CaixaBank a devenit prima bancă din lume care oferă clienților posibilitatea de a utiliza recunoașterea facială pentru a retrage numerar de la ATM, fără să introducă codul PIN.
Obiectivul implementării tehnologiei de recunoaștere facială la ATM-uri înseamnă o experiență mai bună pentru clienți, o mai mare securitate a tranzacțiilor, dat fiind faptul că simplifică procesul de identificare a clienților și face posibilă retragerea de numerar fără memorarea mai multor parole.
CaixaBank dispune acum de acest sistem de verificare în patru filiale ale magazinelor din Barcelona, cu un total de 20 de terminale. Compania intenționează să extindă progresiv recunoașterea facială în a doua jumătate a anului 2019.
CaixaBank a dezvoltat acest proiect în colaborare cu partenerii tehnologici Fujitsu și FacePhi.
Peste 16.000 de puncte de securitate
Sistemul este revoluționar la nivel global, deoarece permite utilizatorilor să retragă bani de la un ATM prin simpla recunoaștere a acestora din imaginea capturată de aparatul de fotografiat al terminalului. ATM-urile dispun de hardware și software necesar pentru a valida până la 16.000 de puncte pe imaginea chipului utilizatorului, ceea ce garantează o identificare sigură.
Cu toate acestea, clientul poate selecta întotdeauna cea mai convenabilă tehnologie de identificare personală, dat fiind că ATM-urile CaixaBank vor avea ambele opțiuni: recunoașterea facială și PIN-ul.
Lansarea acestui nou serviciu pentru ATM-uri se încadrează în obiectivele Planului Strategic CaixaBank 2019-2021, în care proiectele inovatoare joacă un rol-cheie. Gonzalo Gortázar, CEO al CaixaBank, afirmă că ” tehnologia ne ajută să oferim un serviciu mai bun clienților noștri, într-un mod mai apropiat și mai specializat”.
Jordi Nicolau, head of Global Customer Experience at CaixaBank, a declarat că această dezvoltare înseamnă „definirea unei experiențe inovatoare în rândul clienților, ca parte a strategiei CaixaBanks de a evolua în mod constant spre noi nevoi și obiceiuri”.
Înainte de a fi implementat noul sistem, banca a efectuat un studiu cu clienți reali pentru a determina gradul de acceptare a identificării prin recunoașterea facială. Rezultatele au fost favorabile: 70% dintre respondenți ar fi gata să o folosească ca o alternativă la introducerea codului personal de identificare pe o tastatură.
Printre beneficiile menționate de către utilizatori, respondenții au subliniat sentimentul de securitate care vine cu recunoașterea facială (66% dintre participanți au menționat acest lucru), confort (important pentru 19% dintre respondenți) și viteză (evidențiată de 15% dintre clienți). Mai mult, CaixaBank a implicat clienții în dezvoltarea și proiectarea soluției tehnologice, realizate cu metodologii de gândire agile și de design.
Orice client CaixaBank poate folosi acum recunoașterea facială pentru a retrage bani de la ATM-uri care utilizează această tehnologie. Cu toate acestea, utilizatorii vor trebui să se înregistreze pentru serviciu înainte de a-l folosi pentru prima dată, precizează banca.