Astazi Banca Transilvania a dat publicitatii bilantul anului 2011.Profitul net al Bancii Transilvania, inregistrat in anul 2011, este mai mare cu 35% fata de cel obtinut in anul 2010, ajungând la 131,87 milioane lei. In ceea ce priveste profitul brut, acesta a crescut cu 38%, fiind de 185,77 milioane lei, fata de 135,02 milioane lei. Printre factorii care au influentat aceste rezultate au fost: veniturile obtinute de BT din dobânzi, continuarea cresterii creditarii, scaderea cheltuielilor nete cu provizioanele si optimizarea costurilor.
Horia Ciorcila, Presedintele Consiliului de Administratie al BT, afirma: “Suntem multumiti ca am depasit prevederile bugetare pe care ni le-am asumat pe 2011, iar Banca Transilvania a iesit câstigatoare din anul trecut, confirmând din nou ca activitatea sa este pe un trend pozitiv. Rezultatele anuale au fost previzibile, mai ales ca perioada iulie – septembrie 2011 a fost cel mai bun trimestru al bancii, din ultimii 3 ani. Suntem bine pregatiti pentru 2012 si vom continua sa crestem in acelasi mod prudent si sanatos, asa cum am facut-o si in acesti ultimi 3 ani. Credem in misiunea noastra de a sustine economia si antreprenorii locali, tocmai pentru ca suntem cea mai mare institutie bancara cu capital privat majoritar românesc si a treia banca din România”.
In 2011, veniturile operationale ale Banca Transilvania s-au mentinut la nivelul celor din 2010, fiind de 1.484,28 milioane lei. Ca urmare a cresterii activitatii bancii, cheltuielile operationale au crescut cu 8%, valoarea acestora fiind, la 31.12.2011, de 766,74 milioane lei, fata de 711,98 milioane lei, la 31.12.2010. Raportul cost / venit este de 51,65%, la finalul anului trecut, fiind aplicate in continuare masuri de optimizare a costurilor.
Banca Transilvania a redus cheltuielile nete cu provizioanele. Acestea au fost de 531,77 milioane lei in 2011, comparativ cu 640 milioane, cât s-a inregistrat in anul precedent. Din suma de 531,77 milioane lei, costul net al riscului de credit a fost, in 2011, de 461 milioane lei, comparativ cu 598 milioane lei, in 2010. Activele bilantiere BT au marcat o crestere cu 19% in decursul anului 2011, fiind de 25.745 milioane lei, la 31.12.2011, fata de 21.589 milioane lei, cât au fost la finalul anului trecut.
Banca Transilvania a continuat cresterea creditarii si in 2011: soldul portofoliului de credite a fost de 15.358 milioane lei, la 31.12.2011, mai mare cu 15% fata de inceputul anului. In cadrul portofoliului, 62,95% reprezinta creditele pentru companii, iar 37,05% sunt credite pentru persoane fizice. In ceea ce priveste moneda in care sunt acordate creditele BT, 63,72% sunt in lei si 36,28% in valuta. Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 8,62% din totalul portofoliului de credite BT. Soldul provizioanelor din activitatea de creditare a crescut fata de 2010, de la 1.356 milioane lei la 1.806 milioane lei, din care 354 milioane lei reprezinta provizioane nedeductibile fiscal, pe care banca le-a constituit suplimentar, pentru a avea o abordare prudenta a managementului riscului de credit, având in vedere conditiile economice actuale. Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane este unul adecvat, de 108,94%.
BT are o baza consistenta de resuse atrase, aspect care a permis mentinerea unei rate optime a lichiditatii: raportul credite / depozite se mentine la nivelul de 0,76, cresterea resurselor atrase de la clienti fiind de 17%, in 2011. Rata de solvabilitate a bancii este de 11,87%, cu profitul inclus. Numarul de operatiuni cu clientii a crescut cu 11% in 2011 fata de 2010. In aceasta evolutie se integreaza segmentul de carduri, care a inregistrat un numar de operatiuni cu 16,9% mai mare decât in 2010.
Si in 2011, Banca Transilvania a majorat capitalul social. La finalul anului trecut, acesta a ajuns la 31.12.2011, la suma de 1.773.658.066 lei, fiind majorat cu 303.057.068 lei, din surse precum rezerve constituite din profitul net si aport in numerar. Din punctul de vedere al retelei de unitati, Banca Transilvania a deschis anul trecut aproape 20 de agentii. La 31.12.2011, BT avea 553 de locatii, ceea ce inseamna o retea extinsa de vânzare a produselor si serviciilor din portofoliu, precum si accesibilitate in relatia cu clientii. Pentru Banca Transilvania, 2011 poate fi considerat un an bun si constituie o baza solida pentru proiectele de business din acest an.