Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența
AnalizeStiri de top

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Gabriela Dinu
Last updated: 01/05/2025 15:41
Gabriela Dinu 2 luni ago
Share
SHARE

De Ziua Muncii ne-am gândit că merită să ne uităm nu doar la efortul fizic sau intelectual, ci și la munca invizibilă care construiește reputații, relații și branduri durabile. Într-o lume în care totul se mișcă rapid, brandurile care rezistă sunt cele care au fost clădite de oameni, cu răbdare, onestitate și viziune.

Contents
De 1 Mai nu e despre odihnă. E despre a sărbători munca bine făcutăÎn 2025, valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34%BCR și BRD prezente în TOP 10Banca Transilvania, rating de elităCum rămâi un brand relevant și în 20254 decizii care au păstrat BT, BCR și BRD în TOPBrand Finance 50: Dacia, cel mai valoros brand românescValoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești este de 7,3 miliarde euro

De 1 Mai nu e despre odihnă. E despre a sărbători munca bine făcută

Anul acesta, cele mai mari bănci din sistem – Banca Transilvania, BCR și BRD – se regăsesc în top 10 cele mai valoroase branduri românești, conform analizei Brand Finance România 50. Avem cifre și bilanțuri despre branduri care au reușit să își construiască imaginea prin muncă susținută, prezență constantă și o relație centrată pe oameni (anagajați și clienți).

În 2025, valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 34%

Banca Transilvania își consolidează poziția de lider în percepția publică din sectorul financiar, păstrându-și poziția a treia în topul celor mai valoroase branduri românești, conform analizei Brand Finance Romania 50.

Cu o creștere spectaculoasă de 34% față de anul anterior, brandul BT atinge în 2025 valoarea de 955 mil dolari (856 milioane de euro) confirmând încrederea pe care consumatorii și investitorii o au în instituția financiară.

BCR și BRD prezente în TOP 10

Banca Comercială Română (BCR), a doua bancă românească după active, se regăsește pe locul 7 cu o valoare a brandului de 285 milioane dolari. Imediat, pe poziția a opta a, regăsim BRD, a cărui valoare este de 266 milioane dolari.

Prezența acestor branduri în top nu este întâmplătoare: în ultimii ani, ele au investit masiv în digitalizare, în produse accesibile și în campanii care vorbesc direct pe limba clientului.

Într-o piață în care loialitatea e greu de păstrat, aceste bănci au reușit să rămână în top. Atât în mintea cât și în buzunarul românilor.

Banca Transilvania, rating de elită

De asemenea, raportul Brand Finance Romania 50 arată că Banca Transilvania este și cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+. Pentru al patrulea an consecutiv, brandul își păstrează poziția în topul celor mai puternice zece branduri bancare la nivel global și este cel mai puternic brand bancar din Europa.

Valoarea de brand, așa cum o definește Brand Finance, reflectă beneficiul economic net pe care un brand l-ar genera dacă ar fi licențiat pe piață. Cum putem traduce această valoare a brandurilor autohtone? O combinație între performanța financiară solidă, comunicare coerentă și încredere crescută din partea clienților.

Cum rămâi un brand relevant și în 2025

Într-o piață financiară în care clienții au din ce în ce mai multe opțiuni și toleranță din ce în ce mai mică la greșeli sau ambiguitate, puterea unui brand bancar nu mai stă doar în vechime sau mărime, ci în capacitatea de a rămâne relevant. Băncile de top din România au înțeles că brandul nu este doar un logo sau o reclamă. Este promisiunea pe care o faci zilnic clientului – și mai ales modul în care o respecți.

Există o rețetă preferată de bănci, tot mai vizibilă în ultimii ani. Comunicare centrată pe client, oferte și produse competitive, o prezență activă în zona de susținere a IMM-urilor și super-digitalizare.

4 decizii care au păstrat BT, BCR și BRD în TOP

Digitalizare – Aplicații mobile care funcționează impecabil, produse financiare accesibile 100% online și răspunsuri rapide. Clienții nu mai au răbdare pentru birocrație sau timpi morți.

Comunicare empatică și coerentă – Nu doar campanii de imagine, ci o voce clară și apropiată, care explică, educă și inspiră încredere, indiferent de canalul folosit.

Transparență și predictibilitate – Clienții apreciază brandurile care nu le „vând iluzii”, ci le arată concret ce costuri implică un credit, ce comisioane apar, cum pot ieși mai ușor dintr-un impas financiar.

Angajament față de comunitate – Într-o eră a valorilor, brandurile care se implică în educație financiară, sustenabilitate sau sprijină antreprenori locali au o poziție solidă în inimile oamenilor.

Brand Finance 50: Dacia, cel mai valoros brand românesc

Raportul Brand Finance arată că Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc. Este urmat de eMAG, iar podiumul este completat de Banca Transilvania, urmată de DIGI și Dedeman.

Analiza subliniază o tendință interesantă: peste 70% dintre brandurile din clasament sunt lansate în ultimii 35 de ani, ceea ce confirmă dinamismul pieței locale și capacitatea brandurilor românești de a se reinventa și crește sustenabil. Totodată, primele cinci branduri reprezintă peste 50% din valoarea totală a primelor 50 de branduri.

Valoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești este de 7,3 miliarde euro

În contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu, cu o creștere a PIB-ului de doar 0,9% în 2024, valoarea colectivă a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 4,8% față de anul trecut, ajungând la 7,3 miliarde euro. Această creștere reconfirmă faptul că afacerile bazate pe branduri continuă să prospere chiar și în condiții economice dificile, care par să nu se încheie; continuarea posibilă a războiului declanșat de invazia rusă în Ucraina și schimbările majore din peisajul comerțului global pot duce la perturbări imprevizibile.

Analiza Brand Finance Romania 50 a fost realizată de Brand Finance, lider în standardizarea evaluării brandurilor, din Marea Britanie.

În fiecare an, Brand Finance analizează 6.000 dintre cele mai mari branduri ale lumii și publică peste o sută de analize, două exemple în acest sens fiind Brand Finance România 50 și Brand Finance Banking 500.

Dacă vrei să descoperi evoluția băncilor în TOP citește 👇

Cât valorează brandul celor patru bănci prezente în Top 50 cele mai puternice mărci românești

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: BCR, afaceri, BT, branduri, consumatori, brand, Brand Finance, Brand Finance România 50., Banca Transilvania, branduri bancare, BRD
Gabriela Dinu 01/05/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BCR, performanțe financiare solide în T1, profitul crește cu 20%. Banking personalizat pentru toți: peste 60% dintre utilizatorii George și-au setat obiective financiare. Sergiu Manea: “Investim în relații de durată. George e felul nostru de a spune «mulțumim» clienților”
Next Article Garanti BBVA lansează pentru clienții noi, persoane fizice, procesul de înrolare 100% online, rapid, simplu și pregătit pentru viitor, oferindu-le acces instantaneu la produsele și serviciile bancare prin aplicația de Mobile Banking. Tolga Banyocu: ”Nu digitalizăm doar procesele sau produsele și serviciile, ci reimaginăm complet bankingul”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

15 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

4 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

5 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?