ca o provocare, dar eu zic că este una pozitivă pentru că ne ajută să ne îmbunătăţim şi să creştem. Deci nu există nicio problemă atunci când suntem într-o concurenţă sau competiţie cu cineva. Competiţia este un lucru normal”, a comentat Maria Rousseva în cadrul conferinței de presă susținută la Hotel Marmorosch, fost sediu al BRD.

De altfel, oficialul a precizat în cadrul conferinței de presă că dorința băncii este să păstreze atât profitabilitatea cât și cota de piață.

Taxa pe bănci va costa BRD între 100 și 120 milioane de lei

Întrebați de jurnaliști dacă banca a calculat costurile privind taxa pe bănci din 2024, oficialii BRD susțin că se vor plăti între 100 și 120 milioane de lei. Reamintim că taxa se va plăti suplimentar față de impozitul pe profit.

Reamintim că astăzi BRD și-a anunțat rezultatele financiare. Banca a realizat un profit record de 1,63 miliarde lei, în creștere cu 27% față de 2022 (profit de 1,28 mld lei.), datorat unor rezultate excepționale pe componenta creditare. Oficialii au precizat că investițiile în digitalizare au fost mari, de 50 mil. euro, în 2023, iar acest lucru se regăsește în creșterea companiei, generând venituri în creștere.

Activele totale ale băncii se ridicau, la sfârșitul lunii decembrie 2023, la 81,4 miliarde lei, în creștere de la 71,5 mld lei.

La nivel de grup, BRD a realizat un profit în crestere cu 24% fata de anul precedent, ajungând la 1.656 milioane lei – un nivel record, după cum precizează compania.

You Might Also Like

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

TAGGED: BRD, Societe Generale, banci, banca, profit, active, rezultate, Maria Rousseva, vanzare BRD, elefant
Gabriela Dinu 08/02/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BRD, profit record pe fondul celui mai bun an pe creditare. Maria Rousseva: BRD a obținut o performanță remarcabilă
Next Article EXCLUSIV. E oficial: UniCredit Bank va depăși BRD în topul celor mai mari bănci România și va urca pe podium, după finalizarea fuziunii cu Alpha Bank. O altă premieră istorică este că din 2024 vom avea 4 bănci cu o cotă de piață de peste 10%, care vor controla împreună mai mult de jumătate din piață
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

2 zile ago

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

2 zile ago

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

3 zile ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?