Banca Comercială Română (BCR) a lansat astăzi o variantă inedită a contractelor destinate persoanelor fizice care vor să obțină un credit de consum, un card de credit și un credit imobiliar ipotecar, a anunțat instituția de credit.
Textele aferente contractelor au fost rescrise într-un limbaj cât mai pe înțelesul publicului de jurnaliștii și scriitorii Simona Tache (creditul de consum), Vlad Petreanu (creditul imobiliar) și Ioan T. Morar (cardul de credit), sub forma unei broșuri.
Aceste broșuri se vor afla pe birourile tuturor consilierilor de credite BCR din toate cele peste 500 de sucursale din țară, timp de un an de zile, dar și pe site-ul BCR. Contractele au fost translatate în alți termeni decât cei strict bancari și legali, pentru a facilita înțelegerea și parcurgerea acestor documente, considerate adesea mult prea stufoase. Cu ajutorul titlurilor sugestive și al formulărilor colocviale, autorii rezumă cele mai importante informații pentru persoanele interesate de aceste contracte de credit.
„Știu că trăiești într-o lume nebună și vitezomană și că tocmai ai primit în mână un draft de contract. Ai da orice să îți spună cineva cât mai pe scurt ce scrie în el. Ei bine, exact asta aș fi simțit și eu, dacă eram în locul tău, și de-asta sunt aici. Am acceptat provocarea de a-ți rezuma în cuvinte simple și cât mai pe scurt ceea ce, în contractul detaliat, e exprimat în limbaj juridic și în cele mai microscopice detalii”, a afirmat scriitoarea, jurnalista și bloggerița Simona Tache.
Jurnalistul Ioan T. Morar a declarat că a acceptat provocarea „În calitatea mea de vechi client al BCR, de peste 20 de ani, neîntrerupt și de om atent cu banii lui, care caută cele mai bune variante de împrumut și de depozitare a agoniselii sale. Pentru că, zice folclorul, e mai bine să deschizi ochii decât să deschizi punga. În cele ce urmează, vă invit să deschidem ochii împreună”.
Inițiativa Băncii Comerciale Române continuă demersurile de educație financiară întreprinse de cel mai important grup financiar din România din dorința de a oferi informații într-un format cât mai transparent și prietenos pentru clienții și partenerii săi. Aceste demersuri au inclus înființarea Centrului de Dialog Financiar, centru în care clienții află cum să-și evalueze corect capacitățile financiare și cum să-și seteze în mod realist obiectivele financiare, fie că e vorba de economii, de educația copiilor, de vacanțe sau achiziții de proprietăți.
De asemenea, la finele anului trecut, banca a lansat programul Școala de bani, în cadrul căruia peste 1.000 de angajați ai BCR au devenit până în prezent profesori de educație financiară și au făcut workshopuri de educație financiară cu 12.000 de români.
Mai mult, BCR a fost prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi. Aproape 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri, aceasta fiind și una dintre soluțiile găsite de bancă pentru optimizarea bugetului personal. În ultimii șapte ani, credite în volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat într-un proces de reducere de costuri.