Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Adrian Năstase, Country Leader, Asseco SEE România: ”Munca de acasă va deveni o practică obișnuită pentru viitor”
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Adrian Năstase, Country Leader, Asseco SEE România: ”Munca de acasă va deveni o practică obișnuită pentru viitor”
InterviuriTop news

Adrian Năstase, Country Leader, Asseco SEE România: ”Munca de acasă va deveni o practică obișnuită pentru viitor”

Cornel Dinu
Last updated: 12/08/2020 13:03
Cornel Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Pandemia de coronavirus a creat numeroase schimbări la nivelul companiilor, generate în principal de modificarea modului de lucru și de interacțiune a angajaților și partenerilor. ”Am încercat să depășim aceste bariere, să fim flexibili și în permanență alături de colegi și de nevoile lor. Toată această perioadă de adaptare a venit însă cu un consum de energie semnificativ pentru că, pe lângă activitatea propriu-zisă a trebuit să ne adaptăm fluxurile de lucru și toată comunicarea, să trecem în online”, menționează Adrian Năstase, Country Leader, Asseco SEE România, în cadrul unui interviu acordat publicației online www.BankingNews.ro. În opinia sa, munca de acasă va deveni o practică obișnuită în viitor, în aceste condiții fiind foarte importantă comunicarea constantă și transparentă, atât cu colegii, cât și cu partenerii de business.

Contents
Multe dintre companii și-au redus activitatea la birou în această perioadă de pandemie, iar altele din păcate au fost nevoite să renunțe la o bună parte din activitate. Însă cei care au lucrat de acasă spun că au muncit mai mult atunci când erau la birou. Cum a arătat agenda dumneavoastră zilnică în această perioadă, a fost mai aglomerată sau nu? Care a fost impactul pandemiei de COVID-19 asupra businessului pe care îl coordonaţi şi cum intenţionaţi să gestionaţi aceste efecte?Care credeți că sunt soluţiile pe care trebuie să le adopte angajații pentru a fi mai productivi când muncesc de acasă?Care sunt avantajele şi dezavantajele lucrului la domiciliu, potrivit experienţei dvs.? Veţi păstra acest regim de muncă în companie şi la întoarcerea din izolare?Cum v-ați adaptat priorităţile de afaceri după această experienţă? Cum v-aţi propus să aplicaţi lecţiile învățate, în business şi poate şi în viaţa personală?

Multe dintre companii și-au redus activitatea la birou în această perioadă de pandemie, iar altele din păcate au fost nevoite să renunțe la o bună parte din activitate. Însă cei care au lucrat de acasă spun că au muncit mai mult atunci când erau la birou. Cum a arătat agenda dumneavoastră zilnică în această perioadă, a fost mai aglomerată sau nu?

Într-adevăr, deși neașteptat, a fost o perioadă grea și este în continuare o perioadă intensă, cu toate aceste întâlniri care au loc în spațiul virtual. O schimbare majoră a reprezentat-o discuțiile ad-hoc cu echipa, pe diferite canale de comunicare. Marea provocare aș spune că a fost adaptarea la un nou mod de lucru, cu întâlniri și discuții successive. Am încercat să depășim aceste bariere, să fim flexibili și în permanență alături de colegi și de nevoile lor. Toată această perioadă de adaptare a venit însă cu un consum de energie semnificativ pentru că, pe lângă activitatea propriu-zisă a trebuit să ne adaptăm fluxurile de lucru și toată comunicarea, să trecem în online.

Care a fost impactul pandemiei de COVID-19 asupra businessului pe care îl coordonaţi şi cum intenţionaţi să gestionaţi aceste efecte?

Cred că efectele nu s-au propagat în totalitate, noi am trăit mai multe etape ale pandemiei. Într-o primă fază am simțit îngrijorare în rândul colegilor. A fost nevoie de o comunicare constantă și de flexibilitate pentru a crea un mediu în care angajații să se simtă în siguranță și în același timp să conștientizeze că trebuie să ne concentrăm în continuare pe îndeplinirea obiectivelor de business. În plus, a fost necesar să fim atenți și la nevoile clienților noștri și să ajustăm pe parcurs modul de lucru. A fost o perioadă care ne-a testat tuturor limitele și în care comunicarea, aș spune, a jucat un rol esențial. A urmat apoi o perioadă de relaxare în care cred că ne aflăm și acum. Efortul depus de toată lumea în prima etapă a fost unul substanțial, iar acum avem nevoie să ne refacem tonusul. Piața de IT este în general una dinamică și în acest context am văzut diverse abordări. Unele companii au fost precaute, suspendând investițiile sau proiectele prevăzute pentru implementare în acest an. Au fost însă și companii care au accelerat ritmul și au investit în digitalizare, fie că vorbim de automatizarea unor procese de business sau de extinderea serviciilor on-line. Asseco SEE a avut întodeauna în portofoliu astfel de soluții de digitalizare, iar acestea au o pondere însemnată în business-ul nostru. De aceea, ne-am concentrat să oferim partenerilor noștri soluții și suport în această zonă. Despre o a treia etapă, pe care cred că o vom parcurge începând din toamnă, îmi păstrez doza de optimism și încredere că vom fi pregătiți să îi facem față având în vedere experiența de la începutul anului.

