Banca Transilvania a urcat în clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” pe locul 302 – de pe locul 339, ocupat în 2020 – cu o creștere de 19% a valorii de brand, până la 441 milioane de dolari. Analiza a fost realizată de Brand Finance, firma globală independentă de evaluare de brand. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului. Alături de rezultatele financiare, forța brandurilor este un factor determinant al valorii brandului. Banca Transilvania și-a consolidat forța brandului în teritoriul ‘triplu-A’, indice de forță a brandului AAA. Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018, pe poziția 486, cu o valoare de 174 milioane de dolari. În 2019, a urcat aproape 50 de poziții în top, iar în 2020, 100 de poziții față de 2019.
“Dacă în criza financiară precedentă din 2008, băncile au fost principalul vinovat; de data aceasta, în pandemie băncile joacă un rol important în a ajuta societatea să depaşească repercusiunile economice ale crizei de sănătate. Cercetarea Brand Finance arată că răspunsul băncilor la criza globală Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor, ceea ce fără îndoială va conduce la o revenire a sectorului şi o creştere a valorii brandurilor în perioada post-pandemie”, a explicat David Haigh, CEO Brand Finance.
În clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” mai este inclusă o singură bancă din România, respectiv BRD, care a coborât în ediţia din 2021 de pe locul 434 pe poziție 470, cu o valoare de brand de 193 milioane de dolari, în scadere cu 17% faţă de anul trecut.
Brand Finance determină forța relativă a brandurilor, printr-o serie de indicatori: investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții, consumatorii, angajații și alți stakeholderi), precum și impactul acestora în performanța de piață. Pe fondul scăderii profiturilor și a eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generată de pandemie, aproape două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance.
Valoarea totală a clasamentului înregistrează a doua contracție anuală consecutivă, de la 1.330 miliarde de dolari în 2020 la 1.270 miliarde de dolari în 2021. Topul este dominat de băncile din China și SUA, care generează împreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500. În fiecare an, Brand Finance evaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale și publică peste 100 de rapoarte sectoriale și naționale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking.