Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce spun Alina Radu și Ionuț Ștefan, oamenii care împacă băncile cu clienții, prin negocierea în cadrul CSALB: “Pragmatismul trebuie să fie prima regulă: decât nimic, mai bine puțin!”
Share
Notification Show More
Latest News
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților
Stiri de top
Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025
Stiri de top
OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală
Informații financiare
BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor
Informații financiare
ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Ce spun Alina Radu și Ionuț Ștefan, oamenii care împacă băncile cu clienții, prin negocierea în cadrul CSALB: “Pragmatismul trebuie să fie prima regulă: decât nimic, mai bine puțin!”
InterviuriStiri de top

Ce spun Alina Radu și Ionuț Ștefan, oamenii care împacă băncile cu clienții, prin negocierea în cadrul CSALB: “Pragmatismul trebuie să fie prima regulă: decât nimic, mai bine puțin!”

Cornel Dinu
Last updated: 06/07/2021 9:56
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Alina Radu
SHARE
Alina Radu

Conciliatorii transmit sfaturi consumatorilor și recomandări către bănci, pentru o derulare mai eficientă a negocierilor în cadrul CSALB. Personaje cheie în aceste negocieri, conciliatorii intermediază găsirea unei soluții amiabile, iar la final propun o rezolvare pe care părțile o pot accepta sau o pot respinge. În 2021 peste 95% dintre soluțiile propuse de conciliatori în cadrul CSALB au fost acceptate de părți, mai ales că acestea au puterea unor hotărâri în instanță. Alina Radu este de 17 ani Partener și avocat în cadrul uneia dintre cele mai importante case de avocatură din România. Are cursuri de specialitate în Statele Unite și la Universitatea din Cambridge. Ionuț Ștefan este expert în finanțe și conduce propria companie de consultanță fiscală.

Contents
Alina Radu, conciliator CSALB: Rolul nostru este să apropiem extremele. Instituția a reușit să creeze un dialog real între consumatori și bănci”Cu ce așteptări intră consumatorii și băncile în negocierile din cadrul CSALB?Când anume realizează părțile că negocierea a reușit sau a eșuat?Ionuț Ștefan, conciliator CSALB: ”Banca trebuie să accepte faptul că situația financiară a consumatorului se poate schimba, iar consumatorul trebuie să accepte faptul că trebuie să plătească”Ați spus în mai multe rânduri că un contract al părților nu trebuie să fie blocat în litera lui, ci să poată fi îmunătățit. Înțeleg băncile acest lucru?Există vreo regulă în cadrul acestor negocieri? Cum i-ați sfătui pe consumatori să negocieze?

Alina Radu, conciliator CSALB: Rolul nostru este să apropiem extremele. Instituția a reușit să creeze un dialog real între consumatori și bănci”

Cu ce așteptări intră consumatorii și băncile în negocierile din cadrul CSALB?

Am observat de multe ori că așteptările sunt foarte diferite de partea consumatorilor și instituțiilor de credit, dar rolul nostru de conciliatori este să apropiem extremele. Ceea ce mi se pare important este să existe flexibilitate și să existe deschidere în acest demers. CSALB a reușit să facă extraordinar de mult pe partea asta: o platformă de comunicare, de dialog real între consumatori și bănci. Pentru consumatori am constatat, și totodată am explicat în dosarele în care am fost implicată, este că e foarte important să-și prezinte situația lor concretă. Să explice exact în ce situație sunt, să încerce să își contureze nevoile, dar și să poată aduce argumente acolo unde le cerem să se explice și să susțină cu documente situația în care se regăsesc. Nu în ultimul rând, contează să aibă deschidere să îi asculte pe conciliatori, dar și poziția băncilor. Am avut și cazuri în care consumatorii au spus: “eu asta vreau și cred că mi se cuvine!” Și nu au fost deschiși să înțeleagă și constrângerile care există de partea instituțiilor de credit.

