Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Afacerile Allianz-Tiriac Asigurari au scazut cu 12%
Share
Notification Show More
Latest News
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Afacerile Allianz-Tiriac Asigurari au scazut cu 12%
Stiri pe scurt

Afacerile Allianz-Tiriac Asigurari au scazut cu 12%

bankingnews.ro
Last updated: 28/02/2012 10:32
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat anul 2011 cu venituri totale din prime de asigurari generale si de viata de 906,3 milioane de lei, in scadere cu circa 12 procente comparativ cu anul anterior. Afacerile de asigurari generale au contribuit in proportie de 89,6% la realizarea acestor venituri, vanzarile de asigurari de viata generand restul de 10,4% din subscrieri. Rezultatul operational a avut o evolutie pozitiva, crescand cu 5,4%, pana la o valoare de 7,8 milioane de lei, fata de 7,4 milioane de lei, in 2010, conform cifrelor anuale preliminate in conformitate cu Standardele Internationale de Contabilitate. „In timp ce cifrele anuale spun o parte a povestii privind evolutia afacerilor companiei, dinamica rezultatelor inregistrate de Allianz-Tiriac in ultima parte a anului indica faptul ca suntem pe drumul cel bun”, a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari.

Volumul afacerilor derulate de companie a avansat progresiv in trimestrele 3 si 4 din 2011. Primele brute subscrise in ultimele trei luni ale anului s-au situat la 235 milioane de lei, comparativ cu 211, respectiv 204 milioane lei in precedentele doua trimestre (T3, respectiv T2). Fata de aceeasi perioada din 2010, in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 subscrierile au consemnat o crestere de aproape 2 procente.
„Sunt din ce in ce mai vizibile rezultatele eforturilor noastre de a ne imbunatati modelul de afaceri”, spune Rangam Bir. „Am devenit mult mai accesibili pentru diversele categorii de clienti. Acest lucru este dovedit de faptul ca, in 2011, afacerile noastre de retail au crescut pe toate clasele de asigurari facultative, in timp ce, traditional, reusim sa ne pastram o pozitionare foarte buna in zona segmentelor comercial si corporate. Suntem recunoscuti pentru calitatea serviciilor pe care le oferim, mai ales in ceea ce priveste solutionarea daunelor. Derulam programe de optimizare a proceselor operationale menite sa ridice nivelul de satisfactie a clientilor.”

In 2011, Allianz-Tiriac a obtinut venituri din prime brute subscrise de 811,7 milioane de lei pe segmentul asigurarilor generale, in scadere cu 13,5 procente fata de subscrierile de 938,8 milioane lei inregistrate in 2010. Ponderea afacerilor auto in portofoliul de asigurari generale continua sa se diminueze, persistand tendinta de echilibrare a structurii afacerilor Allianz-tiriac. in valori absolute, Casco ramane cea mai importanta clasa de asigurari din portofoliul Allianz-tiriac, generand prime brute subscrise de 431 milioane de lei, in 2011. Ponderea subscrierilor Casco in total venituri din asigurari generale s-a mentinut relativ constanta, la aproximativ 51%.

Asigurarile de tip property se situeaza pe locul doi, din punctul de vedere al nivelului de venituri generate, ajungand sa detina o pondere de peste 20% in portofoliul non-life al companiei. Primele brute subscrise pe acest segment de produse s-au situat la 166,4 milioane de lei in 2011, consemnand un avans de circa 2% comparativ cu 2010.

Vanzarile de polite RCA au generat prime brute subscrise de 151 milioane de lei, plasand aceasta clasa de asigurari pe locul al treilea in structura portofoliului Allianz-tiriac Asigurari, cu o pondere de 18,6%. Asigurarile obligatorii RCA detineau, cu un an inainte, o pondere de 23% in structura veniturilor de asigurari generale ale companiei.„In general, afacerile noastre au urmat tendintele pietei. Clasele de asigurari auto s-au contractat, in timp ce majoritatea liniilor non-auto au inregistrat cresteri. Calitatea portofoliului nostru se imbunatateste, structura sa evoluand in concordanta cu obiectivele companiei care vizeaza cresterea profitabilitatii segmentelor de baza. Aceasta tendinta este vizibila la nivelul rezultatelor noastre”, spune Rangam Bir.
Alaturi de asigurarile de tip property, clasele de asigurari de raspundere civila generala, respectiv asigurarile de sanatate au avut evolutii bune, inregistrand fiecare cresteri cu procente formate din doua cifre.

Allianz-Tiriac a facut progrese relevante in ceea ce priveste dezvoltarea afacerilor de retail. Practic, vanzarile de polite destinate persoanelor fizice au crescut pe toate clasele de asigurari facultative: Casco +7%, asigurari de locuinte +4%, raspundere civila generala +19% – pentru a da doar cateva exemple. Similar, a crescut semnificativ numarul clientilor Allianz-tiriac din randul intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM), in contextul in care, 2011 a consemnat repozitionarea companiei fata de aceasta categorie de clienti, prin lansarea unui set de produse special concepute pentru a raspunde nevoilor de protectie a IMM.

Nu in ultimul rand, semnalele pozitive vin din zona eficientei derularii activitatilor. in 2011, Allianz-Tiriac si-a imbunatatit rata daunei la nivelul portofoliului agregat de asigurari generale. Acest lucru a fost posibil ca urmare a reducerii daunalitatii pe ambele clase de asigurari auto – Casco si RCA.

