Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: #CYBERSECURITY Cele 8 măsuri simple și eficiente pentru a proteja tranzacțiile de plată și conturile bancare de fraude. Ce trebuie să facă un client când descoperă că este victima unui atac cibernetic
Share
Notification Show More
Latest News
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor
Stiri de top
Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA
Stiri de top
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Top news > #CYBERSECURITY Cele 8 măsuri simple și eficiente pentru a proteja tranzacțiile de plată și conturile bancare de fraude. Ce trebuie să facă un client când descoperă că este victima unui atac cibernetic
Top newsStiri de top

#CYBERSECURITY Cele 8 măsuri simple și eficiente pentru a proteja tranzacțiile de plată și conturile bancare de fraude. Ce trebuie să facă un client când descoperă că este victima unui atac cibernetic

Cornel Dinu
Last updated: 15/11/2022 13:53
Cornel Dinu 3 ani ago
Share
Cum ne putem proteja tranzacțiile de plată și conturile?
SHARE
Cum ne putem proteja tranzacțiile de plată și conturile?

Războiul din Ucraina a provocat în România – și nu numai – o creștere a atacurilor DDoS (Distributed Denial of Service) prin care persoane rău intenționate generează trafic artificial pe anumite site-uri, cu intenția ca acestea să nu poată fi accesate. Cele mai întâlnite tipuri de fraudă în banking sunt cele din categoria social engineering (inginerie socială), în special atacurile de tip phishing. Phishing-ul constă în email-uri care par a fi (dar nu sunt) din partea unei entități, despre un subiect care atrage atenția, care conțin de obicei un îndemn la o acțiune imediată și care, în caz contrar, pretind că se va întâmpla ceva negativ.

Contents
Cei 4 pași pe care trebuie să-i faci dacă ai o suspiciune sau ești sigur că ai fost victima unei fraudeCe elemente de siguranță oferă Banca Transilvania clienților săiÎn ce cazuri pot fi recuperate prejudiciile generate de un phishing#CYBERSECURITY este un proiect editorial susținut de BANCA TRANSILVANIA.

Odată accesat link-ul, se cere completarea unor date precum nume, adresa, datele cardului, codul CVV2/CVC, CNP sau telefon, care sigur că nu trebuie furnizate pentru că, odată completate, fraudatorul are acces la banii persoanei care nu a fost atentă la indiciile phishing-ului. Phishing-ul nu este un atac cibernetic și nu afectează infrastructura băncilor, acesta folosindu-se însă de veriga slabă, factorul uman, pentru furtul de informații. În aceste condiții, apare invariabil întrebarea: ”cum ne putem proteja tranzacțiile de plată și conturile?”. Publicația BankingNews a obținut câteva recomandări din partea specialiștilor Băncii Transilvania despre cum pot fi evitate tentativele de fraudare. Practic, Banca Transilvania a alcătuit o listă de opt măsuri simple și eficiente, care constituie piatra de temelie pentru siguranța tranzacțiilor de plată și a conturilor bancare.

1. Unilizează dispozitive care au programe antivirus performante, actualizate.
2. Nu accesa link-uri sau fișiere atașate din mesaje care încearcă să determine destinatarul să facă acțiuni pripite, sub influența conținutului email-ului respectiv.
3. Accesează site-urile aplicațiilor bancare tastând adresa acestora.
4. Verifică faptul că site-ul folosește conexiune securizată la internet și că posesorul certificatului care securizează conexiunea este banca pe care dorești să o accesezi.
5. Nu transmite altor persoane codurile de autentificare/autorizare și fii atent la mesajele care însoțesc aceste coduri.
6. Utilizează codurile de autorizare a plăților doar pentru tranzacții/acțiuni generate de tine.
7. Informează-te permanent, iar printre sursele sugerate este pagina Siguranța online de pe site-ul BT (www.bancatransilvania.ro/siguranta-online) și site-ul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (www.dnsc.ro).
8. Dacă recunoști un phishing, raportează-l la instituțiile vizate și la Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

Cei 4 pași pe care trebuie să-i faci dacă ai o suspiciune sau ești sigur că ai fost victima unei fraude

– Apelează echipa Call Center BT (0264 308 028 sau *8028; contact@btrl.ro) sau mergi în oricare dintre sediile băncii;
– Blochează de urgență cardul prin metodele oferite de bancă (prin BT Pay, BT Visual Help, BT24);
– Contactează Directoratul Național de Securitate Cibernetică, la numărul de telefon 1911;
– Fă plângere la Poliție.

Ce elemente de siguranță oferă Banca Transilvania clienților săi

Banca Transilvania are tehnologii de ultimă generație de protecție a aplicațiilor și de verificare a tranzacțiilor online și cu cardul. Sunt folosite aplicații care verifică tranzacțiile și semnalează în timp real BT cu privire la tranzacțiile suspecte. Aplicațiile băncii sunt verificate permanent, inclusiv de Autoritatea pentru Digitalizarea României și de BNR, pentru a fi în linie cu cerințele legislative interne și europene.

Banca lansează constant soluții care asigură verificarea tranzacțiilor, cum sunt: SMS Alert, blocare/debocare card prin aplicațiile sale (cum ar fi BT Pay și BT Visual Help), autentificare prin biometrie etc. BT are echipe dedicate pentru Securitate IT, Data protection, Antifraudă și Audit.

În ce cazuri pot fi recuperate prejudiciile generate de un phishing

Potrivit specialiștilor Băncii Transilvania, despăgubirea clienților se poate face în funcție de criteriul prezenței/absentei consimțământului clientului la efectuarea tranzacției, reprezentat de utilizarea elementelor de securitate atunci când a făcut tranzacția sau atunci când le-a furnizat în mod intenționat/neintenționat unei terțe părți care le-a utilizat fraudulos.

Protecția pe care banca o oferă clientului este dată de aceste coduri de securitate: PIN, CVV, parola de 3DS, coduri primite pe SMS, autentificarea din BT Pay sau alte wallet-uri, iar clienții au responsabilitatea de a păstra în siguranță aceste informații și de a nu le dezvălui altor persoane. O tranzacție consimțită, pentru care s-au utilizat elementele de securitate care ar trebui cunoscute exclusiv de posesorul cardului, nu poate fi despăgubită.

#CYBERSECURITY este un proiect editorial susținut de BANCA TRANSILVANIA.

You Might Also Like

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

TAGGED: cont bancar, educatie financiara, atac cibernetic, educație digitală, cybersecurity, tranzactii plata, Banca Transilvania, phishing
Cornel Dinu 15/11/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article BCR se implică în dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor și susține programul de educație și mentorat Trusa pentru Antreprenoare
Next Article Banca Transilvania a depășit pragul de 1 milion de tranzacții în lei, prin serviciul Plăți Instant, efectuate într-o lună

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

2 ore ago

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

3 ore ago

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

7 ore ago

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?