Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Românii sunt tot mai „iubăreți”: cheltuielile pentru Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 66%, în 2019. Dragostea trece prin stomac cu mese romantice la restaurant
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Românii sunt tot mai „iubăreți”: cheltuielile pentru Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 66%, în 2019. Dragostea trece prin stomac cu mese romantice la restaurant
Stiri de top

Românii sunt tot mai „iubăreți”: cheltuielile pentru Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 66%, în 2019. Dragostea trece prin stomac cu mese romantice la restaurant

Gabriela Dinu
Last updated: 14/02/2020 11:10
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Îndrăgostiții planetei nu ezită să își exprime, din ce în ce mai generos din punct de vedere material, sentimentele cu ocazia zilei care îi celebrează. Studiul „Mastercard Love Index” indică o creștere de 17% a cheltuielilor pentru Ziua Îndrăgostiților și un avans cu 57% al numărului de tranzacții online, comparativ cu 2017.

Analiza s-a efectuat asupra tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid din peste 53 de țări din întreaga lume, pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2017 și 2019).

În România, suntem chiar mai „iubăreți” decât media pământenilor, căci cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 66% în 2019 față de 2017, în timp ce numărul total al tranzacțiilor s-a ridicat cu 97%, arată studiul. Îndrăgostiții din țara noastră par să păstreze un loc special în inimile lor și pentru tehnologie, pentru că monitorizarea relevă și o creștere cu 77% a numărului de tranzacții efectuate online în perioada analizată din 2019, față de 2017.

Deși românii nu au ezitat să cheltuiască sume mari pentru cadouri romantice în 2019, ei au dat dovadă de răbdare, tact și eleganță și nu au grăbit gesturile tandre. Astfel, majoritatea tranzacțiilor pentru Ziua Îndrăgostiților s-au produs anul trecut la o zi după eveniment, pe 15 februarie, comparativ cu 12 februarie în 2018 și cu 13 februarie în 2017, atunci când erau mai tineri și mai precipitați.

Desigur, și anul trecut „dragostea a trecut prin stomac”, așa cum ne confirmă creșterea cu 110% în ultimii trei ani a numărului de tranzacții efectuate de români în restaurante, cu un avans de 38% al sumei totale cheltuite pentru astfel de experiențe în 2019, față de 2017.

#dragosteatreceprinstomac

Numărul tranzacțiilor hoteliere s-a apreciat și el cu 53% anul trecut, iar volumul cheltuielilor pentru cazări s-a majorat cu 38%, în preajma Zilei Îndrăgostiților, atunci când cuplurile simt nevoia să își condimenteze relațiile cu diversitate. Dorul de ducă în doi a fost și el la înălțime, așa că s-au cheltuit aproximativ 3 milioane de euro pe zboruri și călătorii anul trecut, cu o apreciere de 90% față de 2017.

„Tendința de a opta pentru experiențe în locul cadourilor tradiționale continuă să crească și este limpede că generația actuală preferă să transforme Ziua Îndrăgostiților într-un prilej de conexiune cu persoana iubită, prin intermediul împărtășirii unei experiențe. Astăzi, de exemplu, este mai simplu decât oricând să călătorești, iar asta se reflectă în creșterile masive de rezervări pentru zboruri și cazări efectuate online în ultimii trei ani pentru Ziua Îndrăgostiților.

Mastercard Love Index este o analiză unică asupra modului în care comportamentul de cumpărare evoluează în timp și, odată cu intrarea într-un nou deceniu, ne așteptăm ca trendul investițiilor în crearea de amintiri comune prin activități cu persoana iubită să continue să crească”, a declarat Ioana Tăchescu, Marketing Director, Mastercard România.

Ca un semn că gesturile simple încă înseamnă mult și că romantismul nu moare, în perioada analizată din 2019, românii au cumpărat aproape de două ori mai multe flori decât în 2017 (creștere de 106%), iar achizițiile de bijuterii au înregistrat și ele o creștere de 63% la nivelul sumelor cheltuite pe parcursul ultimilor trei ani, pentru că diamonds are a girl’s best friends.

O creștere spectaculoasă a văzut numărul tranzacțiilor contactless efectuate in 2019 pentru Ziua Îndrăgostiților: de aproape patru ori (cu 293%), față de perioada similară din 2017. Ca pondere în numărul total al tranzacțiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 76% în 2019, față de 38% în 2017. Pesemne, îndrăgostiții au preferat contactul din cuplu celui cu POS-ul.

Și pe plan global, tendința de a oferi experiențe cadou întrece numărul darurilor tradiționale

Depășind sumele cheltuite pentru flori și bijuterii, cadourile care includ rezervări la hoteluri reprezintă 22% dintre preferințe, iar zborurile spre escapade romantice ating pragul de 13%: aproape 2,2 miliarde de euro s-au cheltuit în 2019, la nivel global, pentru călătorii cu ocazia Zilei îndrăgostiților, pentru că oamenilor le place să împânzească lumea cu iubirea lor.

Și pentru că dragostea are gust bun, experiențele culinare încă dețin un loc important în inimile îndrăgostiților, tranzacțiile în restaurante continuând să crească de la an la an. Astfel, din 2017 s-au înregistrat creșteri de 32% ale cheltuielilor de Ziua Îndrăgostiților în acest segment, avansul în 2019 fiind de 16%, cu o sumă de 3,4 miliarde de euro pe plan global.

Și cumpărăturile online se afla pe un trend ascendent, cu un vârf de 57% al tranzacțiilor în perioada Zilei Îndrăgostițiilor pe parcursul ultimilor trei ani. Dintre cei care au cumpărat offline, cota tranzacțiilor efectuate contactless a cunoscut o creștere masivă, de 175% în 2019, față de 2017.

Rezumatul regional al obiceiurilor de consum din Europa: CHELTUIELILE PENTRU REGIUNE ÎN PERIOADA ZILEI ÎNDRĂGOSTIȚILOR, 2017-2019 / Europa

  • Europenii au cheltuit cu 37% mai mult în perioada Zilei Îndrăgostiților din 2019 decât în 2017, cu 54% mai mult ca volum al tranzacțiilor.
  • Experiențele personale au cunoscut o creștere importantă, cheltuielile pentru hoteluri, restaurante și transporturi au crescut cu 50%, 62% și, respectiv, 26%.
  • Creșteri de cheltuieli importante au înregistrat și bijuteriile, cu 22%, iar florile s-au păstrat și ele populare în rândul preferințelor îndrăgostiților din Europa, cu o creștere de 39% a tranzacțiilor în 2019 față de 2017.

Citește și

MasterCard Love Index. Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiților: cheltuielile au crescut cu 50% în 2018

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: contactelss, Mastercard Love Index, Ziua Indragostilor, Ioana Tachescu, card, MasterCard, cadouri
Gabriela Dinu 14/02/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BNR va lansa o monedă din argint cu tema „100 de ani de la înfiinţarea Operei Române din Cluj”
Next Article Mihaela Dicu, Patria Bank: ”Remarcăm că tinerii între 18 și 29 de ani au făcut depozite individuale cu sume mai mari decât cei mai în vârstă”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

16 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

2 zile ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

2 zile ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?