Libra Internet Bank a atras 4,29 milioane euro, printr-un plasament privat de obligaţiuni subordonate, negarantate şi denominate în euro, şi derulat pe piaţa de capital în perioada 17 – 23 martie 2020.
Plasamentul privat pentru vânzarea obligaţiunilor Libra Internet Bank a fost intermediat de către TradeVille. Obligaţiunile au fost subscrise de 27 de investitori, dintre care 2 sunt investitori instituţionali şi 25 de retail (o persoană juridică şi 24 de persoane fizice), conform datelor publicate pe site-ul BVB.
Libra Internet Bank a atras 4,29 milioane euro, printr-un plasament privat de obligațiuni subordonate, negarantate și denominate în euro, și derulat pe piața de capital în perioada 17 – 23 martie 2020. Astfel, Libra Internet Bank a făcut primul pas pe piața de capital din România și obligațiunile au intrat la tranzacționare, joi, 3 septembrie, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București (BVB).
„Să fii listat la Bursă înseamnă să poți răspunde celor mai înalte exigențe privind calitatea, transparența și performanța activității pe care o desfășori. Prezența pe piața de capital exprimă încrederea totală în propriile forțe și deschiderea către investitori, în condiții de comunicare continuă. Din toate aceste motive, listarea obligațiunilor Libra Internet Bank reprezintă un pas important în evoluția băncii, prin care reușim să ne demonstrăm încă o dată soliditatea și capacitatea de dezvoltare, indiferent de moment”, a declarat Radu Grațian Ghețea, Președintele Consiliului de Administrație al Libra Internet Bank, potrivit unui comunicat de presă remis BankingNews.ro
„Bursa a fost dintotdeauna un canal de finanțare accesibil chiar și în perioade de incertitudini, iar succesul rundei de finanțare derulată de către Libra Internet Bank este o dovadă clară a acestui fapt. Vorbim despre o emisiune de obligațiuni de peste 4 milioane euro care au fost vândute chiar la începutul stării de urgență în România, când erau foarte multe necunoscute și când piața de capital venea după câteva săptămâni de corecții importante. Totuși, chiar și în acest context tensionat, investitorii au alocat sume importante în aceste obligațiuni. Am demonstrat în repetate rânduri că bursa este locul pentru atragerea finanțării indiferent de context, atât timp cât emitentul este determinat să atragă finanțare și câștigă încrederea investitorilor, iar investitorii sunt atenți să identifice orice oportunitate pentru a-și plasa banii. Valoarea rundelor de finanțare derulate în acest an, unul cu multe provocări din cauza pandemiei, a depășit 500 milioane de euro, iar dacă luăm în calcul tranzacțiile anunțate, deja, public, pentru următoarele luni, este foarte posibil să ajungem la nivelul de anul trecut, ceea ce ne bucură pentru că sunt dovezi clare că bursa este un canal de finanțare accesibil oricând”, a declarat Radu Hanga, președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.
Debutul obligațiunilor Libra Internet Bank la tranzacționare a fost marcat prin deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare de către Președintele CA al Libra Internet Bank, Radu Grațian Ghețea, și de către Directorul General al băncii, Emil Bituleanu. Evenimentul a avut loc la sediul BVB și s-a desfășurat într-un cadru restrâns, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind desfășurarea de evenimente, în contextul pandemiei de COVID-19.
„Oamenii au nevoie de siguranță și de investiții credibile, iar investițiile în bănci rămân foarte sigure și profitabile. Deși există riscuri de suprareglementare sau de pierdere de piață în favoarea fintech-urilor sau a neobăncilor, băncile comerciale tradiționale, dar agile, cu apetit semnificativ pentru noile tehnologii și deschise către parteneriate rămân o opțiune solidă pentru orice investitor. Este un profil de succes căruia Libra Internet Bank îi corespunde pe deplin”, a declarat Emil Bituleanu, Director General al Libra Internet Bank.
