Banca Comerciala Carpatica (BCC) a incheiat primul trimestru cu o pierdere neta de circa 905.000 lei, fata de un profit de 14,92 milioane lei in perioada corespunzatoare a anului trecut, dupa scaderea cu 39% a venitului total, la 36,8 milioane lei, potrivit rezultatelor publicate miercuri de banca.
Banca Carpatica avea la finele lunii martie active totale de 4,08 miliarde lei (920 milioane euro), in urcare usoara, cu 0,5%, fata de nivelul raportat la finele anului trecut. Comparativ cu sfarsitul lunii martie a anului trecut, activele bancii au urcat cu 11,1%.
Veniturile totale ale institutiei au fost afectate in principal de declinul venitului net din active financiare disponibile in vederea vanzarii, care a coborat la 3,4 milioane lei, fata de 25,3 milioane lei in primul trimestru al anului trecut.
Venitul net din comisioane a coborat cu 23,8%, la 6,15 milioane lei, fata de 8,08 milioane lei cu 12 luni in urma, in timp ce venitul net din tranzactionare a scazut de la 7 milioane lei la 2,7 milioane lei.
Declinul veniturilor a fost temperat de incasarile din dobanzi. Astfel, venitul net din dobanzi a crescut cu 13,4%, la 20,83 milioane lei, fata de 18,37 milioane lei in primele trei luni ale anului trecut.
Cheltuielile operationale ale Bancii Carpatica s-au redus cu 18,6% in perioada analizata, la 35,9 milioane lei, fata de 44,1 milioane lei in primul trimestru din 2013. Activul total al bancii a crescut in principal ca urmare a majorarii activelor financiare disponibile in vederea vanzarii, care au urcat cu 34% in baza anuala, respectiv cu 31% fata de finele anului trecut.
Soldul net al creditelor a urcat cu 0,8% in primele trei luni din acest an, la 1,236 miliarde lei. in acelasi timp, valoarea depozitelor s-a redus cu 1,6%, la 2,775 miliarde lei.
Banca avea la 31 martie o retea formata din 129 unitati, fata de 137 la finele anului trecut, si 1.055 angajati. Conducerea Bancii Carpatica si-a propus sa gaseasca pana in septembrie o varianta de fuziune care sa sustina propulsarea in Top 10, cu pastrarea numelui, avand si sustinerea actionarului majoritar, Ilie Carabulea, in ciuda unor probleme de comunicare initiale, afirma CEO-ul bancii, Johan Gabriels.
„Trebuie precizat ca banca nu este de vanzare. Cred ca nu s-a inteles bine. Eu nu vand banca, pentru ca nu este de vanzare. Ceea ce eu am spus este ca avem tinte agresive de crestere si de a obtine o pozitie de Top 10. Si vrem sa o facem sub numele de Carpatica si sub licenta pe care o avem. Provocarea pe care o avem este de a atrage portofoliu, de a atrage o alta parte cu care sa ne adunam eforturile si de aceea am ales o fuziune. O fuziune este ca o casatorie. Doua parti se unesc. Avantajul nostru ca banca este ca suntem lichizi, iar lichiditatea este aur. Avem un raport credite/depozite de 60%. Avem mai multe depozite decat credite”, a declarat recent intr-un interviu pentru MEDIAFAX CEO-ul bancii, Johan Gabriels.