Perioada 2006 – 2008 a fost benefica pentru segmentul cardurilor, multe banci apeland la diverse inovatii pentru a revolutiona piata de profil si pentru a atrage atentia clientilor. Una dintre directii a fost reprezentata de lansarea cardului parfumat, idee care transforma banalul instrument de plata intr-un plastic special cu multa personalitate.
Primul pas in aceasta directie a fost facut in 2006 de cel mai mare emitent de carduri din Japonia, care a lansat practic moda cardurilor parfumate.
JCB, cu sediul la Tokyo, a lansat carduri dedicate femeilor cu buchete ametitoare de lamaie, grepfrut si mandarină – denumite Linda. Banca japoneza dadea asigurari clientilor ca Linda isi va pastra aroma timp de trei ani.
In 2008, Commerzbank, una dintre marile banci din Germania, a lansat carduri Visa si MasterCard, cu diverse arome. Clientii aveau de ales din 44 de modele si arome precum cafea, orage, sau menta. „Emitentii cauta un mod clar de a se diferentia”, spuneau reprezentantii bancii, oferind astfel o explicatie pentru noul produs.
O alta banca, de data aceasta din Abu Dhabi, a lansat la inceputul acestui an un card de credit parfumat sub sigla MasterCard, destinate femeilor din Orientul Mijlociu.
Clientele Al Hilal Bank pot beneficia de un card de credit care poate absorbi orice tip de parfum si nenumarate avantaje, de la reduceri in centre spa destinate doamnelor la acces lounge-uri din aeroporturi. Cardul a fost proiectat pentru „femei tinere, ambitioase si abile”, ca o modalitate de a iesi in evidenta, anunta banca.
Aromaterapie cu cardul de credit: calmeaza clientii stresati de datorii
Potrivit specialistilor, cardurile parfumate sunt ispititoare, deoarece permit exprimarea individualitatii. „Este o modalitate foarte buna de a atrage atentia. Este cu siguranta un deschizator de conversatie la casa, cand platesti”, afirma acestia.
Aflam de la specialistii in domeniu ca parfumul de portocala transmite un mesaj de consolidare si este inviorator. Menta este considerata relaxanta, iar cafeaua si scortisoara incalzesc simturile si stimuleaza.
Psihologii considera ca mirosurile au un singur scop, vizand diminuarea nivelului de stres al datornicilor. ”Cardurile parfumate calmeaza si incurajeaza o stare de spirit buna”, afirma psihologii.
Oamenii de stiinta au descoperit ca mirosul este conectat direct la emotie si memorie. Mirosul ne poate face sa salivam, poate schimba ritmul cardiac sau ne reaminteste de vremurile placute din viata noastra.
Specialistii de marketing atrag atentia ca mirosul este folosit de marile branduri, iar inserarea in „cardurile de credit” vine in mod normal si natural. Se pare ca „mirosul banilor” nu mai este ademenitor.
Si romancele beneficiaza de un card parfumat
Primul card de credit parfumat din sud-estul Europei a fost lansat in noiembrie 2008, in Romania, de Garanti Bank pentru reprezentantii Avon – Cardul AVON – sub sigla MasterCard.
Cardul a fost disponibil pana la sfarsitul anului 2008 pentru reprezentantii AVON in doua variante: parfumat si business, dupa care, din ianuarie 2009, orice client direct eligibil a putut beneficia de avantajele cardului AVON.
Editia parfumata a cardului purta aroma celui mai apreciat parfum AVON din Romania, Little Black Dess.
Gabriela Dinu