Relatia banca – client s-a deteriorat destul de mult in ultima perioada, pe un fond in care multi clienti sunt in imposibilitatea de a-si rambursa creditele, a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, Radu Gratian Ghetea, presedinte al CEC Bank si al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), potrivit Agerpres.
„Clientii nu au suficienta incredere in banci. Sigur clientii sunt nemultumiti si vor fi in continuare nemultumiti atata timp cat nu vor putea sa-si ramburseze creditele asa cum scrie in contracte. Bancile depun eforturi de a colecta creditele.
Recent am lansat o idee la care tin foarte mult anume sa incercam sa diferentiem un pic tratamentul pe care il aplicam clientilor rau platnici, care nu au platit absolut deloc si care nu au venit la banca, de tratamentul pe care ar trebui sa il aplicam acelor clienti care au inregistrat creante, dar au colaborat cu banca. Tratamentul este egal din partea Biroului de Credit. Am inteles ca ar exista la nivelul comunitatii bancare, dar nu s-a scos o rezolutie a ARB, sa putem sa coagulam astfel de idei”, a spus Ghetea.
Acesta a spus ca isi doreste de la presa o comunicare mai intensa.
„Noi (bancherii n.r.) nu putem sa igonoram prezenta presei, aportul pe care il poate aduce presa in strangerea acestei relatii in ceea ce priveste relatia banca – client. Bancherii isi doresc sa aiba clienti multumiti.
Un client care este multumit inseamna ca isi plateste si ratele si comisioanele, lucreaza cu mine in continuare, nu imi face reclama proasta. Ori nu poti avea clienti multumiti in conditiile in care se rupe comunicarea. Comunicarea este importanta”, a mai afirmat oficialul ARB.