Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce culori folosesc bancile si ce vor sa transmita clientilor prin coloristica siglelor
Share
Notification Show More
Latest News
BRD și Fundația Friends For Friends: Studiu complex despre cum arată Generația Z în 2025 – tineri mai conectați, mai responsabili și mai atenți la realitățile economice
Stiri de top
Studiu KPMG, prezentat în premieră la conferința Be Inspired. Make Sustainability Happen: 71% dintre CEO plasează inteligența artificială printre principalele lor priorități de investiție. Alina Rus, Raiffeisen Bank: ”Finanțarea sustenabilă este cheia tranziției către o economie mai responsabilă”
Stiri de top
Card de credit 100% online – Beneficii, aprobare rapidă și utilizare inteligentă
Stiri de top
Fundația UniCredit celebrează câștigătorii Platformei Edu-Fund. 14 milioane de euro pentru combaterea sărăciei educaționale în Europa, cu cinci proiecte selectate din România
Stiri de top
Un pas natural către maturizarea sistemului de pensii private: Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind plata pensiilor din Pilonul 2. Bolnavii de cancer pot primi, la cerere, 100% din banii acumulaţi
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce culori folosesc bancile si ce vor sa transmita clientilor prin coloristica siglelor
Stiri de top

Ce culori folosesc bancile si ce vor sa transmita clientilor prin coloristica siglelor

bankingnews.ro
Last updated: 20/05/2014 10:39
bankingnews.ro 11 ani ago
Share
SHARE

Culorile creeaza senzatii in mod instantaneu, sunt usor de memorat si influenteaza starea psihosomatica. Este deja cunoscut ca „publicitarii” utilizeaza anumite culori pentru a influenta procesul decizitional al potentialilor clienti. Nici bancile nu fac exceptie.

Evident ca, in marketing, cercetarea privind culorile si modul in care ele influenteaza vanzarile si perceptia clientilor are o vechime considerabila, pentru ca o companie trebuie sa-si aleaga nuantele potrivite in functie de ceea ce incearca sa transmita.

Spre exemplu, negrul este credibil, puternic, precis si direct, motive pentru care, potrivit specialistilor, ar sta cel mai bine pe logo-urile unor institutii financiare.

Bancile au ales culori ce transmit mesaje egale cu puterea, siguranta, ambitia, prestigiul sau, cel mai important, stabilitate. Institutiile de credit aleg aproape instinctiv sa combine doua culori, pentru a transmite in acelasi timp mai multe mesaje.

Sunt doar cateva banci care au mizat pe o singura culoare, exemple in acest sens fiind CEC Bank (verde) sau Volksbank (albastru).

Ce au vrut bancile sa transmita clientilor prin culoarea brandului

Rosu. Are efect stimulant, creste entuziasmul si interesul. Determina oamenii sa ia decizii rapide. In piata financiara, culoarea rosie este folosita exclusiv in combinatie cu albastru sau negru. Banci precum BRD, BCR, Bancpost, UniCredit Tiriac Bank, Romanian International Bank, ProCredit Bank, Banca Romana de Credite si Investitii, Libra Bank sau Credit Europe Bank folosesc rosu in siglele proprii.

Albastru. Transmite siguranta si incredere, fapt pentru care este adoptat cel des in domeniul financiar: banci, asigurari, leasing. Este o culoare folosita de cei care ofera consultanta si relatii cu clientii. In piata bancara culoare albastru este folosita de BCR, Banca Romana de Credite si Investitii, EximBank, Bancpost, Bank Leumi, Piraeus Bank, Credit Europe Bank, Marfin Bank, MKB, Porsche Bank, Romanian International Bank sau Volksbank.

Negru. Simbolizeaza putere, eleganta si prestigiu. Scoate foarte bine in evidenta toate celelalte culori. Bancile care au ales sa foloseasca negru in comparatie cu alte culori in identitatea vizuala sunt BRD, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, UniCredit Tiriac Bank, Garanti Bank, Banca Romaneasca, Libra Internet Bank si TBI Bank.

Verde. Verdele inchis este asociat cu banii, mediul bancar, lumea financiara in general. Simbolizeaza ambitie, crestere, stabilitate. In Romania, banci precum CEC Bank, OTP Bank, Banca Comerciala Romana, Garanti Bank, Intesa Sanpaolo Bank si Credit Agricole Bank utilizeaza culoarea verde.

Galben. Este cea mai vizibila dintre culori, ideala pentru a atrage atentia asupra unui mesaj. Simbolizeaza energie, creativitate, fericire, vitalitate si speranta. In piata autohtona avem banci care combina galbenul cu negru: Banca Transilvania, Raiffeisen Bank si Banca Romanesca.

Portocaliu. Ca si galbenul, portocaliul este usor de remarcat, motiv pentru care este ideal pentru a indrepta atentia asupra mesajelor importante. Simbolizeaza entuziasm, fascinatie, succes, incurajare si vointa. ING Bank si TBI Bank folosesc acesta culoare, combinata cu albastru sau negru.

Gabriela Dinu

You Might Also Like

BRD și Fundația Friends For Friends: Studiu complex despre cum arată Generația Z în 2025 – tineri mai conectați, mai responsabili și mai atenți la realitățile economice

Studiu KPMG, prezentat în premieră la conferința Be Inspired. Make Sustainability Happen: 71% dintre CEO plasează inteligența artificială printre principalele lor priorități de investiție. Alina Rus, Raiffeisen Bank: ”Finanțarea sustenabilă este cheia tranziției către o economie mai responsabilă”

Card de credit 100% online – Beneficii, aprobare rapidă și utilizare inteligentă

Fundația UniCredit celebrează câștigătorii Platformei Edu-Fund. 14 milioane de euro pentru combaterea sărăciei educaționale în Europa, cu cinci proiecte selectate din România

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

TAGGED: Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, BRD, BCR, UniCredit Tiriac Bank, bancile, logo, culori, sigle banci
bankingnews.ro 20/05/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Banca Comerciala Feroviara a trecut pe profit in luna martie 2014
Next Article Bancpost si Intesa Sanpaolo Bank pe lista bancilor de vanzare
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD și Fundația Friends For Friends: Studiu complex despre cum arată Generația Z în 2025 – tineri mai conectați, mai responsabili și mai atenți la realitățile economice

20 de ore ago

Studiu KPMG, prezentat în premieră la conferința Be Inspired. Make Sustainability Happen: 71% dintre CEO plasează inteligența artificială printre principalele lor priorități de investiție. Alina Rus, Raiffeisen Bank: ”Finanțarea sustenabilă este cheia tranziției către o economie mai responsabilă”

o zi ago

Card de credit 100% online – Beneficii, aprobare rapidă și utilizare inteligentă

2 zile ago

Fundația UniCredit celebrează câștigătorii Platformei Edu-Fund. 14 milioane de euro pentru combaterea sărăciei educaționale în Europa, cu cinci proiecte selectate din România

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?