Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Bancile reclama timpul scurt acordat dezbaterii proiectului propus de Protectia Consumatorilor
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Bancile reclama timpul scurt acordat dezbaterii proiectului propus de Protectia Consumatorilor
Stiri de top

Bancile reclama timpul scurt acordat dezbaterii proiectului propus de Protectia Consumatorilor

bankingnews.ro
Last updated: 27/08/2014 12:04
bankingnews.ro 11 ani ago
Share
SHARE

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania reclama timpul relativ scurt de dezbatere publica acordat de ANPC pentru proiectul de ordin privind afisarea comisionalelor in suma absoluta la retragerile de numerar de la bancomate, precum si faptul ca nu au fost consultate anterior publicarii acestuia.

„Orice masura menita a satisface acest obiectiv, inclusiv aceasta initiativa recenta a ANPC, va fi sprijinita de catre CPBR cu conditia ca asemenea masuri sa fie implementate in mod constructiv si sa nu produca distorsiuni in piata. Astfel, in ceea ce priveste proiectul de Ordin al ANPC, CPBR considera ca ar fi trebuit initiat un proces consultativ mai amplu, care sa cuprinda si reprezentanti ai comunitatii bancare incadinaintea publicarii proiectului, pentru a putea discuta diferitele aspecte de ordin tehnic si operational ce tin de asemenea initiativa si a evita astfel posibile reveniri asupra formei initiale”, se arata intr-o pozitie transmisa de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat marti un proiect de ordin prin care bancile vor fi obligate sa afiseze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operatiunilor pe care un client doreste sa le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate in suma exacta, nu procentual. „Prestatorii de servicii care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii, conform prevederilor prezentului ordin”, se arata in proiectul de ordin.

Bancomatele trebuie sa afiseze pe ecrane toate informatiile legate de costurile tranzactiei, in ordinea operatiunilor efectuate de catre client, acesta avand astfel posibilitatea de a renunta la operatiunea respectiva, fie ca este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plati de facturi sau alte servicii solicitate. Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput.

„Va trebui ca bancile sa-si faca cunoscute punctele de vedere asupra acestei initiative si in mod independent, fiindca fiecare are particularitatile sale, legate de numar de clienti, numar de ATMuri etc. La modul general vorbind insa, este de la sine inteles ca ar trebui luati in consideratie o serie de factori inainte de lansarea unui astfel de proiect, ca de pilda cadrul legal, posibilitatile tehnice de a implementa astfel de masuri, cat si costurile asociate implementarii unor asemenea aplicatii, inclusiv cine va suporta aceste costuri si ce impact ar putea avea aceste costuri in relatia dintre clienti si banci”, arata Patronatul Bancilor.

CPBR considera ca aspectele enumerate sunt importante si nu pot fi trecute cu vederea in lansarea unor asemenea initiative.

„Bancile membre ale CPBR sunt, bineinteles, deschise in a discuta aceste aspecte cu ANPC si sunt in egala masura interesate sa afle daca ANPC a structurat aceasta propunere legislativa pe baza un studiu sau program care evidentiaza impactul si/sau consecintele acestor masuri asa incat sa produca efecte benefice si corecte in piata. in functie de astfel de considerente si tinand cont de faptul ca pana la acest moment bancile nu au fost consultate in privinta acestei initiative, ramane de vazut daca perioada de consultare propusa de ANPC (1-19 septembrie a.c.) va fi deajuns pentru a servi scopului avut in vedere si a contribui la intarirea echilibrului in piata”, se mai spune in nota CPBR.

Proiectul ANPC precizeaza in detaliu obligatiile bancilor, stabilind ca dimensiunea literelor/cifrelor trebuie sa fie egala cu restul caracterelor de pe ecranul ATM-ului.

Daca se blocheaza sau se retine cardul de debit/credit in bancomat, insitutia de credit care detine ATM-ul are obligatia sa informeze clientii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului si numarul de telefon la care clientul poate apela in aceasta situatie, cu intervalul orar specificat in care poate contacta banca.

ANPC asteapta propunerile si observatiile pentru proiectul in dezbatere in perioada 1-11 septembrie. Consiliul Patronatelor Bancare din Romania a fost infiintat in acest an si cuprinde sase dintre cele mai mari banci din Romania: BCR, BRD, Raiffeisen Bank, UniCredit  Tiriac Bank, Volksbank si ING Bank.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: UniCredit Tiriac, comisioane, CPBR, Patronatul Bancilor, BRD, comisioane la ATM, BCR, Volksbank, Raiffeisen, ATM, bancile, ING
bankingnews.ro 27/08/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare: clientii se plang ca bancile au comisioane prea mari
Next Article Seful ANPC, Marius Dunca, a explicat de ce s-a ajuns la masura de afisare a comisioanelor la ATM si cand va intra in vigoare

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?