Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CERT-RO: În ultimele zile, clienţii unor bănci din România au fost vizaţi de o campanie de phishing
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > CERT-RO: În ultimele zile, clienţii unor bănci din România au fost vizaţi de o campanie de phishing
Stiri pe scurt

CERT-RO: În ultimele zile, clienţii unor bănci din România au fost vizaţi de o campanie de phishing

Gabriela Dinu
Last updated: 06/07/2021 8:55
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Cardul bancar este un instrument de plată, nu de încasare.
SHARE

Clienţii unor bănci din România au fost vizaţi în ultimele zile de o campanie de tip phishing care s-a propagat prin intermediul e-mail-ului, atenţionează specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

Aceştia explică, într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei, că utilizatorul primeşte un e-mail care simulează că ar fi transmis de către bancă, prin care este anunţat despre necesitatea de a-şi actualiza datele personale pe site. Deşi este folosită identitatea vizuală a băncii (logo, font-uri, coloristică), dacă utilizatorul verifică sursa mesajului, observă că acesta nu provine de la o adresă oficială, ci una special creată pentru a avea în denumire numele băncii, domeniul fiind corespondent Elveţiei şi nu României.

Dacă destinatarul mesajului accesează link-ul anexat butonului „Intră în Home Bank”, este direcţionat către un site care face phishing. Din nou, la o simplă verificare a adresei site-ului se poate observa că utilizatorul nu este pe site-ul oficial al băncii, ci pe un domeniu .it! Astfel, odată introduse aici, datele de autentificare pe serviciul de internet banking intră în posesia atacatorilor.

„Atacatorii încearcă să se conecteze în timp real la conturi şi, odată ce obţin acces, se pot folosi de fondurile disponibile pentru a face anumite achiziţii, sau chiar pentru a transfera bani în alte conturi. Este vital pentru utilizator să fie vigilent cu privire la validarea tranzacţiilor din contul respectiv! Banca nu îi mai poate ajuta să-şi recupereze banii, dacă validarea tranzacţiei a fost făcută manual de victimă. Aceştia nu se opresc aici şi cer totodată victimei să introducă şi seria şi numărul buletinului. Această campanie de phishing are ca ţintă clienţii unor bănci din România, deşi astfel de mesaje au ajuns şi în căsuţele de e-mail ale unor utilizatori fără cont la respectivele bănci. Campania se foloseşte de site-uri compromise pentru găzduirea unor astfel de pagini de phishing”, subliniază specialiştii în securitate cibernetică.

Citeste si

Cardul tău este in siguranță în portofel? 5 sfaturi despre cum ocolești infracțiunile cibernetice. Atenție! Datele nu trebuie date, căci sumele nu pot fi recuperate

 

Aceştia recomandă ca, în cazul în care a fost primit un astfel de mail, să se verifice în primul rând sursa mesajului, să nu se acceseze link-uri şi mai ales să nu se ofere date personale, date financiare sau date de autentificare în urma primirii unor astfel de mesaje, din surse necunoscute.

De asemenea, utilizatorul trebuie să verifice dacă se află pe site-ul oficial, atunci când urmează să introducă date online şi totodată să se asigure că are un certificat de securitate valid şi foloseşte protocolul https. Site-ul de phishing nu avea aceste elemente de securitate şi utiliza http.

În cazul în care au căzut în această capcană şi au introdus datele cerute, clienţii trebuie să se adreseze cât mai repede băncii, pentru a bloca eventuale tranzacţii ilicite din cont şi pentru a schimba datele de autentificare pentru serviciul internet banking. Ulterior, dacă au suferit pagube materiale, vor trebui să depună o plângere la cea mai apropiată secţie de Poliţie, pentru a deschide o investigaţie în acest sens. În plus, pot sesiza şi CERT-RO pentru a verifica eventuale evoluţii ale metodei de atac, pentru a lua măsurile necesare suspendării acelor site-uri frauduloase şi pentru a disemina informaţia către ceilalţi utilizatori.

You Might Also Like

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

Exim Banca Românească rupe tăcerea: „Nicio ilegalitate, nicio finanțare de la stat. Schimbarea sediul – management strategic”

Bulgaria adoptă euro în 2026. Care sunt avantajele și dezavantajele? Descoperă povestea vecinilor care începe cu prăbușirea economică din 1997 — anul în care leva s-a legat pentru totdeauna de moneda europeană

TAGGED: phishing, banci, banca, cont, email, atac cibernetic, CERT-RO, internet banking, card
Gabriela Dinu 05/07/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Cinci sfaturi de la ING Bank pentru a avea un buget mai sănătos. Mihaela Bîtu: Am lansat recent platforma de educatie financiara “Cât ai spune leu” cu informații si instrumente practice, pe intelesul tuturor
Next Article Ce spun Alina Radu și Ionuț Ștefan, oamenii care împacă băncile cu clienții, prin negocierea în cadrul CSALB: “Pragmatismul trebuie să fie prima regulă: decât nimic, mai bine puțin!”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

2 zile ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

2 zile ago

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

3 zile ago

Exim Banca Românească rupe tăcerea: „Nicio ilegalitate, nicio finanțare de la stat. Schimbarea sediul – management strategic”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?