Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Care vor fi tendintele si miscarile anului 2016 in digital banking. Omni-channel banking, o combinatie intre sucursala traditionala si digital banking
Share
Notification Show More
Latest News
Taxa pe tranzacții bancare: cât poate câștiga statul și cât poate pierde economia. Ce lecții putem învăța din Ungaria
Stiri de top
Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul
Stiri de top
Cozile de la bancomat ar putea reveni: taxa pe tranzacțiile bancare va încuraja numerarul și economia gri
Informații financiare
BCE reduce dobânzile pentru a opta oară într-un an, în contextul inflației aproape de 2%
Informații financiare
Supereroii Siguranței Online: ARB organizează ateliere de educație digitală pentru copii la Edenland Park, 8-9 iunie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Care vor fi tendintele si miscarile anului 2016 in digital banking. Omni-channel banking, o combinatie intre sucursala traditionala si digital banking
Stiri de top

Care vor fi tendintele si miscarile anului 2016 in digital banking. Omni-channel banking, o combinatie intre sucursala traditionala si digital banking

bankingnews.ro
Last updated: 08/01/2016 13:19
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Inovatia digitala e un “must” pentru dezvoltarea pietei bancare autohtone si nu numai. Trendurile anului 2016 au fost deja stabilite. Atat bancile autohtone, cat si cele mari europene, stiu ca sucursala “se muta” treptat in online. Publicatia online www.BankingNews.ro iti arata tendintele si miscarile anului 2016 in digital banking, pornind de la opiniile exprimate de specialisti si de la o serie de materiale care fac referire la acest subiect.

Bancile europene testeaza tehnologii noi la scara larga, in timp ce unele banci locale nu au nici macar pagina de Facebook sau canale online de interactiune cu clientii. La scara europeana, clientii bancilor stiu ca „Your phone is your wallet, just tap-to-pay”, in ce romanii daca abia folosesc aplicatia de mobile banking.

Decalajul erei digitale poate fi combatut daca bancile se implica si inoveaza mai mult. Multe banci europene au reusit sa-si “mute” clientii din sucursale pe canalele online. In Europa anului 2016 se va vorbi tot mai des despre „omni-channel banking”, o combinatie intre sucursalele bancare si serviciile bancare digitale.

Pana in 2017, tableta, smartphone-ul si laptop-ul vor sti unde te afli, ce faci si ce cauti

Platformele digitale ofera managerilor de marketing oportunitati uriase. Cu informatiile financiare in fata, acestia vor intelege potentialul clientilor in cel mai mic detaliu.

Digital-bankingPe baza propriilor date stranse dar si a celor disponibile pe retele de socializarile, in 2016 tot mai multe banci europene se vor axa pe profiluri si caracterizari facute clientilor sau viitorilor clienti. Doar asa vor cunoaste din timp ce isi doresc clientii si ce gen de produse prefera (exista deja algoritmi pe Facebook si Google care fac posibil ca produsele ce ar putea sa te intereseze pe tine sa-ti apara pe pagina de socializare).

Totodata, exista deja aplicatii ale telefoanelor inteligente care iti identifica locatia si mai sunt doar cativa pasi pana la a afla ce faci si ce iti place.

E clar ca tendintele autohtone nu sunt aceleasi cu cele din vest, dar merita sa facem un pas in fata si sa incercam sa promovam mai mult tehnologia. In 2016, e timpul ca si bancile romanesti sa raspunda acestor tendinte europene si sa-si incurajeze clientii sa foloseasca asemenea servicii virtuale, sa vorbeasca mai mult si mai clar despre digital banking.

Romania in 2016: Digital banking va inseamna mobile banking & social media

Publicatia online www.BankingNews.ro va organiza cea de-a doua editie a conferintei ”Banking Innovation Lab.”, in toamna acestui an, mai exact in luna septembrie 2016, unde specialistii vor vorbi despre digital banking.

Pana atunci, cand asteptam miscari interesante in piata, va propunem sa trecem in revista demersuri la indemana bancilor pentru a aduce tehnologia mai aproape si in folosul clientului. Si nu numai!

Primul pas spre o banca digitala inseamana plasarea clientului in centrul tuturor proceselor digitale dezvoltate de ea. Bancile romanesti vor trebui ca in acest an sa creasca baza de clienti pentru serviciile digitale, de internet sau mobile banking, avand in vedere ca doar 8% din populatie foloseste aceste servicii. Si asta in conditiile in care romanii folosesc intens internetul.

Datele partiale din 2015 aratau ca 80% din clientii bancarizati folosesc internetul cel putin o data pe saptamana, iar circa 60% acceseaza internetul de pe terminale mobile.

digital2016 este un an al provocarilor. Bancile vor trebui sa fie mai vizibile, sa atraga mai multi clienti pe zona de banking digital. Chiar daca Romania este impartita in zone care nu folosesc deloc internetul, exista si zone cu clienti activi, care utilizeaza intens serviciile online oferite de banci ( de exemplu folosesc online bankingul pentru verificarea soldului).

In 2016 bancherii ar trebui sa investeasca in educarea personalului. Sa vorbesca mai apasat despre digital banking  pentru a creste interesul romanilor.

Angajatii pot ajuta la promovarea eficienta a produselor digitale. Bancherii vor trebui sa inoveze mai mult, sa fie mai creativi. Doar asa vor reusi sa-i convinga pe clientii romani sa incerce si alte solutii digitale. Tot ei pot determina si sunt responsabili cu educarea clientului.

