Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: A început al doilea sezon din Money Bistro. Raiffeisen Bank a pus în scenă lecții de educație financiară despre provocările de zi cu zi ale familiilor din România
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > A început al doilea sezon din Money Bistro. Raiffeisen Bank a pus în scenă lecții de educație financiară despre provocările de zi cu zi ale familiilor din România
Stiri de top

A început al doilea sezon din Money Bistro. Raiffeisen Bank a pus în scenă lecții de educație financiară despre provocările de zi cu zi ale familiilor din România

Gabriela Dinu
Last updated: 21/01/2020 16:22
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Raiffeisen Bank a lansat pe platforma Money Bistro un nou sezon al serialului online dedicat educației financiare a românilor. Serialul este inspirat de provocările financiare de zi cu zi ale familiilor din România, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.

În noul sezon Money Bistro, publicul va urmări pe www.moneybistro.ro cum familia Bănescu învață să își organizeze bugetul lunar, să pună la dietă cheltuielile zilnice, să facă față unor situații neprevăzute, dar și cum află despre instrumente financiare menite să le facă viața mai cumpătată și mai confortabilă, precum contul de economii, pensia privată sau depozitul la termen.

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research, la finalul anului trecut, pentru Raiffeisen Bank, relevă faptul că 2 din 5 români declară că situația lor financiară este mai degrabă precară, 35% trebuie să renunțe la unele lucruri pentru a face față cheltuielilor zilnice, în timp ce 5% nu câștigă suficient pentru a-și acoperi strictul necesar traiului de zi cu zi.

Steven van Groningen, Președinte Raiffeisen Bank: ”Așteptările mele sunt că mulți dintre cei care se vor uita la noile lecții de educație financiară Money Bistro își vor da seama că au de îmbunătățit ceva în viața financiară de zi cu zi, că sunt încurajați să schimbe ceva din comportamentul propriu sau că este bine să aplice aceste tehnici/idei care sunt prezentate. Înainte de toate, cred că trebuie să înțelegem cu toții că banii sunt doar un mijloc care trebuie gestionat și că există de multe ori pericolul de a intra în dificultăți dacă nu suntem atenți”.

43% dintre familii își pot acoperi nevoile financiare lunare, dar nu mai pot pune nimic deoparte, iar 16% dintre români declară că au o viață financiară care le permite să și economisească.

Mai puțin de jumătate dintre români (41%) consideră că își gestionează bugetul eficient, însă doar 3% dintre aceștia au beneficiat de educație financiară în școală. Jumătate dintre cei întrebați au declarat că au învățat în familie cum să se raporteze la bani, iar aproape o treime dintre ei se declară insuficient sau deloc educați financiar. Principalele probleme care le provoacă îngrijorare din punct de vedere financiar românilor sunt: cheltuielile medicale neprevăzute (46,5%), absența unui fond de urgență (39,7%), cheltuielile neprevăzute precum reparația unei mașini sau alte achiziții (38,5%), plata întârziată a facturilor (25,7%) și bonurile de cumpărături care depășesc valoarea estimată acasă (23,2%). 17% dintre respondenți spun că o invitație la o nuntă îi poate pune în dificultate și să îi facă să regândească planul bugetului personal sau familial.

Tocmai de aceea, al doilea sezon Money Bistro, găzduit de actorul și vedeta de televiziune Andi Vasluianu, spune povestea familiei Bănescu în șapte episoade, concentrându-se pe eforturile lor de a-și echilibra cheltuielile financiare. În demersul lor, vor fi ajutati de specialiști din domeniul financiar (Andreea Nițescu, consilier bancar, Răzvan Szilaghi, CEO Raiffeisen Asset Management sau Raul Chirulescu, manager produse bancare), specialiști în nutriție (Cori Grămescu), fashion (Andreea Balaban), lifestyle (Oana Botezatu) sau design interior (Sânziana Pop).

„Tema noului sezon este inspirată din ceea ce trăim zi de zi, iar pentru a ne asigura că așa este, am pornit de la un studiu despre situația financiară a familiilor din România. Am aflat că doar 3% dintre români au beneficiat de educație financiară formală și că majoritatea dintre respondenți resimt nevoia de a-și gestiona mai bine situația financiară (78%). 1 din 2 români învață cum să se raporteze la bani în familie, ceea ce poate însemna și perpetuarea unor obiceiuri financiare nesănătoase, de la o generație la alta sau, pentru alții înseamnă că, pur și simplu, nu știu de unde să înceapă. Credem că în experiențele prin care vor trece eroii noului sezon Money Bistro, familia Bănescu, se vor regăsi mulți dintre noi, iar sfaturile primite de la specialiști vor fi de folos”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare și Relații Publice la Raiffeisen Bank.

Studiul despre obiceiurile financiare ale familiilor din România a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în perioada noiembrie-decembrie 2019, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban care utilizează internetul). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: Raiffeisen Bank, educatie financiara, Corina Vasile, Money Bistro
Gabriela Dinu 21/01/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BCR, prin Școala de Bani, a încheiat anul 2019 cu peste 136.000 de absolvenți ai cursurilor de educație financiară
Next Article Banca Transilvania, prima bancă listată la Bursa de Valori București, a devenit Membru al Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

2 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

2 zile ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

2 zile ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?