Banca Transilvania a marcat un record istoric de Black Friday, în 10 noiembrie a.c., cu aproape 8 milioane de tranzacții într-o singură zi, prin canalele BT – carduri, POS-uri, bancomate etc. Este vorba de o creștere cu 28% față de Black Friday 2022, respectiv dublu față de o zi standard din acest an.
Alte maxime istorice înregistrate de bancă:
•Peste 600.000 de tranzacții/oră prin toate canalele BT, record înregistrat în intervalul 8.00 – 9.00 AM;
•Peste 500.000 de tranzacții/oră, timp de nouă ore consecutiv, în intervalul 8.00 – 17.00;
•260 de tranzacții/secundă;
•Peste 1 milion de tranzacții au fost realizate prin soluția de eCommerce a băncii, la clienții comercianți;
•S-a triplat numărul de carduri de cumpărături emise instant prin BT Pay, respectiv numărul de majorări a limitei de credit pe card prin aplicație, față de o zi standard.
Banca Transilvania este principalul procesator de plăți din România datorită dimensiunii business-ului și a volumului de operațiuni derulat prin intermediul său, prin toate canalele. Maximele istorice înregistrate au fost posibile datorită ecosistemului construit de bancă, care cuprinde, de la programul STAR, super-app-ul BT Pay, cel mai mare număr de carduri din piață, platforma de procesare eCommerce (BTeComm), prin care asigură soluții avansate de plată online cu cardul, până la rețeaua de acceptare a cardurilor BT la comercianți, care cuprinde peste 122.000 de POS-uri. Prin programul STAR, care cuprinde cardurile de cumpărături ale băncii, cu aproape 25.000 de locații partenere, banca oferă clienților posibilitatea de a face cumpărături în rate fără dobândă sau cu puncte STAR.
Ce a însemnat Black Friday 2023:
•O medie de peste 340.000 de tranzacții/oră derulate prin BT, +25% față de Black Friday 2022;
•A crescut apetitul clienților BT pentru cumpărăturile în rate, prin programul STAR: +25%, ca volum (Black Friday 2023 vs 2022);
•A crescut valoarea tranzacțiilor efectuate cu BT Pay la POS-urile comercianților: +30% față de Black Friday 2022;
•Peste jumătate din cumpărăturile cu cardurile BT au fost realizate online;
•Cel mai mare coș de cumpărături, achitat cu cardul BT, a fost de 60.000 de euro (echivalent în lei) și a reprezentat un accesoriu-bijuterie;
•Valoarea medie a coșului de cumpărături de Black Friday achitat prin BT a crescut cu 50% față de o zi obișnuită, la 173 de lei.
Cu aproape 6 milioane de carduri emise, Banca Transilvania este liderul pieței de profil, potrivit băncii.