Discutiile pe tema securitatii online si despre plata cu cardul, dar si prezentarea solutiilor in cazuri de frauda vor aduce incredere clientilor romani si deci o mai mare disponibilitate in a le folosi.

Ce planuri are cea mai mare banca din sistem 

„Atat timp cat 8% din populatie foloseste internet banking-ul, in primul rand trebuie sa cream aceasta baza, sa ne uitam si la viitor, sa ne uitam ce se intampla si in celelalte piete si sa fim pregatiti si sa lansam servicii, sa ne uitam catre amenintarile ce vin din celelalte industrii, dar sa ne asumam rolul de a educa populatia si de a atrage cat mai multi clienti in zona de digital in beneficiul lor”, a declarat in 2015, la o conferinta de specialitate, Marian Ignat,director executiv in cadrul BCR.

Aparitia in motoarele de cautare ar trebui sa fie principalul obiectiv  pentru orice banca in acest an, iar eforturile de optimizare SEO sa nu mai fie marginale, sunt atentionari venite din partea specialistilor IT consultati de www.BankingNews.ro.

De asemenea este esential ca in 2016 bancile sa se axeze pe o versiune de mobil a site-ului sau o versiune destinata tuturor dispozitivelor.

„Intre 2013 si 2015, numarul  cautarilor din retelele mobile destinate bancilor a crescut cu 129%, iar cautarile de pe calculator au scazut cu 1%”, potrivit secialistilor IT de la The Cocktail, o companie de consultanta si strategie digitala. In Romania, 50% dinte cautarile romanilor sunt efectuate de pe telefonul mobil.

In 2016 bancile nu trebuie sa uite retelele sociale, chiar daca interactiunea directa da fiori reci unor institutii bancare autohtone!

Facebook ar trebui sa fie exploatat la maximum, fiind prima legatura directa si rapida cu clientul. Pagina bancii de Facebook poate creste gradul de comunicare si poate ajuta la perceperea nevoilor imediate ale clientilor, sunt de parere specialistii de la The Cocktail.

Rapiditatea si mobilitatea acestei retele poate fi folosita si ca un instrument de recrutare, cu toate ca la noi este folosita mai des reteau Linkedin. Insa, in Europa de vest, acest canal e principala metoda de recrutare pentru banci mari precum CaixaBank, BBVA sau Santander.

Ce operatiuni  prefera clientii bancilor spaniole

Ca sa ne dam seama unde ne situam, va spunem ce preferinte au spaniolii in materie de interactiune cu banca. “In momentul de fata, activitatile clientilor pe internet inseamana vizualizare soldului/ transferuri bancare – 96%, dar in ultima perioada clientii prefera sa fie contactati de un consilier pe chat  – 19%, iar accesarea unor noi produse bancare online este preferata de 12%, toate tendintele fiind in crestere”, potrivit specialistilor de la The Cocktail, citati de www.BankingNews.ro.

Pentru clientii utilizatori de smartphone-uri, cele mai apreciate aplicatii ale bancilor raman cele prin care clientul vizualizeaza cel mai apropiat ATM.

Si romanii isi pot gasi rapid ATM-ul cautat, prin aplicatiile dezvoltate de cateva banci autohtone (BCR, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, ING Bank, Intesa Sanpaolo Bank) dar si aplicatii gratuite generaliste, descarcate pe telefonul mobil, gen „Caut ATM”. Aceasta aplicatie le permite utilizatorilor sa descopere cele mai apropiate ATM-uri pentru 24 dintre cele mai mari banci din Romania. Aplicatia contine 7.000 de bancomate de pe teritoriul intregii tari si foloseste Google Maps pentru localizari.

Bancile se pregatesc deja de schimbari: tehnologia digitala va schimba natura si provocarile relatiei client-banca. Alte industrii sunt pregatite sa „muste” din piata bancara

Toate drumurile de business duc catre digital. Publicatia online www.BankingNews.ro a pubicat deja materiale despre intentiile Orange de a lansa o banca digitala in 2017, dar si intentiile Google si Facebook de a activa pe piata financiar-bancara. Cu alte cuvinte, Business Banking Goes Digital!

Gabriela DINU

You Might Also Like

Taxa pe tranzacții bancare: cât poate câștiga statul și cât poate pierde economia. Ce lecții putem învăța din Ungaria

Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul

Supereroii Siguranței Online: ARB organizează ateliere de educație digitală pentru copii la Edenland Park, 8-9 iunie

Consultații medicale gratuite și educație financiară în același loc. BCR și MedLife duc serviciile esențiale în comunitățile izolate

Dobânzi ca în 2013: băncile au urcat din nou ofertele la depozite până la 8%. Unde îți poți plasa banii acum

TAGGED: banci, banca, sucursala, Orange, Google, digital banking, tehnologie, omni-channel banking, mobile banking, internet banking, facebook
bankingnews.ro 08/01/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Mugur Isarescu despre consumul crescut, Leul stabil, Darea in plata si creditarea excesiva in lei
Next Article Alina Gorghiu, PNL: „Legea Darii in Plata poate fi gata in luna Aprilie”. Liberalii propun infiintarea unei comisii speciale

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Taxa pe tranzacții bancare: cât poate câștiga statul și cât poate pierde economia. Ce lecții putem învăța din Ungaria

4 ore ago

Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul

10 ore ago

Supereroii Siguranței Online: ARB organizează ateliere de educație digitală pentru copii la Edenland Park, 8-9 iunie

4 zile ago

Consultații medicale gratuite și educație financiară în același loc. BCR și MedLife duc serviciile esențiale în comunitățile izolate

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?