Când anume realizează părțile că negocierea a reușit sau a eșuat?

Suntem în cadrul unei proceduri amiabile și fiecare dintre cele două părți ar trebui să încheie negocierea atunci când este mulțumită de soluție. Să simtă că a dat ceva, dar a și primit ceva. Este important să se înțeleagă faptul că aceste soluții sunt chiar individuale, particulare. Se ține cont de circumstanțele acelei persoane și de aceea o soluție nu se poate extinde la alte cazuri. Atât consumatorii, cât și băncile trebuie să își schimbe un pic mentalitatea, trebuie să aibă flexibilitate tocmai ca să putem crea o soluție pe termen lung, funcțională pentru toți cei implicați. Pentru cel puțin o parte din bănci e important să încerce să-și schimbe mentalitatea. De multe ori e foarte dificil pentru ei să lucreze în echitate. Aici suntem într-un mediu în care căutăm soluții funcționale, viabile. Și pentru consumatori, și pentru bănci.

Ionuț Ștefan, conciliator CSALB: ”Banca trebuie să accepte faptul că situația financiară a consumatorului se poate schimba, iar consumatorul trebuie să accepte faptul că trebuie să plătească”

Ionuț Ștefan

Ați spus în mai multe rânduri că un contract al părților nu trebuie să fie blocat în litera lui, ci să poată fi îmunătățit. Înțeleg băncile acest lucru?

În momentul în care consumatorul apelează la această modalitate de finanțare, el vrea să-și satisfacă niște nevoi de moment. Banca are o nevoie de creditare, ea trebuie să investească banii. Și atunci, în momentul pe care îl putem numi t0, atât consumatorul, cât și banca acceptă anumite condiții. Deși condițiile au fost acceptate, contractul e viu, iar de-a lungul timpului lucrurile se pot schimba. De pildă, banca trebuie să accepte faptul că situația financiară a consumatorului se poate schimba. Iar consumatorul trebuie să accepte faptul că trebuie să plătească. Și atunci, întotdeauna deschiderea și comunicarea trebuie să primeze. Nimeni nu vine să spună “vreau o dobândă mai mare decât dobânda inițială pe care am avut-o”. Deci, orice proces al concilierii presupune ca banca să dea un pas în spate. Că e mai mare, că e mai mic, mai puțin contează!

Există vreo regulă în cadrul acestor negocieri? Cum i-ați sfătui pe consumatori să negocieze?

Concilierea presupune o negociere și trebuie să înțelegem cu toții că nu pot fi cerute lucruri absurde. Pragmatismul trebuie să fie regula numărul unu: decât nimic, mai bine puțin. Dacă un consumator vine la CSALB și îi spune băncii: “Trec printr-o situație dificilă, dar sper că este de moment. Fac tot ceea ce ține de mine ca să o depășesc, dar ajută-mă!”; Eu sunt convins că băncile nu au niciun interes să nu intre în procedură și să nu accepte o soluție care să fie atât în beneficiul lor, cât și în beneficiul consumatorului. Interesul nostru este să rezolvăm. Interesul băncii este să nu se transforme într-o agenție imobiliară, să antreneze dureri de cap în ceea ce înseamnă executări silite, procese și așa mai departe. Iar în interesul consumatorului este să meargă mai departe cu un contract mai bun. Punând problema în felul acesta am găsit înțelegere. Restul a fost doar o problemă de cifre.

You Might Also Like

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

TAGGED: Alina Radu, Ionut Stefan, CSALB
Cornel Dinu 06/07/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article CERT-RO: În ultimele zile, clienţii unor bănci din România au fost vizaţi de o campanie de phishing
Next Article De ce are România cel mai mic grad de intermediere financiară? O posibilă explicație vine de la Daniel David, Rectorul Universității Babeș-Boliay: ”Ține de mentalitatea legată de profilul nostru psihocultural că nu e bine să faci credite la bancă”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

2 ore ago

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

4 ore ago

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

o zi ago

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?