UniCredit a fost desemnată „Banca Anului” la nivel mondial pentru anul 2023 în cadrul ceremoniei anuale organizate de The Banker la Londra, în premieră pentru instituția financiară. De asemenea, a fost desemnată „Banca Anului în Europa de Vest”, „Banca Anului în Italia” și „Banca Anului în Bulgaria”.
Considerate printre cele mai importante standarde de excelență bancară din industrie, premiile „Banca Anului” acordate de The Banker evaluează cele mai importante instituții financiare din lume, pe baza capacității lor de a obține randamente, de a obține avantaje strategice și de a-și servi piețele.
The Banker, parte a Financial Times Group, oferă informații economice și financiare pentru sectorul financiar mondial și și-a construit o reputație pentru rapoarte obiective și consistente încă de la înființarea sa, în 1926.
Comentând performanța remarcabilă a UniCredit, Joy Macknight, editor The Banker, a declarat: „UniCredit este o poveste impresionantă de redresare, înregistrând o creștere de peste 200% a profitului pe parcursul întregului an analizat, reducându-și baza de costuri și obținând cele mai bune rezultate din istorie, în primul trimestru din 2023. Este pe drumul cel bun pentru a-și realiza planul strategic ‘UniCredit Unlocked’ 2022-2024, depășindu-și ambițiile până acum. Banca se află în cea de-a doua fază a transformării sale industriale, după ce a făcut investiții semnificative în domeniul digital și al datelor. Pe lângă modernizarea arhitecturii sale IT prin API și infrastructura cloud, UniCredit investește în digitalizarea tuturor proceselor sale pentru a îmbunătăți experiența angajaților săi.
Angajamentele sale ESG le depășesc pe cele ale competitorilor, în special eforturile îndreptate asupra problemelor sociale. Parteneriatele sale de referință cu Allianz și Azimut ilustrează viziunea băncii în ceea ce privește furnizarea de servicii și oferte excelente pentru clienți”.
În ultimii doi ani, de la lansarea planului său strategic ‘UniCredit Unlocked’, UniCredit a lucrat fără încetare la transformarea sa culturală și industrială, eficientizându-și sistemele, sporindu-și capacitățile digitale și de date și încorporând principiile ESG în tot ceea ce face – pentru a deveni o bancă fundamental mai bună și mai puternică pentru comunitățile pe care le deservește.
Andrea Orcel: Vom continua să ridicăm ștacheta pentru a deveni banca viitorului în Europa
„Suntem extrem de mândri de aceste realizări, care demonstrează puterea colectivă a celor treisprezece bănci ale noastre din Europa și felul în care facem lucrurile, menținând clientul în centrul activității noastre. Toate astea au fost posibile, fără îndoială, datorită faptului că colegii noștri s-au unit în jurul strategiei noastre și culturii de excelență pe care am promovat-o în grup. Vom continua să ridicăm ștacheta în numele clienților noștri și al comunităților în care activăm, pentru a deveni banca viitorului în Europa”, declară Andrea Orcel, Group CEO și Head of Italy, UniCredit
La începutul acestui an, UniCredit a mai fost desemnată cea mai bună bancă pentru inovație în domeniul bancar digital în Europa de Vest și cea mai bună bancă pentru plăți de către The Banker, în cadrul programelor sale de premii pentru inovație în domeniul bancar digital și tranzacții bancare
Noile distincții reprezintă o recunoaștere semnificativă a ritmului pe care UniCredit îl are în continuare în procesul de transformare, atestat deja de premiile Euromoney pentru excelență de anul acesta, când banca a fost desemnată cea mai bună bancă din Europa Centrală și de Est, cea mai bună bancă și cea mai bună bancă de investiții în Italia, precum și în alte patru țări în care banca este prezentă.