Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Un client semnaleaza abuzurile de la Banca Romanesca
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Un client semnaleaza abuzurile de la Banca Romanesca
Stiri de top

Un client semnaleaza abuzurile de la Banca Romanesca

Gabriela Dinu
Last updated: 13/03/2013 11:29
Gabriela Dinu 12 ani ago
Share
SHARE

Lupta clientilor cu bancile a fost in centrul opiniei publice din 2010 pana in prezent. Bancile se feresc sa vorbeasca despre problemele cu grupurile de „clienti nemultumiti”, iar clientii se plang pe unde pot. Acestia incearca sa se asocieze si sa primeasca ajutor de specialitate. Un nou caz semnalat de „Asociatia de Consiliere a Clientilor Bancari si a Asiguratilor din Romania” este cel al unui client Banca Romanesca. Consumatorul acuza Banca Romanesca de practici abuzive, prin modificarea dobanzii fara acordul sau. Banca a majorat MARJA, cu toate ca imprumutatul a notificat refuzul de semnare a Actului Aditional.

Povestea unui client nemultumit de Banca Romaneasca

„Eu, ma lupt cu aceste clauze abuzive cu Banca Romaneasaca din 2009, de cand contractul a trecut de la dobanda fixa la dobanda variabila, cerand modul de calcul matematic a dobanzii, evident am fost tratata cu indiferenta. Nu sunt rau platnic, iar dupa o corespodenta ce insumeaza zeci de adrese, dupa doua deplasari la sediul central al Bancii Romanesti pentru a incerca o intelegere amiabila si dupa doua sesizari facute la ANPC am ajuns in instanta. La aparitia OUG 50/2010 am sperat ca se va face dreptate si se va sanctiona abuzul bancilor care la contractarea unui credit aveau contracte prestabilite si ofiterii de credite nu erau investiti cu raspunderea de a negocia sau macar de a explica in termeni pe intelesul clientilor ce inseamna rambursarea acestui imprumut. Urmare, in 2010 BNR nu s-a implicat iar banca in baza scrisorii ANPC -ARB nr .1048 din 29.07.2010 a modificat dobanzile si marjele fixe din contracte. Alaturat, va dau in copie dovada acestor actiuni astfel:

* 29-Iul-2010 16:26 From : ANPC MINISTRU 0213143462 TO: 0213212095
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor Nr.1048 din 29.07.2010

GUVERNUL ROMANIEI

AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR

CABINET PRESEDINTE

Catre

Asociatia Romana a Bancilor

Domnului RADU GRATIAN GHETEA – Presedinte

Stimate Domnule Presedinte,

Urmare adresei dumneavoastra nr. 203/28.07.2010, prin care ne solicitati anumite certificari cu privire la modificarea clauzelor referitoare la variatia dobanzii pentru contractele de credit in derulare, conform prevederilor O.U.G.nr 50/2010 va comunicam urmatoarele :

Pentru contractele de credit aflate in derulare, in care dobanda era compusa din dobanda de referinta a bancii si o marja fixa, suntem de acord ca noua formula de calcul sa includa indicile de referinta aferent valutei in care a fost acordat creditul o marja fixa, compusa din marja fixa existenta in contractul initial, valabila la data semnarii contractului si diferenta dintre valoarea dobanzii de referinta si valoarea indicelui de referinta, valabil la data intrarii in vigoare a O.U.G.nr.50?2010, respectiv 21 iunie 2010.

Totodata mentionam ca nu suntem de acord ca prin noua formula de variatie a dobanzii sa creasca dobanda pentru consumatori, fiind in concordanta cu solicitarea ARB din adresa dumneavoastra nr.203/28.07.2010, punctul a.

In ceea ce priveste posibilile nemultumiri ale consumatorilor in situatia in care volorile indicilor de referinta vor creste in viitor, mentionam faptul ca A.N.P.C. a fost obligata sa impuna printr-un act normativ criterii clare privind transparenta modului in care variaza dobanzile, tocmai din cauza nemultumirilor semnalate de consumatori cu privire la faptul ca, pe parcursul derularii contractului, creditorii au majorat dobanzile ori de cite ori au dorit, fara sa aiba neaparat o justificare independenta de vointa lor.

De asemenea,  in functie de propria politica comerciala si in conformitate cu prevederile O.U.G. nr.50/2010, creditorii au posibilitatea de a reduce marja de dobanda in conditiile in care valorile indicilor de referinta au crescut peste puterea de acceptare a consumatorilor.
Cu stima
SECRETAR de STAT
CONSTANTIN CERBULESCU ”

Avand in vedere aceasta intelegere din scrisoarea de mai sus , UNDE SINT CEI 3,8 milioane persoane fizice debitori ai bancilor care sunt parte in contracte ce se vor a fi schimbate? DOI STABILESC SI AL TREILEA PLATESTE. Mentionez ca cel putin una din banci – BANCA ROMANEASCA a marit atat marja fixa cat si procentul de dobanda cu urmatoarele explicatii: adresa BANCA ROMANEASCA 2015 din 16.09.2010 si 2048 din 21.09.2010 „Aceasta modalitate de calcul a fost indicata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, in corespondenta purtata cu Asociatia Romana a Bancilor, in data de 29.07.2010.

Mentionez pentru donmul ALEXANDRU PAUNESCU de la BNR ca o CLAUZA ABUZIVA IN CONTRACT DE CREDIT CONFORM LEGILOR DIN ACEASTA TARA ESTE NULA DE DREPT. Cand BNR A VERIFICAT PRIN SERVICIUL COMPETENT DE SUPRAVEGHERE A MODULUI DE FUNCTIONARE A BANCILOR si A CONSTATAT ACESTE CLAUZE CA FIIND ABUZIVE, CE MASURI AU FOST LUATE? NU DOMNULE PAUNESCU, DEBITORII ACTUALI AU FOST OBISNUITI SA FIE CORECTI SI SA STIE PERMANENT CE DATORIE AU, DAR ACEST DREPT ESTE INCALCAT CU BUNA STIINTA in tandem cu BANCILE CARE ACUM SE PLANG DE PROPRILE ACTIUNI. SPER CA ACEAST COMENTARIU SA NU RAMINA FARA ECOU. ASTAZI CIND SCRIU S-A MAI SINUCIS UN ROMAN LA CIMPIA TURZII. CATI ROMANI VRETI SA AJUNGA LA GESTUL SUPREM?”
Huma E.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: bancile, banca, Banca Romanesca, rambursarea, contractul, marja, practici abuzive, dobanda, imprumut
Gabriela Dinu 13/03/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Unde mai cauta bancile clienti? Printre executori
Next Article Mugur Isarescu, primul in topul increderii romanilor

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?