Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: În pandemie, românii și-au schimbat comportamentele financiare. 15% dintre consumatori caută opțiuni de economisire și doar 6% vor credite ipotecare
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > În pandemie, românii și-au schimbat comportamentele financiare. 15% dintre consumatori caută opțiuni de economisire și doar 6% vor credite ipotecare
Stiri de top

În pandemie, românii și-au schimbat comportamentele financiare. 15% dintre consumatori caută opțiuni de economisire și doar 6% vor credite ipotecare

Gabriela Dinu
Last updated: 31/08/2020 10:48
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Peste 30% dintre consumatorii români au făcut mai multe plăți contactless în detrimentul numerarului, arată cele mai recente date din “Financial Pulse Survey” realizat de McKinsey & Company. Este probabil ca această tendință să continue, mai ales că peste 40% dintre respondenți intenționează să reducă sau să înceteze să utilizeze numerar în următoarele luni.

Contents
Numerarul (inclusiv conturile bancare curente) reprezintă principalul mijloc de economisire pentru români (peste 50%)15% dintre consumatori caută opțiuni de economisire

Mai mult, atunci când interacționează cu băncile lor, consumatorii români migrează rapid către canalele digitale: aproximativ 20% dintre aceștia se așteaptă să folosească mai mult dispozitivele mobile sau computerele pentru a accesa servicii bancare atunci când criza se va încheia, față de aproximativ 10% în țările europene (dar raportat la o bază diferită).

Numerarul (inclusiv conturile bancare curente) reprezintă principalul mijloc de economisire pentru români (peste 50%)

Întrucât aproape 50% dintre consumatorii din România au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor în ultima perioadă, conform setului inițial de date extrase de McKinsey & Company, ceea ce indică o fragilitate financiară, este de așteptat ca românii să își modifice comportamentele privind consumul și economisirea în noul context. Principalul motiv este potențiala recesiune economică, deoarece majoritatea românilor chestionați (64%) au declarat că sunt preocupați de aceasta, în timp ce 45% preferă să fie precauți în ceea ce privește cheltuielile și să economisească. Alte motive pentru reducerea cheltuielilor gospodăriei sunt instabilitatea locului de muncă și costurile potențiale pentru sănătate, pentru ei și familiile lor.

Prin urmare, având în vedere incertitudinile actuale, românii sunt predispuși să adopte comportamente mai prudente. Chiar dacă numerarul (inclusiv conturile bancare curente) reprezintă de departe principala modalitate de economisire pentru români, în proporție de peste 50% la acest moment, depozitele bancare și alte produse financiare (fonduri de investiții, asigurări de viață etc.) se așteaptă să crească cu 4 puncte procentuale, respectiv 5 pp.

„Numerarul și investițiile în imobiliare, cele mai populare modalități de economisire și investiții în rândul românilor, sunt așteptate să scadă cu 12 puncte procentuale, respectiv 3 pp, în perioada următoare, conform datelor din studiul nostru. În schimb, devine vizibilă preferința populației pentru produse de economisire mai complexe, cu randamente mai crescute, păstrând, în același timp, un nivel al lichidităților bun; nu este evident însă modul în care băncile pot aborda aceste nevoi, având în vedere rata scăzută a dobânzilor prognozată”, spune Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din București și lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

15% dintre consumatori caută opțiuni de economisire

Dintre clienții orientați către economisire, 15% intenționează să deschidă un depozit la termen în următoarele luni, în timp ce 13% caută o opțiune privind deschiderea unui cont de economii.

Pe de altă parte, există și români care ar dori să obțină în continuare împrumuturi, probabil pentru a le oferi mai multă flexibilitate în gestionarea reducerii lichidităților. În următoarele luni, chiar dacă nu există o diferențiere foarte clară în funcție de tipul de produs bancar, 7% dintre consumatorii intervievați au declarat că intenționează să obțină un împrumut de nevoi personale, respectiv credite auto, în timp ce 6% au în vedere achiziționarea unui card de credit sau a unui credit ipotecar. Cea mai mare cerere pentru astfel de servicii de creditare vine de la persoanele cu un venit la nivel de gospodărie de peste 10.000 de lei.

„Băncile, dar și alți jucători din domeniul financiar au acum ocazia de a-și îndeplini responsabilitățile sociale și de a fi alături de clienții lor, ajutându-i să își acopere nevoile în schimbare. Aceste instituții financiare ar trebui să dezvolte cele mai relevante produse, de exemplu, să identifice soluții de economisire sau refinanțare atractive pentru clienți. În egală măsură, acestea ar trebui să accelereze procesele de digitalizare și să se orienteze și mai mult pe noile tehnologii. Băncile pot avea un rol esențial în ghidarea consumatorilor către redresarea economică, în timp ce se reinventează ca organizații”, a concluzionat Managing Partnerul biroului din București și lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

Primele două seturi de date din „ Financial Pulse Survey”, comunicate recent, au arătat că 54% dintre români consideră că au o situația financiară actuală vulnerabilă. Aproape 50% dintre consumatori au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor, în timp ce mai puțin de 33% au reușit să își reducă cheltuielile casnice. 60% dintre ei au economii suficiente pentru cel mult 4 luni sau chiar mai puțin, la care pot apela în eventualitatea pierderii locului de muncă sau a scăderii veniturilor.

Mai mult, 52% dintre clienții locali și-ar dori facilități la plata creditelor. Peste 70% dintre clienți au folosit servicii bancare de pe mobil sau online în această perioadă. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

„Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 și a cuprins peste 500 de respondenți. Rezultatele au fost ajustate astfel încât cifrele să reflecte populația din România cuprinsă între 18 și 80 de ani.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: card, McKinsey, economisire, pandemie, imprumut, banci, credite ipotecare, venituri, economie, credite de nevoi, plati contactless, numerar, credite, consumatori
Gabriela Dinu 31/08/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Astăzi începe Concursul Internațional George Enescu 2020. Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului: Cea mai mare parte a Concursului se va desfășura online, prin urmare mulți oameni vor avea șansa să-l urmărească
Next Article BNR: Peste 18,43 milioane de carduri au fost emise în România. Și totusi, cardurile active sunt în scădere

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

6 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

10 ore ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

10 ore ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

11 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?