Activitatea de asigurari de viata
Pe segmentul asigurarilor de viata, Allianz-Tiriac a inregistrat o valoare a primelor brute subscrise de 94,6 milioane de lei in 2011, dupa ce, cu un an inainte – in 2010, vanzarile de polite Life s-au situat la 91,7 milioane lei. Structura portofoliului este una echilibrata, asigurarile traditionale avand o contributie de 48% la realizarea veniturilor anuale, in timp ce subscrierile de produse cu componenta investitionala reprezinta 52%.
La fel ca la nivelul portofoliului de asigurari generale, Allianz-Tiriac si-a imbunatatit semnificativ pozitia in zona clientilor de retail. Politele nou vandute persoanelor fizice au inregistrat o crestere solida, de 20%.
Asigurarile traditionale individuale ce ofera un randament investitional garantat au avut cea mai dinamica dezvoltare, marcand o crestere a vanzarilor cu 36%. in legatura cu aceste produse, merita sa evidentiem faptul ca Allianz-Tiriac a continuat si in 2011 sa ofere clientilor sai care detin asemenea polite randamente investitionale superioare, mult peste dobanda garantata, de 4,5%. in 2011, rata dobanzii distribuita clientilor a fost de 7,6%, dupa ce si cu un an inainte detinatorii politelor traditionale au beneficiat de un randament investitional de 8,3%.
Produsele de asigurari de grup au adus, la randul lor, venituri anuale in crestere cu 25%, aceasta evolutie pozitiva fiind sustinuta, in buna masura, de lansarea in 2011 a produsului Protect Grup dedicat segmentului de IMM.
Perspective
Rangam Bir, CEO Allianz-tiriac Asigurari:
„Ramanem, mai degraba, prudenti in ceea ce priveste asteptarile noastre pentru 2012. Consideram ca stabilizarea indicatorilor de venituri din prime este un obiectiv realizabil, chiar in contextul in care incertitudinile privind evolutiile economiei si ale pietelor financiare globale nu s-au risipit. O eventuala imbunatatire, fie ea si timida, a situatiei macroeconomice din Romania ne va permite sa ne atingem tintele concrete de dezvoltare pe care ni le-am propus pentru anul in curs.Cat priveste profitabilitatea, suntem mai optimisti. Mizam, fara echivoc, pe o imbunatatire a randamentelor activitatilor pe care le desfasuram. in ultima perioada am reusit implementarea unor programe definitorii pentru optimizarea activitatilor de management al riscurilor. Am evoluat mult si in zona de operatiuni. Continuam pe directia simplificarii si automatizarii; avem planuri concrete pentru urmatorii doi ani, care urmaresc modernizarea modelului nostru de afaceri. In sfarsit, vorbind despre viitor, trebuie sa punctez faptul ca avem si certitudini. Iar acestea se refera la stabilitatea si soliditatea afacerilor Allianz-tiriac sub aspectul sigurantei financiare. in aceasta zona nu am facut si nu vom face concesii. Ramanem la fel de bine echipati pentru a ne respecta promisiunile fata de clienti si fata de parteneri, indiferent de conditiile mediului in care ne desfasuram activitatea.”

You Might Also Like

BT Broker de Asigurare are un nou director general și își diversifică modelul de business. Valentin Coroiu: „Avem planuri mari”

FOTO. BCR lansează prima bancă mobilă 100% electrică din România și extinde astfel efortul de incluziune financiară a comunităților locale. Dana Dima: Împreună cu oamenii din aceste comunități putem construi o Românie mai prosperă și mai pregătită pentru provocările economice

Studiu Raiffeisen Bank. Femeile din România, tot mai atente la viitorul lor financiar – economisesc și caută siguranță. Andra Ion: Nu contează dacă începi cu pași mici, medii sau mari, important este să începi

BCR și-a accelerat business-ul în 2024 prin finanțarea economiei, digitalizare și susținerea educației. Banca a plătit statului taxe și impozite de peste 1 miliard de lei și a făcut profit de 2,7 miliarde de lei. Sergiu Manea: „Privim spre viitor cu încredere și responsabilitate”

ING anunță retragerea completă de pe piața din Rusia, tranzacție ce va fi finalizată în vara anului 2025. Cine cumpără operațiunile și ce impact financiar va suporta banca

TAGGED: asigurari, CASCO, asigurari de viata, Allianz-Tiriac Asigurari, RCA, asigurari generale
bankingnews.ro 27/02/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Austriecii vor anunta curand noile reglementari pentru Europa de Est
Next Article BCR are peste 2.000 de clienti private banking

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BT Broker de Asigurare are un nou director general și își diversifică modelul de business. Valentin Coroiu: „Avem planuri mari”

4 săptămâni ago

FOTO. BCR lansează prima bancă mobilă 100% electrică din România și extinde astfel efortul de incluziune financiară a comunităților locale. Dana Dima: Împreună cu oamenii din aceste comunități putem construi o Românie mai prosperă și mai pregătită pentru provocările economice

2 luni ago

Studiu Raiffeisen Bank. Femeile din România, tot mai atente la viitorul lor financiar – economisesc și caută siguranță. Andra Ion: Nu contează dacă începi cu pași mici, medii sau mari, important este să începi

2 luni ago

BCR și-a accelerat business-ul în 2024 prin finanțarea economiei, digitalizare și susținerea educației. Banca a plătit statului taxe și impozite de peste 1 miliard de lei și a făcut profit de 2,7 miliarde de lei. Sergiu Manea: „Privim spre viitor cu încredere și responsabilitate”

3 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?