Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiul „Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”: 92% dintre tinerii cu vârstă de 20-25 de ani sunt clienți ai unei bănci
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiul „Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”: 92% dintre tinerii cu vârstă de 20-25 de ani sunt clienți ai unei bănci
Stiri de top

Studiul „Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”: 92% dintre tinerii cu vârstă de 20-25 de ani sunt clienți ai unei bănci

bankingnews.ro
Last updated: 06/10/2016 12:54
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de BCR, oferă o imagine despre nivelul actual de cunoștințe și comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituțiile financiare. Potrivit studiului, 80% dintre tinerii între 14 și 25 de ani au învățat cum să-și gestioneze banii în cadrul familiei, în timp ce numai 15% au aflat de la școală. Tinerii își doresc să aibă la dispoziție servicii bancare de ultimă generație, cum ar fi plăți prin telefon (55%) și autentificare prin amprentă (71%)

92% dintre tinerii cu vârstă de 20-25 de ani din România sunt clienți ai unei bănci

57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procent care crește la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-și completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce școala deține o pondere de numai 15%.

“Educația financiară a tinerilor, și nu numai, este una dintre prioritățile strategice ale Băncii Comerciale Române. De aceea, am decis să ne implicăm din ce în ce mai puternic în dezvoltarea unor programe dedicate, menite să-i încurajeze pe tineri să-și ia viața în mâini, cât mai devreme posibil, să gândească responsabil, analitic și antreprenorial.

ionut-stanimirAvem nevoie să pregătim noua generație pentru provocările societății, mai ales a celei românești, aflată încă în plină reașezare. Este și motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rând, BCR a organizat, de-a lungul verii, două programe distincte de internship plătit, unul pentru liceeni și unul pentru studenți, în urma cărora zeci de tineri din întreaga țară au învățat, din interiorul cele mai mari bănci din România, ce înseamnă responsabilitatea financiară și cum funcționează sistemul bancar”, a declarat Ionuț Stanimir, purtător de cuvânt al BCR.

Iată alte concluzii interesante desprinse în urma acestui sondaj:

  • 63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani
  •  66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking
  •  44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) și 12,5% (14-19)
  •  Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi și a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani)
  •  Principala doleanță a tinerilor, în raport cu o bancă, ține de calitatea serviciilor și a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate și a comisioanelor (15%) și încredere (10%
  •  71% dintre tineri și-ar dori, ca soluții inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine și restaurante (55%), plăți de tip contactless în magazine (37%)
  • În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash
  • Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% – 14-19 ani, 84% – 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% – 14-19 ani, 80% – 20-25 ani)
  •  Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și îmbrăcăminte (37,7%)
  • Atunci când sunt conectați la internet, tinerii folosesc rețelele sociale (87%), caută informații (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicații pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacții online (46%) și citesc presa online (45%).
  •  Peste 53% își doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să își găsească un job după absolvirea lor.
  •  La primul loc de muncă, tinerii își doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 și 1.500 de lei (31%), 1.500 și 2.000 de lei (25%) și de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, așteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârșitul lunii august, în rândul și cu sprijinul tinerilor participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din București, iar 68% din restul țării.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: plati, email, ANI, BCR, scoala, lei, adolescenti, banci, Summer Job and Learn @BCR, facturi, banca, job, sistemul bancar, tineri
bankingnews.ro 06/10/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Mastercard sprijină lansarea aplicației Pago, produs ce simplifică plățile digitale
Next Article BNR a aprobat numirea lui Florin Șandor în funcția de director general adjunct al Intesa Sanpaolo Bank

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

6 ore ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

7 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

11 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

12 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?