„Libra Internet Bank este un exemplu despre cum poate fi digitalizată o instituție financiară, despre cum inovația poate ajuta dezvoltarea economiei într-o nouă realitate în care digitalizarea accelerată și rapiditatea sunt factori cheie ai succesului și al interacțiunii cu clienții. Dacă până la începutul acestui an digitalizarea era privită ca un lucru util, dar nu esențial, pandemia de COVID-19 a demonstrat că de fapt digitalizarea este ceva esențial în viața oricărei companii sau chiar a oricărui sistem. Contextul actual ne-a oferit ocazia să punem în prim plan demersurile întregii comunități a pieței de capital în sensul digitalizării complete şi a simplificării întregului proces de investiție la bursă (pornind de la deschiderea de cont și ajungând până la plata taxelor). Deja se lucrează la multe dintre aceste aspecte și suntem convinși că împreună cu statul, cu autoritățile și cu toți partenerii noștri vom reuși să facem această digitalizare completă și, totodată, să ajungem să sporim gradul de încredere al investitorilor și companiilor care vor să atragă finanțare. Contrapartea Centrală va juca un rol foarte important în întărirea încrederii investitorilor și diminuarea riscului, prin sistemul de administrare a riscului, și, totodată, le va oferi acestora noi oportunități pentru tranzacționare, noi instrumente, inclusiv instrumente pentru acoperirea riscului pe portofolii, prin tranzacționarea de derivate cu activ suport pe acțiunile pe care le au în portofolii”, a afirmat Adrian Tănase, Directorul General al BVB.
Plasamentul privat pentru vânzarea obligațiunilor Libra Internet Bank a fost intermediat de către TradeVille. Obligațiunile au fost subscrise de 27 de investitori, dintre care 2 sunt investitori instituționali și 25 de retail (o persoană juridică și 24 de persoane fizice).
Povestea Libra Internet Bank
Înființată în 1996 și operațională din 1997, Libra Internet Bank este, din 2003, membră a grupului american de investiții New Century Holdings (NCH), unul dintre cei mai importanți investitori străini din România, cu investiții de peste 3 miliarde de dolari în Europa Centrală și de Est. Prezent în România încă din 1993, NCH se implică în dezvoltarea mai multor domenii importante ale economiei românești: industria electrotehnică, panificație, industria materialelor de construcții, servicii financiar-bancare, servicii financiare de capital, proprietăți imobiliare, fiind acționar majoritar la multe companii din aceste domenii.
Din 2011, odată cu schimbarea denumirii în Libra Internet Bank, banca și-a consolidat strategia de „bancă a internetului”, mizând pe rapiditate în procesarea solicitărilor și operațiunilor clienților, pe crearea unuia dintre cele mai moderne și dinamice servicii de internet banking de pe piața românească și pe lansarea de produse premiate, precum sistemul de plați online LibraPay, contul online, creditul online etc.
Este prima bancă ce a oferit clienților săi contul bancar 100% online și creditul 100% online, fără hârtii și fără drumuri la bancă, iar în anul 2019, Libra Internet Bank a devenit primul jucător financiar de pe piața autohtonă care face export de tehnologie proprie în cadrul unui proiect internațional de plăți instant printr-o aplicație de mesagerie. Banca are 3 centre IT de dezvoltare și, în prezent, pune la dispoziția clienților unele dintre cele mai moderne și flexibile servicii de mobile și internet banking de pe piața românească.
Libra Internet Bank a încheiat anul 2019 cu un profit net de 115,3 milioane lei (+20% vs. 2018) și active de 6,53 miliarde lei (+19,7% vs. 2018). La finalul anului trecut, Libra Internet Bank avea un protofoliu de credite în sumă de peste 4 miliarde lei, dintre care cele mai mari ponderi le aveau real estate (36%) și companii (30%), urmate de profesii liberale și agribusiness, cu câte 16%, și persoane fizice (2%). Banca avea la sfârșitul anului 2019 o cotă de piață după active de 1,32%, ocupând poziția a 15-a în sistemul bancar românesc.
Emisiunea de obligațiuni Libra Internet Bank este a 11-a emisiune de obligațiuni care intră la tranzacționare la Bursa de Valori București în acest an. Valoarea tuturor celor 11 emisiuni de obligațiuni listate în acest an la BVB este de 2,59 miliarde lei (535 milioane euro). În anul 2019, Bursa de Valori București a atins un maxim istoric al numărului de emisiuni de obligațiuni listate, fiind listate 18 emisiuni de obligațiuni, cu o valoare cumulată de 4,83 miliarde lei (1 miliard euro).