ING Bank Romania a inregistrat in 2014 un profit brut de 340 milioane de lei, in creștere cu 19% fata de anul anterior, acesta fiind al treilea cel mai bun rezultat din industria bancara, dupa Banca Transilvania si Raiffeisen Bank.
Potrivit datelor prezentate de ING Bank, portofoliul de credite a crescut cu 13% fata de 2013, ajungand la aproape 12 miliarde de lei, cota de piata pe creditare majorandu-se anul trecut la 4,8% de la 4,1% in 2013. Si cota de piata pe segmentul produselor de economisire a avansat la 6% in 2014, comparativ cu 5,7% in anul anterior.
”ING Bank Romania a incheiat anul 2014 cu un profit brut record de 340 milioane de lei, in creștere cu 19% fata de anul anterior. Rezultatul extraordinar vine ca urmare a cresterii veniturilor si scaderii costurilor cu provizioanele de risc, cu 40% mai mici fata de 2013”, se arata intr-un comunicat de presa remis de banca.
Veniturile au inregistrat de asemenea o crestere de 4%, ajungand la 918 milioane de lei in 2014 fata de 883 milioane de lei in 2013, in contextul cresterii volumului de activitate si in pofida diminuarii continue a ratelor de dobanda din piata. Raportul costuri/venituri s-a pastrat stabil fata de anul anterior, situandu-se la 55% in 2014 fata de 54% in 2013.
Costurile operationale au inregistrat o crestere de 6% generata de investitiile in tehnologie si infrastructura IT ajungand in 2014 la 507 milioane de lei fata de 478 milioane de lei in anul anterior.
Portofoliul de credite s-a majorat cu 13%, ajungand la 11.195 milioane de lei fata de 9.870 miloane de lei in 2013, cresterea fiind influentata de dezvoltarea activitatii pe toate segmentele de clienti, cu o contributie echilibrata a acestora. Cota de piata in creditare a crescut la 4,8% in 2014 comparativ cu 4,1% in 2013, inregistrandu-se o crestere accelerata a creditarii in lei. Fondurile atrase au crescut de asemenea la 14.019 milioane de lei, cu 8% mai mult fata de anul anterior.
„Anul 2014 a fost un an de crestere sanatoasa pentru noi si a marcat aniversarea a 20 de ani de cand ING Bank a intrat pe piata locala. Cu această ocazie, ne reafirmam angajamentul de continuitate pe piata din Romania, o tara de importanta strategica pentru grupul ING. In 2015 vom urmari strategia de crestere, vom consolida diviziile mature de retail si corporate si vom continua cresterea accelerata in segmentul IMM”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
Si in 2015, ING Bank isi mentine strategia de creditare pentru persoane fizice, oferind credite ipotecare doar in moneda nationala. In 2014, ING Bank si-a consolidat oferta prin introducerea unor produse noi (Prima Casa) si eficientizarea proceselor interne – credite pre-aprobate pentru persoane fizice si un sistem de aprobare rapida de credite pentru IMM-uri.