Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: 1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile. Studiu SAS: În contextul migrării clienților spre online, băncile au oportunitatea de a se diferenția prin servicii digitale tot mai personalizate
Share
Notification Show More
Latest News
ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?
Stiri de top
FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX
Stiri de top
UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”
Stiri de top
În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%
Stiri de top
CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > 1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile. Studiu SAS: În contextul migrării clienților spre online, băncile au oportunitatea de a se diferenția prin servicii digitale tot mai personalizate
Stiri de top

1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile. Studiu SAS: În contextul migrării clienților spre online, băncile au oportunitatea de a se diferenția prin servicii digitale tot mai personalizate

Cornel Dinu
Last updated: 02/02/2022 11:26
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Studiul SAS arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie.
SHARE
Studiul SAS arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie.

Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, lider global în soluții de analiză avansată de date, aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunța la interacțiunea fizică cu banca, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicația mobilă a instituției financiare.

Contents
Customer experience, factor diferențiator pentru bănciRisc crescut pentru băncile care nu îndeplinesc așteptările

Studiul arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă și o nouă abordare a modului în care clienții aleg să utilizeze serviciile instituțiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienții din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicație mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei.

Totodată, cifrele arată că această tendință va continua și se va dezvolta pe termen lung. Dacă cca. 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicația mobilă și interacțiunile fizice cu reprezentanții băncii, cei mai mulți respondenți (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Customer experience, factor diferențiator pentru bănci

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce privește feedback-ul din partea clienților din România – aprox. 28% au declarat că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii și experiențe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenți spun că se bucură de facilitățile oferite de plata contactless, iar aprox. 16% menționează că primesc oferte mai personalizate și recompense din partea băncii, cu o frecvență regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de customer service mai rapid și mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebuie să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăți experiența clienților, încurajându-i pe aceștia să ofere băncilor și mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienți sunt mai dispuși să împărtășească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuși să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce privește facilitatea tranzacțiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensați pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

„Informațiile ce pot fi obținute din datele produse la fiecare interacțiune digitală sunt cheia spre a oferi clienților experiențe personalizate și satisfăcătoare. Clienții sunt tot mai conștienți de acest lucru, își doresc beneficiile unei experiențe digitale impecabile, drept pentru care sunt și mai dispuși să împărtășească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate și să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligență Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienții și-au exprimat clar dorința de a schimba furnizorul după doar o singură experiență negativă”, a declarat Ștefan Baciu, Country Manager SAS România.

Risc crescut pentru băncile care nu îndeplinesc așteptările

Oportunitățile sunt mari pentru băncile care oferă experiențele așteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acționează în această direcție. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiștii SAS, circa o treime dintre clienții români au declarat că ar renunța la o companie după o singură experiență neplăcută.

Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toți clienții români chestionați au declarat că acum sunt mai vigilenți când vine vorba de fraudă. Așadar, băncile trebuie să să se concentreze și mai mult pe protejarea identității digitale a clienților, pe măsură ce operațiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment.

You Might Also Like

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX

UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”

TAGGED: SAS, mobile banking, internet banking, digitalizare, digital banking
Cornel Dinu 02/02/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Overdraft 100% online prin aplicația BT Pay
Next Article TBI Bank încheie un parteneriat cu Top Shop și oferă clienților soluția de plată „cumpără acum, plătește mai târziu”. Gergana Staykova: ”Consumatorii sunt foarte atenți cu banii lor și caută din ce în ce mai mult modalități flexibile și transparente de plată”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

2 zile ago

FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX

2 zile ago

UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”

2 zile ago

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?