Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”
Stiri de top

Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Valoarea de brand a băncii de la Cluj a ajuns la 441 milioane de dolari. David Haigh, CEO Brand Finance: ”Răspunsul băncilor la criza Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor”

Cornel Dinu
Last updated: 01/02/2021 19:46
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
SHARE

Banca Transilvania a urcat în clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” pe locul 302 – de pe locul 339, ocupat în 2020 – cu o creștere de 19% a valorii de brand, până la 441 milioane de dolari. Analiza a fost realizată de Brand Finance, firma globală independentă de evaluare de brand. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului. Alături de rezultatele financiare, forța brandurilor este un factor determinant al valorii brandului. Banca Transilvania și-a consolidat forța brandului în teritoriul ‘triplu-A’, indice de forță a brandului AAA. Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018, pe poziția 486, cu o valoare de 174 milioane de dolari. În 2019, a urcat aproape 50 de poziții în top, iar în 2020, 100 de poziții față de 2019.

“Dacă în criza financiară precedentă din 2008, băncile au fost principalul vinovat; de data aceasta, în pandemie băncile joacă un rol important în a ajuta societatea să depaşească repercusiunile economice ale crizei de sănătate. Cercetarea Brand Finance arată că răspunsul băncilor la criza globală Covid-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor, ceea ce fără îndoială va conduce la o revenire a sectorului şi o creştere a valorii brandurilor în perioada post-pandemie”, a explicat David Haigh, CEO Brand Finance.

În clasamentul ”Brand Finance Banking 500 2021” mai este inclusă o singură bancă din România, respectiv BRD, care a coborât în ediţia din 2021 de pe locul 434 pe poziție 470, cu o valoare de brand de 193 milioane de dolari, în scadere cu 17% faţă de anul trecut.

Brand Finance determină forța relativă a brandurilor, printr-o serie de indicatori: investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții, consumatorii, angajații și alți stakeholderi), precum și impactul acestora în performanța de piață. Pe fondul scăderii profiturilor și a eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generată de pandemie, aproape două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance.

Valoarea totală a clasamentului înregistrează a doua contracție anuală consecutivă, de la 1.330 miliarde de dolari în 2020 la 1.270 miliarde de dolari în 2021. Topul este dominat de băncile din China și SUA, care generează împreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500. În fiecare an, Brand Finance evaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale și publică peste 100 de rapoarte sectoriale și naționale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking.

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: Banca Transilvania, BT, Brand Finance, David Haigh, brand Banca Transilvania
Cornel Dinu 01/02/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Cum așteptările privind redresarea economică sunt modeste, cei mai mulți români pun bani deoparte. Doar 9% vor să-şi cumpere o locuinţă, însă și mai putini vor accesa un credit nou
Next Article Programul IMM Invest continuă la Patria Bank: Firmele pot accesa credite de până la 240.000 de lei, fără garanții

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

4 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

3 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

4 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?