Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Topul celor mai urmărite bănci din România pe Facebook, Instagram și LinkedIn. Am vorbit cu un specialist social media despre cum se manifestă fenomenul în industrie și care sunt exemplele de ”best practice”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Topul celor mai urmărite bănci din România pe Facebook, Instagram și LinkedIn. Am vorbit cu un specialist social media despre cum se manifestă fenomenul în industrie și care sunt exemplele de ”best practice”
AnalizeTop newsStiri de top

Topul celor mai urmărite bănci din România pe Facebook, Instagram și LinkedIn. Am vorbit cu un specialist social media despre cum se manifestă fenomenul în industrie și care sunt exemplele de ”best practice”

Cornel Dinu
Last updated: 03/11/2020 9:10
Cornel Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Rivalitatea din industria bancară se manifestă din plin și pe rețelele sociale, care le oferă băncilor un spațiu util în procesul de comunicare și interacțiune cu proprii și potențialii clienți.

Deși comunitatea bancară s-a confruntat in ultimii ani cu un deficit considerabil de imagine, platformele de social media au constituit un factor important în relaționarea directă cu românii, multe instituții de credit adoptând strategii care au contribuit la consolidarea popularității brandului.

”Orice brand puternic, are o prezență activă în online și se folosește de toate resursele pentru a-și face mesajul auzit. Iar bankingul nu face excepție. În ultimii ani, am văzut campanii foarte reușite din acest domeniu, pline de creativitate și gata să inspire mase mari de oameni în alegerile financiare. Trebuie să fii acolo unde sunt și clienții tăi. Iar Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn sau podcast-ul sunt resurse valoroase pentru a crește capitalul de brand. În mod cert, există o tendință generală de umanizare a brandurilor în strategia de comunicare. Și din nou, băncile din România se aliniază cu brio acestui val. Orice prezență în Social Media necesită un plan de comunicare bine pus la punct, adaptat contextului social în care trăim. Trebuie să informeze, să creeze engagement, să inspire și să vândă. Contentul trebuie să fie de calitate, distractiv, creativ, cu mesaje de call to action puternice sau voalate pe alocuri, ascunse în postări educative”, confirmă Claudia Drăgulin, Head of Social Media în cadrul agenției Gun Media.

Metodele inedite de comunicare adună zilnic ”aprecieri” din partea ”prietenilor” din mediul virtual. Cele mai active conturi de Facebook, Instagram sau LinkedIn ale băncilor românești furnizează zilnic informații caracterizate cu precadere de originalitate.

Băncile mizează în principal pe acele anunțuri care nu creează neapărat senzația că acestea au rolul de a promova direct produsele și serviciile băncii, ci mai degrabă contribuie la destinderea sau la consolidarea cunoștințelor celor care le citesc.

”Sunt foarte multe exemple de “așa DA” pe piața din România. Unele bănci, în funcție de publicul țintă, mizează foarte mult pe popularitate în rândul utilizatorilor dar, în același timp, se poziționează și ca bănci “cool”, la care ai dori să fii client fiindcă rezonezi cu mesajele lor, cu serviciile și cu facilitățile pe care le primești. Iar aici dau exemplul Băncii Transilvania. În mod cert, pandemia a schimbat semnificativ comportamentul de “consum” al serviciilor bancare cât și al utilizării serviciilor de plăți online”, susține Claudia Drăgulin.

”Tot în ideea de responsabilitate socială și protecție, comunicarea băncilor a mizat tot mai mult pe încurajarea plății cu cardul, pe folosirea aplicației bancare, sau plata prin Apple Pay spre exemplu. Mesajele au fost orientate foarte mult pe empatie, spre latura umană. Exemplu BCR – “George inovează, conectează, creează. George e ca voi toți, cei 1 milion de utilizatori.” Iar această arie a comunicării se extinde tot mai mult și prin prezentarea membrilor echipei și a pasiunilor acestora. Până la urmă, la baza fiecărui brand sunt oamenii. Dincolo de promovarea serviciilor, a produselor bancare și ușurinței plăților prin internet banking, se mizează foarte mult și pe contentul educativ, pe educația financiară atât pentru oameni maturi cât și pentru copii. Iar aici dau drept exemplu de best practice, comunicarea ING Bank. Un alt lucru care mi-a atras în mod deosebit atenția a fost adaptatea unor tehnici de promovare variate precum: parteneriate cu influencers sau micro-influencers: parteneriatul BCR cu George Buhnici pentru promovarea George Pay, crearea de podcasts (exemplu Podcast-ul Băncii Transilvania BTTalks realizat în parteneriat cu Andi Moisescu), asocierea cu evenimente cool, foarte populare precum Untold-ul (BT_Untold), realizarea de giveaways, implicarea în proiecte sociale, în proiecte de țin de mediu precum cele de împăduriri, încurajarea voluntariatului pentru mediu, încurajarea sportului, susținerea unor afaceri locale în această perioadă. Iar lista mai poate continua”, subliniază specialistul social media.

