Consiliul Concurenţei anunță autorizarea tranzacției prin care Vista Bank Romania SA a preluat Crédit Agricole Bank Romania SA.
Atât Vista Bank Romania S.A., cât și Crédit Agricole Bank Romania S.A. sunt instituții de credit care oferă o gamă variată de servicii bancare pentru persoane fizice și persoane juridice.
Potrivit comunicatului de presă, „în urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că această operaţiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa din România sau pe o parte substanţială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.”
În luna ianuarie 2021, Vista Bank anunţa încheierea unui acord pentru achiziţionarea a 100% din acţiunile Credit Agricole România. După finalizarea achiziţiei, Vista Bank va deţine active totale de peste 1,2 miliarde euro, credite de 750 milioane euro, depozite de 1,1 miliarde euro şi peste 105 milioane euro capital CET1.
În 21 mai 2019 Marfin Bank a devenit Vista Bank.
Marfin Bank Romania, parte a Grupului Vardinogiannis, își schimba numele în Vista Bank Romania în 21 mai 2019, acesta fiind ultimul pas al unui proces aprofundat de consolidare a afacerii, care a inclus majorarea de capital de 30 milioane de euro din luna septembrie a anului trecut, extinderea echipei manageriale, precum și perfecționarea portofoliului de produse și servicii.
“Grație sprijinului mai puternic din partea unuia dintre cele mai mari grupuri din Europa de Sud-Est, noua Vista Bank Romania va oferi servicii personalizate, mai bune, mai aproape de clienţi prin înţelegerea nevoilor lor şi prezentând soluţii financiare personalizate. Avem o încredere puternică în potențialul pieței românești, unde suntem hotărâți să jucăm un rol crucial într-un mod durabil, cu perspective pe termen lung şi cu puterea de neegalat a Grupului Vardinogiannis”, declara, atunci, Antonios Mouzas, CEO Vista Bank Romania.
Potrivit instituției, Vista Bank Romania se adresează companiilor medii și persoanelor fizice cu venituri peste medie, în special companiilor cu vânzări între 3 – 50 de milioane de euro și persoanelor fizice cu venit lunar net de peste 5.000 de lei.
Cu o rețea de 30 de sucursale în România, dintre care 9 în București și 21 în alte orașe, strategia băncii vizează deschiderea mai multor sucursale în orașe-cheie, așa cum este Bucureștiul, în conformitate cu modelul de business şi segmentele adresate. Conform noii strategii, banca folosește un model în care fiecare client are propriul său manager de servicii financiare și primește soluții personalizate.
Vista Bank Romania se situează pe locul 22 din cele 35 de bănci din România în funcție de valoarea activelor, iar obiectivul pe termen scurt este dublarea cotei de piață până la 1% și crearea unui model de afaceri profitabil și durabil pentru a putea participa la viitoarea consolidare a pieței.