ING Bank România, una dintre băncile locale care a pus accentul puternic pe digitalizare în ultimul timp, are o cotă de piață de 51% pe Internet Banking, a declarat astăzi în cadrul unei conferințe de presă Daniel Llano Manibardo, Head of Retail ING Bank România.
Totodată, cota de piață pe care o deține banca la nivelul cardurilor de salarii este de 10,9%, ceea ce înseamnă că unul din zece salarii din companii sau instituții este încasat prin intermediul ING Bank.
Banca mai deține o cotă de piață de 27% pe Mobile Banking și tot de 27% pe e-commerce.
Când vine vorba de modalitățile prin care clienții ING Bank România interacționează cu banca, cea mai mare pondere este deținută de mediul digital.
Astfel, 57% din interacțiunile cu banca ale clienților ING sunt efectuate prin intermediul Smartphone, 38% prin desktop, 2% prin intermediul customer calls iar 3% prin sucursale, a mai spus directorul de retail al ING Bank România.
De altfel, la nivelul întregii piețe bancare se observă tendința de a migra spre zona digitală, potrivit unor date prezentate în cadrul conferinței. Astfel, în ultimii doi ani numărul total de ATM-uri a scăzut de la 11.500 la 11.200, iar numărul de sucursale de la 5.000 la 4.800.
De asemenea, banca deține o cotă de piață de 8,7% pe retail banking. ING promovează intens de câțiva ani creditele de nevoi personale, ajungând acum la o cotă de piață de 15%, la nivelul creditelor retail.
Până acum, banca a reușit să țină sub control riscul, rata restanțelor de peste 90 de zile fiind de 4%, față de 9%, media pieței.