Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Adrian Vasilescu, BNR: legea nu îi stabilește Băncii Naționale atribuții legate de protecția clienților băncilor
Share
Notification Show More
Latest News
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților
Stiri de top
Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025
Stiri de top
OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală
Informații financiare
BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor
Informații financiare
ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Adrian Vasilescu, BNR: legea nu îi stabilește Băncii Naționale atribuții legate de protecția clienților băncilor
Stiri de top

Adrian Vasilescu, BNR: legea nu îi stabilește Băncii Naționale atribuții legate de protecția clienților băncilor

Gabriela Dinu
Last updated: 27/04/2017 10:05
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Protecția cu amănuntul a consumatorilor de servicii financiare este un domeniu din sfera de activitate a băncilor care șchioapătă, dar legea nu îi stabilește Băncii Naționale atribuții legate de protecția clienților băncilor, a declarat, miercuri, Adrian Vasilescu, consultant de Strategie la BNR, la cea de-a XXV-a ediție a Simpozionului anual de istorie și civilizație bancară „Cristian Popișteanu”.

„Este cert că deciziile BNR produc efecte benefice. Dobânzile la credite, bunăoară, au tot scăzut și continuă să scadă, iar dinamica creditării e mai bună decât a celorlalte țări din regiune, cu excepția poate a Poloniei, și e mai bună decât media zonei europene. Protecția cu ridicata dă rezultate. Există însă în sfera de activitate a băncilor un domeniu care șchioapătă, protecția cu amănuntul a consumatorilor de servicii financiare. Și, iată, tot mai mulți ochi au început să îndrepte priviri critice către Banca Națională. O imagine deformată, departe de a fi singura, își face loc în opinia publică la îndemnul unor deformatori de opinii care s-au înmulțit în spațiul public, aceea că BNR ar avea ca principală misiune să îi protejeze pe clienții băncilor, persoană cu persoană, caz cu caz”, a spus Adrian Vasilescu, citat de Agerpres.

Acesta a precizat că legea nu îi conferă Băncii Naționale atribuții legate de protecția clienților băncilor, ci chiar îi interzice să se încarce cu atribuții de acest fel, pentru că ar aluneca pe panta incompatibilității.

 „Cui îi revine răspunderea protecției cu amănuntul, caz cu caz, cont cu cont, împrejurare cu împrejurare? Legea face trimitere la ANPC. Dar Legea nu prevede că marea răspundere revine băncilor. O spune propriul lor interes și o cer noile realități, în special cele intervenite în criză, cu recesiune, cu turbulențe, cu tăieri și reduceri de salarii, cu inflație până prin 2012, cu deprecieri de credite și o masă critică de debitori cu mari dificultăți în returnarea creditelor. O cere apariția unor voci active în spațiul public, printre care avocați și parlamentari, ce au strârnit consumatorii de servicii financiare împotriva băncilor și au pus sistemul bancar în fața unor riscuri severe prin promovarea unor legi care sfidau clauzele contractuale”, a explicat Vasilescu.

Potrivit acestuia, intervenția Curții Constituționale în cazul legilor cu implicații în sectorul bancar a fost benefică.

„Este bine, cred eu, că a intervenit Curtea Constituțională și a pus aceste legi în limitele legalității. Băncile însele au pus umărul la agravarea acestei stări de fapt, fie prin aroganță, fie prin răceala manifestată față de debitori ajunși în dificultăți de plată. Acum vedem un alt curs al lucrurilor, spre bine, dar mai e mult de lucrat. Este nevoie de un efort susținut, unind în același sistem educația financiară și protecția consumatorilor de servicii financiare”, a afirmat Adrian Vasilescu.

Sursa: Agerpres

You Might Also Like

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

TAGGED: ANPC, consumatori, protectia consumatorilor, decontate, Adrian Vasilescu, cont
Gabriela Dinu 27/04/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Isărescu: Un credit trebuie dat înapoi. Dacă ți-ai făcut o casă esti robul casei, nu al băncii
Next Article Fuziunea dintre Banca Comercială Carpatica și Patria Bank devine efectivă cu data de 1 Mai 2017
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

o zi ago

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

o zi ago

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

2 zile ago

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?