Western Union – liderul global in servicii de plati – si Banca Transilvania – cea mai mare institutie bancara cu capital privat majoritar romanesc – au lansat, in premiera in Romania, serviciul de transfer de bani prin Internet Banking, se precizeaza intr-un comunicat de presa al celor doua institutii.
Noul serviciu permite trimiterea si primirea de bani din si in Romania, prin serviciul Internet Banking al Bancii Transilvania, BT24 (www.bt24.ro), utilizand Western Union Money Transfer.
„Serviciul de transfer de bani Western Union prin internet banking le ofera consumatorilor o alternativa moderna de a trimite sau a primi bani. Acestia isi doresc sa aiba tot mai multe optiuni atunci cand efectueaza transferuri financiare, iar acum le dam posibilitatea sa o faca si online. Noul serviciu aduce in plus un comision de transfer mai avantajos pe langa beneficiile asigurate deja de Western Union: accesul la o retea ce acopera 200 de tari din intreaga lume, o experienta de peste 160 de ani in transferurile financiare si siguranta celor mai stricte standarde internationale de conformitate”, declara Daniela Budurea, Country Director Western Union Romania si Bulgaria.
Declan Daly, Vice-Presedinte Regional Western Union pentru Europa Centrala adauga „Nevoile consumatorilor se schimba. Vrem sa le punem la indemana serviciul Western Union si pe alte canale. Viziunea noastra este sa devenim reteaua si marca globala care pune banii in miscare. Aceasta inseamna ca, in viitor, consumatorii vor putea folosi serviciile Western Union de la plata facturilor si pana la primirea sau trimiterea de bani in caz de urgenta atunci cand calatoresc sau pentru efectuarea de plati internationale in cazul companiilor mici si mijlocii care fac afaceri in afara tarilor lor”.
Serviciul este accesibil clientilor Bancii Transilvania care au un cont deschis in lei, Euro si/sau USD. Clientii pot trimite bani atat in strainatate, in reteua globala Western Union din peste 200 de tari si teritorii din lume, cat si in Romania, direct din conturile personale, prin serviciul Internet Banking BT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reteaua internationala sau locala, care vor fi virate direct in conturile personale ale destinatarilor.
„Impreuna cu Western Union lansam facilitatea de transfer de bani prin internet banking, continuand sa venim cu servicii in premiera pentru clientii nostri. Avem in palmares inclusiv o premiera mondiala, prin lansarea, in Romania, in 2010, a serviciului de transfer de bani prin bancomat. Suntem onorati de acest parteneriat si, tocmai de aceea, Banca Transilvania raspunde mereu provocarilor inovatoare propuse de echipa Western Union” – declara Leontin Toderici, Director Executiv – COO, Banca Transilvania.
Cum functioneaza noul serviciu Western Union de transfer de bani prin Internet Banking
Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Internet Banking, clientii trebuie sa aiba un cont in lei si/sau Euro sau USD, deschis la Banca Transilvania si sa fie abonati la serviciul de Internet Banking al BT. Suplimentar, clientii care detin un gold!card emis de Western Union se pot identifica si pe baza acestuia in momentul efectuarii tranzactiei, avand astfel posibilitatea sa selecteze beneficiarul transferului dintr-o lista predefinita. Dupa selectarea sau introducerea beneficiarului transferului, clientul trebuie sa selecteze tara de destinatie, sa introduca suma transferata si valuta la destinatie, respectiv sa accepte termenii si conditiile aferente transferului.
Odata cu finalizarea tranzactiei, contul clientului este debitat cu suma trimisa si comisionul aferent tranzactiei. Comisioanele aferente transferului si alte date ale tranzactiei sunt prezentate pe pagina de Internet Banking a Bancii Transilvania (www.bt24.ro). Aceste informatii pot fi tiparite pentru a sti exact cu ce suma a fost debitat contul. Banii trimisi vor fi disponibili la destinatie in cateva minute, conform termenilor si conditiilor serviciului.
Pentru a primi bani prin Internet Banking prin serviciul Western Union, destinatarul trebuie, de asemenea, sa aiba un cont in lei si/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, sa fie abonat la serviciul de Internet Banking al Bancii Transilvania si sa cunoasca detaliile tranzactiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisa (+/- 10%), valuta in care a fost trimisa si tara de origine.
Ulterior, clientul trebuie sa selecteze serviciul Western Union din pagina principala de Internet Banking, sa introduca detaliile tranzactiei, sa citeasca si sa accepte termenii si conditiile aferente transferului, apoi banii sunt virati direct in contul sau. Pentru transferurile pe teritoriul Romaniei, tranzactia va fi platita in aceeasi valuta in care a fost trimisa.
Pentru tranzactiile din strainatate catre Romania, contul clientului este creditat cu suma asteptata in valuta contului. in cazul in care suma primita este intr-o valuta diferita de valuta contului, aceasta va fi convertita in valuta contului la cursul de schimb al Bancii Transilvania.
Clientul poate opta pentru o noua operatiune de transfer sau poate sa isi retraga banii din cont de la ghiseele BT. in cazul in care detine un card bancar asociat la contul curent, poate alege sa isi retraga banii de la un ATM sau poate decide sa plateasca cu cardul la comerciantii acceptanti cu contravaloarea sumei respective, beneficiind de comision 0%.