Claudia Drăgulin, Head of Social Media Gun Media: ”Overall, comunicarea se duce în zona de “mai mult decât banking”, cum susține și Banca Transilvania. Mesajele nu mai sunt atât de puternice în zona de vânzare, ci mai degrabă de educare și de a determina userii să rezoneze cu valorile brandului. Lucrurile evoluează și cu cât brandurile sunt mai receptive la schimbare, cu atât mai mult, au șansa să ajungă mult mai ușor la publicul țintă”.

Banca Transilvania domină autoritar pe Facebook și Instagram, ING Bank are cei mai mulți adepți pe LinkedIn, unde e cea mai acerbă concurență

Concurența băncilor pe Facebook a devenit o certitudine în ultimul deceniu, conceptul de social media marketing fiind adoptat de comunicatorii instituțiilor de credit pentru a dezvolta o legatură directă cu publicul larg. Strategia de apropiere de utilizatorii celei mai mari platforme de socializare din lume a dat roade, instituțiile de credit care și-au deschis cont pe Facebook reușind să strângă până în prezent un total de peste 2 milioane de urmăritori, dintre care aproape o treime ”apreciază” pagina Băncii Transilvania (aproape 600.000 de urmăritori). Practic, din punct de vedere cantitativ, Banca Transilvania nu-și găsește rival printre celelalte instituții de credit pe Facebook, numărând de aproape 2 ori mai mulți urmăritori decât BCR (peste 340.000) sau de aproape 3 ori mai mulți decât ING Bank (peste 260.000). Pe locul al doilea în Topul băncilor pe Facebook regăsim Garanti BBVA, cu circa 400.000 de urmăritori. Numai alte două bănci, respectiv BRD și Raiffeisen Bank, reușesc să fie aproape de borna de 100.000 de urmăritori, celelalte instituții de credit situându-se mult sub această cifră.

Pe Instagram, situația se prezintă aproape la fel ca pe Facebook, cu mențiunea că aici Banca Transilvania are un avans mult mai mare față de celelalte bănci. Această rețea de socializare nu a ”prins” însă la fel în rândul instituțiilor de credit, care reușesc să adune împreună ceva mai mult de 110.000 de urmăritori, dintre care peste 76.000 aparțin Băncii Transilvania. Numai conturile BCR (@georgepeinsta) și ING Bank depășesc câte 10.000 de urmăritori. Alte pagini de bănci de pe Instagram ce merită amintite, luând în considerare numărul de ”fani” sunt Raiffeisen Bank (peste 5.000), Garanti BBVA (peste 2.000) și CEC Bank (aproape 1.400), restul instituțiilor de credit adunând doar câteva sute de urmăritori fiecare.

Spre deosebire de Facebook și Instagram, LinkedIn ”găzduiește” o luptă aproape de la egal la egal între mai multe bănci locale, aici 6 instituții de credit având portofolii de ”adepți” apropiate cantitativ. Lider este ING Bank cu aproape 70.000 de adepți, urmată de Banca Transilvania cu circa 52.000 de adepți. Alte trei bănci, respectiv BCR, BRD și Raiffeisen Bank, au un număr de adepți situat între 45.000 și 50.000. Nici UniCredit Bank nu stă rău, cu cei peste 30.000 de adepți. Alte conturi relevante sunt cele ale Alpha Bank și Garanti BBVA, cu câte aproximativ 17.000 de adepți fiecare.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Gun Media, facebook, top banci, social media, LinkedIn, Instagram, top banci social media, Claudia Dragulin, specialist social media
Cornel Dinu 03/11/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Cresc rezervele valutare ale României
Next Article Românii iubesc cash-ul și mersul la bancă pentru un fals sentiment de control. Cine și de ce nu plătește online. Temerile românilor față de mobile banking

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?