Care credeți că sunt soluţiile pe care trebuie să le adopte angajații pentru a fi mai productivi când muncesc de acasă?

În astfel de condiții, este foarte importantă comunicarea constantă și transparentă, atât cu colegii, cât și cu partenerii de business. Pentru a fi mai practici, recomand utilizarea conferințelor video de fiecare dată când este posibil și întâlnirile ad-hoc cu colegii. Nu în ultimul rând, cred că pauzele sunt necesare, iar întâlnirile trebuie programate pentru a evita discuțiile successive, ce pot conduce la oboseală și implicit la diminuarea randamentului. De asemenea, recomand tuturor să mențină un echilibru între activitatea profesională și cea personală și să acorde atenție în special activităților fizice și de relaxare.

Care sunt avantajele şi dezavantajele lucrului la domiciliu, potrivit experienţei dvs.? Veţi păstra acest regim de muncă în companie şi la întoarcerea din izolare?

Cred că depinde foarte mult de tipul job-ului. Am efectuat un sondaj în companie, în România și la nivel de grup în Asseco SEE, dar am urmărit și feedback-urile altor angajatori și consultanți. În mod evident, timpul pe care în trecut îl petreceam în trafic este un câștig și poate fi valorificat. În același timp, mulți colegi au sesizat ca aspect negativ lipsa unei infrastructuri adecvate (mă refer aici la scaun și birou și în unele cazuri izolate o conexiune la internet instabilă). Însă, cred că cel mai mare dezavantaj sau schimbare produsă a fost la nivelul interacțiunii umane, lucru resimțit în special în interacțiunea cu partenerii de business.
În cadrul Asseco SEE aveam implementată, încă de anul trecut, procedura de lucru de acasă, dar era limitată la o zi pe saptămână în perioada pre COVID-19. Acum, prin prisma experienței acumulate, ne gândim să extindem acest program pe viitor și cred că acesta va fi trendul pentru că multe companii vor acționa similar. Munca de acasă va deveni o practică obișnuită în viitor.

Cum v-ați adaptat priorităţile de afaceri după această experienţă? Cum v-aţi propus să aplicaţi lecţiile învățate, în business şi poate şi în viaţa personală?

Așa cum am mai spus, cred că a fost o perioadă în care ne-au fost testate limitele, atât în plan personal cât și profesional. Aș vrea să cred că suntem, poate, puțin mai receptivi la nevoile celorlalți și poate mai disciplinați în acțiunile noastre. Închei cu un citat pe care îl consider relevant pentru clipele pe care le trăim: „The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails. – W.A. Ward”.

You Might Also Like

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

Executarea silită nu e un drum fără întoarcere. Ce soluții ai și ce recomandă băncile și executorii

Constantin Dobrinescu, Garanti BBVA România: ”Economisirea asigură echilibrul financiar şi armonizează obiectivele pe termen mediu şi lung”

Topul băncilor după active în 2024. Raportul BNR dă peste cap toate calculele inițiale: surpriza vine de la CEC Bank, care și-a consolidat poziția a treia, consemnând cea mai puternică creștere. Banca Transilvania, BCR și Raiffeisen Bank – celelalte bănci care au făcut furori. UniCredit Bank nu poate ajunge deocamdată pe podium nici după fuziunea cu Alpha Bank

Cât trebuie să economisești lunar ca să ai siguranță financiară? Răspunsul specialiștilor prezenți la podcastul CSALB

TAGGED: munca de acasa, Adrian Nastase
Cornel Dinu 12/08/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article UniCredit lansează o nouă versiune a aplicației Business Mobile. Antoaneta Curteanu: Clienții adoptă soluții digitale în activitatea de zi cu zi: 96% dintre tranzacții și plăți se fac în mediul digital, 98,2% dintre retrageri sunt non-casierie
Next Article Plata prin intermediul unui simplu selfie. Up Romania și PayByFace oferă clienților cea mai inovatoare metodă de plată din Europa
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

2 săptămâni ago

Executarea silită nu e un drum fără întoarcere. Ce soluții ai și ce recomandă băncile și executorii

o lună ago

Constantin Dobrinescu, Garanti BBVA România: ”Economisirea asigură echilibrul financiar şi armonizează obiectivele pe termen mediu şi lung”

2 luni ago

Topul băncilor după active în 2024. Raportul BNR dă peste cap toate calculele inițiale: surpriza vine de la CEC Bank, care și-a consolidat poziția a treia, consemnând cea mai puternică creștere. Banca Transilvania, BCR și Raiffeisen Bank – celelalte bănci care au făcut furori. UniCredit Bank nu poate ajunge deocamdată pe podium nici după fuziunea cu Alpha Bank

2 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?