Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”
Stiri de top

Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”

Cornel Dinu
Last updated: 01/02/2021 19:46
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
SHARE

Banca Transilvania a urcat în clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” pe locul 302 – de pe locul 339, ocupat în 2020 – cu o creștere de 19% a valorii de brand, până la 441 milioane de dolari. Analiza a fost realizată de Brand Finance, firma globală independentă de evaluare de brand. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului. Alături de rezultatele financiare, forța brandurilor este un factor determinant al valorii brandului. Banca Transilvania și-a consolidat forța brandului în teritoriul ‘triplu-A’, indice de forță a brandului AAA. Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018, pe poziția 486, cu o valoare de 174 milioane de dolari. În 2019, a urcat aproape 50 de poziții în top, iar în 2020, 100 de poziții față de 2019.

“Dacă în criza financiară precedentă din 2008, băncile au fost principalul vinovat; de data aceasta, în pandemie băncile joacă un rol important în a ajuta societatea să depaşească repercusiunile economice ale crizei de sănătate. Cercetarea Brand Finance arată că răspunsul băncilor la criza globală Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor, ceea ce fără îndoială va conduce la o revenire a sectorului şi o creştere a valorii brandurilor în perioada post-pandemie”, a explicat David Haigh, CEO Brand Finance.

În clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” mai este inclusă o singură bancă din România, respectiv BRD, care a coborât în ediţia din 2021 de pe locul 434 pe poziție 470, cu o valoare de brand de 193 milioane de dolari, în scadere cu 17% faţă de anul trecut.

Brand Finance determină forța relativă a brandurilor, printr-o serie de indicatori: investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții, consumatorii, angajații și alți stakeholderi), precum și impactul acestora în performanța de piață. Pe fondul scăderii profiturilor și a eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generată de pandemie, aproape două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance.

Valoarea totală a clasamentului înregistrează a doua contracție anuală consecutivă, de la 1.330 miliarde de dolari în 2020 la 1.270 miliarde de dolari în 2021. Topul este dominat de băncile din China și SUA, care generează împreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500. În fiecare an, Brand Finance evaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale și publică peste 100 de rapoarte sectoriale și naționale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Banca Transilvania, BT, Brand Finance, David Haigh, brand Banca Transilvania
Cornel Dinu 01/02/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Cum așteptările privind redresarea economică sunt modeste, cei mai mulți români pun bani deoparte. Doar 9% vor să-şi cumpere o locuinţă, însă și mai putini vor accesa un credit nou
Next Article Programul IMM Invest continuă la Patria Bank: Firmele pot accesa credite de până la 240.000 de lei, fără garanții

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?