Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: 8 din 10 români din mediul urban văd educația financiară ca fiind utilă, indiferent dacă au primit sau nu. Doar 1 din 3 români spune că a primit educație financiară într-un mediu formal. Ce note și-au dat românii la autoevaluarea nivelului de educație financiară
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > 8 din 10 români din mediul urban văd educația financiară ca fiind utilă, indiferent dacă au primit sau nu. Doar 1 din 3 români spune că a primit educație financiară într-un mediu formal. Ce note și-au dat românii la autoevaluarea nivelului de educație financiară
AnalizeTop newsStiri de top

8 din 10 români din mediul urban văd educația financiară ca fiind utilă, indiferent dacă au primit sau nu. Doar 1 din 3 români spune că a primit educație financiară într-un mediu formal. Ce note și-au dat românii la autoevaluarea nivelului de educație financiară

Cornel Dinu
Last updated: 13/11/2024 14:01
Cornel Dinu 10 luni ago
Share
Credit foto: shutterstock.com
SHARE

Studiul ”Percepția românilor față de educația financiară”, realizat de agenția de cercetare de piață iSense Solutions, la comanda publicației BankingNews, relevă faptul că 94% dintre românii din mediul urban au auzit de termenul “educație financiară”, 8 din 10 oameni consideră educația financiară utilă, fie că au primit sau nu, iar gestionarea bugetului familiei pare a fi cel mai de interes subiect pentru români, urmat de economii, taxe și inflație.

Cei mai mulți români (77%) spun că sistemul de învățământ ar trebui să fie responsabil cu educația financiară la noi în țară, mai arată cercetarea de piață, prezentată de Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions, în cadrul dezbaterii ”Educația financiară, marotă sau punte de legătură”, organizată de publicația BankingNews pe 31 octombrie 2024, de Ziua Mondială a Economisirii. Alte opinii au în vedere băncile (30%), Ministerul Finanțelor Publice (30%), mass-media (27%) sau Banca Națională a României (24%).

Doar 1 din 3 români spune că a primit educație financiară într-un mediu formal, existând deci mult spațiu de creștere. În ceea ce privește autoevaluarea nivelului de educație financiară, aceștia își acordă o notă medie, de 6,6.

Studiul mai relevă că românii educați financiar sunt mai atenți la cheltuieli, mai economi și mai încrezători în viitorul lor financiar. De asemenea, aceștia au în mai mare măsură credite ipotecare, produse de economisire precum depozite și titluri de stat, investesc mai mult în acțiuni și fonduri mutuale.

Jumătate dintre românii care au primit educație financiară spun că fie au învățat singuri, fie la școală. Bărbații tind să fie mai autodidacți decât femeile. De asemenea, seniorii spun că au învățat astfel de concepte la școală într-o măsură mai mare. În general, românii se informează online despre educația financiară de pe site-uri online, rețele sociale sau mass-media. Rețelele sociale tind să fie mai atractive pentru tineri, în timp ce mass media este mai populară în rândul bărbaților.

Cercetarea de piață mai arată că persoanele cu mai puțin acces la educație (educație joasă și medie) au semnificativ mai puțin acces la sursele de informare activă pe teme financiare față de persoanele cu educație superioară. Astfel, acestor oameni le este mai puțin clar de la cine să aștepte programe de educație financiară și ce informații pot primi. De asemenea, românii cu educația joasă și medie au mai degrabă un venit mai scăzut și sunt mai puțin încrezători în viitorul lor financiar.

În esență, cu cât crește venitul personal, cu atât educația financiară este considerată mai utilă. Invariabil, categoriile vulnerabile pot fi impactate pozitiv de programe CSR de educație financiară.

Descoperă alte insight-uri esențiale despre educația financiară a românilor din urban aici!

Studiul iSense Solutions a fost realizat online pe un eșantion de 511 respondenți, fiind reprezentativ pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/-4,3% la un nivel de încredere de 95%. Analiza a fost prezentată de Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions, în cadrul dezbaterii ”Educația financiară, marotă sau punte de legătură”, organizată de publicația BankingNews pe 31 octombrie 2024, de Ziua Mondială a Economisirii, la Point Hub. Discuțiile din cadrul conferinței au surprins importanța pe care o are educația financiară în dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a societății românești și rolul pe care îl poate juca educația financiară în procesul de incluziune financiară.

Speakerii evenimentului au fost Florin Dănescu (Asociația Română a Băncilor), Traian Năstase (iSense Solutions), Nicușor Ruiu (Banca Națională a României), sociologul Gelu Duminică, Ionel Florian Lixandru (Ministerul Educației), Ionuț Stroe (Banca Transilvania), Nicoleta Deliu-Pașol (BCR), Livia Fericean (Raiffeisen Bank), Marius Murgea (BRD Groupe Société Générale), Doru Bulata (Exim Banca Românească) și Alexandru Păunescu (CSALB).

You Might Also Like

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

TAGGED: educatie financiara, educatia financiara, iSense Solutions, program educatie financiara, dezbatere educatia financiara, Perceptia romanilor despre educatia financiara
Cornel Dinu 31/10/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Bogdan Preda părăsește CPBR. Din 1 noiembrie, Georgiana Murgulescu va deveni noul Director Executiv de Relații Juridice și Instituționale al Consiliului Patronatelor Bancare din România
Next Article Start înscrieri Raiffeisen Comunități ediția 2024 / 2025. Cum pot accesa ONG-urile granturi totale de 1 milion de euro pentru proiecte care fac dovada ca pot aduce un impact real și benefic în comunitatea lor

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

21 de ore ago

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

22 de ore ago

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

2 zile ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?