Clienţii băncilor nemultumiti de contractele cu banca, cei care considera că au comisioane abuzive, pot negocia cu banca prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar. Cu ajutorul unui conciliator, datornicii şi bancherii pot ajunge la un compromis astfel încât ambele părţi să fie mulţumite. Varianta aceasta este mult mai ieftină, chiar gratis pentru clienţi, şi mult mai rapidă.
La numărul de telefon 9414 poate suna orice debitor nemulţumit că are clauze, dobânzi sau comisionea abuzive într-un contract bancar sau cu o instituţie financiară nebancară. Reclamaţia clientului este accceptă doar dacă negocierea sa oficială cu banca a eşuat, iar litigiul depăşeşte o mie de lei. Încă o condiţie este aceea de a nu fi început un proces cu banca în instanţă.
În două luni, de când funcţionează centrul, 36 de români au cerut ajutor. Daca, până la urmă, banca şi clientul nu ajung la un compromis cu ajutorul avocatului conciliator, atunci cazul se închide şi fiecare e liber să-şi caute dreptatea în altă parte.
Cum arată primul caz rezolvat amiabil
Primul caz a însemnat discuţii productive şi o inţelegere deja parafată. Cele trei părţi implicate s-au aşezat la masa negocierilor iar banca a fost de acord să elimine din contractul de credit un comision reclamat de client şi să-i restituie acestuia o parte din banii plătiţi pe acest comision din 2010 şi până acum.
SURSA