Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Indicatorul privind forța brandului propulsează Banca Transilvania pe locul 6 în topul primelor 10 bănci din lume. Brand Finance Banking 500 pentru 2022 relevă o creștere a valorii brandului BT până la 460 milioane de dolari
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Indicatorul privind forța brandului propulsează Banca Transilvania pe locul 6 în topul primelor 10 bănci din lume. Brand Finance Banking 500 pentru 2022 relevă o creștere a valorii brandului BT până la 460 milioane de dolari
Stiri de top

Indicatorul privind forța brandului propulsează Banca Transilvania pe locul 6 în topul primelor 10 bănci din lume. Brand Finance Banking 500 pentru 2022 relevă o creștere a valorii brandului BT până la 460 milioane de dolari

Gabriela Dinu
Last updated: 01/02/2022 12:56
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
TOP Brand Finance Banking 2022
SHARE
TOP Brand Finance Banking 2022

Forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator, arată cel mai recent raport Brand Finance Banking 500 2022. Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+).

Totodată, Banca Transilvania și-a menținut poziția în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, ocupând locul 302, conform Brand Finance Banking 500 2022. Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, în 2021).

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018 (poziția 486), cu o valoare de 174 milioane USD. Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.

Alături de BT, in TOP este prezentă si BRD pe locul 495, coborând 25 de poziții, cu o valoare a brandului de 178 milioane de dolari. Valoarea brandului BRD a scăzut cu 7,7%, după un declin de 17% în 2021.

Creșterea globală a valorii mărcilor din acest an – un semn pozitiv pentru industrie

După trei ani de scăderi, valorea brandurilor celor mai mari 500 de banci din lume a crescut cu 9% și atinge un maxim istoric de 1,38 trilioane de dolari, potrivit celui mai rececent raport de Brand Finance publicat astăzi în revista The Banker. Valoarea totala a clasamentului era de1.330 miliarde USD in 2020 și 1.270 miliarde USD in 2021. Potrivit analiștimor The Banker, în Europa băncile resimt încă efectele COVID-19, la care se alătură ineficiența costurilor și de investițiile insuficiente în tehnologia digitală.

Băncile chineze domină clasamentul

Băncile chineze se mențin în clasamentul Brand Finance Banking 500 2022, reprezentând o treime din valoarea totală a mărcii și o valoare cumulată de 454,4 miliarde USD. În timp alte bănci globale au înregistrat scăderi ale valorii mărcii în ultimii doi ani, băncile chineze au rămas în mare parte rezistente la aceste probleme datorită investiției în dezvoltarea digitală, permițând băncilor chineze să continue să interacționeze cu clienții lor cu o întrerupere relativ mică. În ultimul an, economia Chinei a continuat să se redreseze în mod constant, în ciuda unui mediu intern și internațional complex și în continuă schimbare. Doar în prima jumătate a anului 2021, PIB-ul a crescut cu 13% de la an la an.

Cea mai mare bancă din lume după activele totale, ICBC, a inregistrat o valorea a brandului in creștere cu 3%, până la 75,1 miliarde USD, făcând-o din nou cea mai valoroasă marcă bancară din lume, precum și al 8-lea cel mai valoros brand din toate industriile în clasamentul Brand Finance Global 500 2022.

China Construction Bank (crestere de 10% până la 65,5 miliarde USD) și Agricultural Bank of China (creștere de 17% până la 62,0 miliarde USD) ocupă locul 2, respectiv 3 in TOP.

Urmează și alte banci care si-au păstrat locurile în TOP. Bank of China ( creștere de 2% până la 49,6 miliarde de dolari) și China Merchants Bank (creștere de 16% până la 24,4 miliarde de dolari) și-au păstrat, de asemenea, locurile în top 10 cele mai valoroase mărci bancare, clasate pe locurile 4 și 10.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: Banca Transilvania, BRD, banci, dolari, BT, SUA, China, brand, Brand Finance Banking 500 2022
Gabriela Dinu 01/02/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Leonardo Badea, BNR: PNRR și Planul de adoptare a monedei euro trebuie să devină ancore ale politicii economice în România
Next Article Cresc rezerve valutare la peste 43 de miliarde de euro la BNR. Creșterea se datorează banilor veniți pentru PNRR

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

4 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

8 ore ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

8 ore ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

8 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?