BCR dezvolta conceptul de Self Service prin instalarea a inca 50 de ghisee automate, in prezent, banca dispunand de o retea de 450 de astfel de automate prin care s-au efectuat, de la instalare (noiembrie 2012), peste 3,8 milioane tranzactii în valoare de 1,12 miliarde lei.
Valoarea investitiei în reteaua de 450 ghisee automate se ridica la aproximativ 2,3 milioane EUR.
„BCR a derulat cel mai ambitios plan de dezvoltare a unei retele de Self Service – Cash In dintre toate bancile romanesti. Printre principalele avantaje ale utilizarii ghiseelor automate se numara rapiditatea în efectuarea tranzactiilor, durata unei operatiuni reducandu-se de la circa 4 minute la mai putin de 40 de secunde. Timpul economisit de clientii nostri de la inceputul anului se ridica la circa 84.000 ore”, a declarat Elena Ionescu Turda, Sef Departament ATM & Self Service, BCR.
Ghiseele automate sunt echipamente tip Self Service la care clientii BCR, persoane fizice, pot efectua singuri operatiunile dorite – plata facturilor, alimentarea conturilor curente sau rambursarea sumelor pentru cardul de credit.
Tranzactiile pot fi efectuate exclusiv în lei si beneficiaza de comision ZERO.
BCR dispune în prezent de un numar de aproape 685 de aparate – Cash In, si anume 450 de APT (Ghiseu Automat de Plati), 72 de Masini Multifunctionale si 163 de Automate de schimb valutar.
Totodata, banca are instalate aproape 2.100 de ATM – uri (Cash Out).
Judetele unde clientii au ales sa efectueze cea mai mare parte din operatiuni la automatele bancare în defavoarea ghiseelor bancii sunt, pe langa Municipiul Bucuresti, judetele din vestul tarii (Timis, Arad, Caras Severin), dar si în cele din est (Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati). Dintre judetele unde clientii înca prefera operatiunile la ghiseele bancii în locul celor la automatele bancare se numara Valcea, Gorj, Mehedinti, Dolj si Olt.
Din totalul tranzactiilor efectuate prin Ghiseele Automate de Plati mai mult de jumatate o reprezinta platile de facturi urmate de alimentari conturi proprii si rambursarile ratelor pentru cardurile de credit.
„Suntem în permanenta atenti la nevoile clientilor nostri si avem în derulare mai multe proiecte de dezvoltare a functionalitatilor disponibile în zonele de Self Service BCR cum ar fi depunerile de numerar în alte conturi decat cele proprii, platile din conturile curente si multe altele”, a adaugat Elena Ionescu Turda.