Noul Regulament privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) reprezintă o componentă a digitalizării, în ansamblu, iar sistemul bancar are principii şi reguli clare pe acest subiect, a declarat, luni, într-o conferinţă, potrivit Agerpres.ro.
„GDPR este o componentă a digitalizării în ansamblu. Dacă punem GDPR în contextul digitalizării, cred că ar trebui să zăbovesc un pic. Sistemul bancar este obişnuit să implementeze din timp acţiunile, şi asta pentru că suntem o industrie reglementată. Nu ştiu, însă, să vă spun dacă toate băncile au implementat 100% GDPR. Ce pot să vă spun, însă, este că sistemul bancar are principii şi reguli pe acest subiect. Din punct de vedere al datelor personale, noi am fost printre industriile care au luat încrederea publicului. Digitalizarea va fi îndeplinită în momentul când se va colabora pe acest subiect. Cred că trebuie participăm cu forţa profesională pe care o avem în mediul de business, nu numai în bănci”, a spus Dănescu în cadrul conferinţei WeLoveDigital.
Regulamentul General privind Protecţia Datelor (General Data Protection Regulation – GDPR) va trebui să-şi producă efectele începând cu data de 25 mai 2018 în România, iar din acel moment sistemele informatice ale companiilor ce stochează date personale vor trebui să permită un control foarte bun al identităţii utilizatorilor şi al accesului la acestea, urmând principiul ‘Privacy by Design’.
Documentul impune tuturor instituţiilor şi organizaţiilor să desemneze un responsabil cu Protecţia Datelor cu Caracter Personal (DPO – Data Protection Officer – Ofiţer Protecţia Datelor) dacă sunt întrunite anumite condiţii.
Regulile stabilite de noul regulament sunt aplicabile tuturor operatorilor de date, indiferent de locul unde sunt stabiliţi aceştia, în măsura în care serviciile acestora presupun prelucrarea datelor personale ale cetăţenilor Uniunii Europene.
În acelaşi timp, prevederile vin în sprijinul operatorilor de date şi împuterniciţilor acestora, stabilind un set unic de reguli aplicabile pe teritoriul întregii Uniuni Europene. Astfel, sunt reduse în mod semnificativ şi procedurile administrative pe care operatorii de date trebuie să le urmeze, fiind oferită posibilitatea de a avea un ‘interlocutor’ unic la nivel european.
La nivel de sancţiuni, companiile care vor încălca Regulamentul General privind Protecţia Datelor, ce va trebui implementat şi de România începând din mai 2018, vor plăti amenzi de 10 de milioane de euro sau 2% din cifra de afaceri globală pentru încălcări privind protecţia datelor, respectiv de 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală pentru încălcări ale principiilor de bază privind prelucrarea datelor.
Sursa/ Agerpres.ro