In fiecare luna, peste 10.000 dintre clientii Raiffeisen Bank migreaza pe canalele digitale ale bancii, potrivit unui comunicat de presa remis de banca. Numarul de clienti Smart Mobile si Raiffeisen Online a depasit pragul de 400.000 (435.000 clienti activi la 30 septembrie 2017), iar creditele accesate online au ajuns la 25 milioane euro.
“Este clar ca pana la finalul acestui an vom depasi 450.000 de clienti pe canalele online, pentru ca ritmul de crestere este de aproximativ 10.000 de noi utilizatori pe luna. Clientii isi doresc o interactiune cat mai simpla si mai rapida cu banca, asteptarile lor cresc odata cu evolutia tehnologiei, iar noi trebuie sa raspundem acestor cerinte”, a spus Florin Boldescu, Head of Digital Banking in Raiffeisen Bank.
Banca este intr-un proces de transformare digitala, care are in vedere atat imbunatirea aplicatiilor de online banking (Smart Mobile si Raiffeisen Online), cat si accesul 100% online la produsele si serviciile bancii. De asemenea, in Raiffeisen Bank se formeaza echipe dedicate de specialisti pentru transformarea digitala a organizatiei si de “digital guides” care are rolul de a dezvolta si creste gradul de utilizare a serviciilor digitale in toata tara.
Numarul clientilor persoane fizice care prefera sa utilizeze Smart Mobile, aplicatia de mobil, este aproape dublu fata de cei care tranzactioneaza sau isi verifica conturile pe desktop, in Raiffeisen Online. In schimb, companiile prefera sa utilizeze aplicatia Raiffeisen Online si fac exclusiv online 91% dintre plati.
“Ca trafic, am inregistrat 43,8 milioane de logari de aplicatie anul acesta, aproape dublu fata de aceeasi perioada din 2016. Practic, avem in medie 5.600 de logari pe ora. S-au facut peste 10 milioane de tranzactii in aplicatiile mobile, iar de la lansarea lui, in august 2016, widget-ul pentru Smart Mobile, care permite verificarea soldului fara logare, a inregistrat 29.000 de instalari”, a adaugat Florin Boldescu.
Comportamentul clientilor persoane fizice se schimba si cand vine vorba de credite. Astfel, volumele de credite de nevoi personale accesate prin canale digitale si oferte online au ajuns la 25 de milioane de euro.
In curand, utilizatorii vor avea metode inovatoare de autorizare a platilor in aplicatiile de online banking. Tot ca plan de viitor, in urmatoarele 6 luni, banca isi doreste sa mareasca echipa de digital si urmeaza un proces de recrutare, atat in zona de IT, cat si in zona de business.