Maurizio Poletto, Chief Platform Officer Erste Group, Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail, BCR și Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, BCR au discutat, în cadrul unui eveniment, despre transformarea digitală a industriei bancare, despre direcțiile de dezvoltare și despre funcționalitățile care urmează să fie lansate în George.
Maurizio Poletto a anunțat, în cadrul BCR Tech Expert Hub, că platforma George are în prezent peste 8,5 milioane de utilizatori în țările din CEE (Austria, Republică Cehă, Slovacia, Ungaria și România), dintre care 1,6 milioane sunt utilizatori din România.
”Într-o primă fază, ne-am dorit ca prin George să oferim clienților noștri acces la serviciile bancare într-un mod ușor, simplu de înțeles. Am reușit să facem asta și acum ne dorim să le oferim clienților puterea de a gestiona cât mai multe dintre operațiunile lor financiare, dar și să aibă un control mai bun al vieții lor financiare”, a menționat oficialul Erste Group.
În opinia sa, automatizarea și personalizarea platformei George sunt direcțiile de dezvoltare pentru viitorul apropiat. ”Dacă vom întreba oamenii cum putem avea grijă de finanțele lor, vor răspunde că și-ar dori să-și urmărească cheltuielile, să vadă care este valoarea adăugată a investițiilor, dar în același timp vom afla că nu au toți timp să facă asta. Acest lucru ne inspiră. Și vrem ca în George să putem avea în viitor un tablou general, complet și complex, personalizat în funcție de nevoile fiecărui utilizator, cu toate cheltuielile acestuia, pentru a-l ajuta să conștientizeze modul în care își folosește banii”, a explicat Maurizio Poletto.
Aproximativ 10% dintre utilizatorii George sunt „power users”, cei care folosesc toate instrumentele platformei și fac analize complexe ale veniturilor, cheltuielilor și investițiilor lor. ”Scopul nostru nu este să-i convingem și pe ceilalți 90% să facă la fel, ci ne dorim ca George să fie atât de ușor de utilizat încât aceste analize să devină parte din experiența lor obișnuită”, a mai precizat Maurizio Poletto.
”George a devenit, în România, mai mult decât o aplicație de digital banking. Este o mișcare amplă, care dezvoltă parteneriate, merge în comunități diverse, susține evenimente, îmbracă oamenii altfel, îi adună în diverse locuri noi și interesante în care socializează, lucrează și se bucură unii de alții”, a conchis specialistul Erste Group.
La rândul său, Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail, a menționat că George a început acum 4 ani cu foarte puțini utilizatori, iar acum a ajuns la peste 1,6 milioane utilizatori în platformă.
”73% din creditele de nevoi personale sunt acordate pe flux 100% digital, iar peste 98% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin George. De asemenea, 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt accesate din platformă”, a evidențiat Marian Ignat.
”George merge acum în oglindă cu o platformă de advisory instalată în unități, ce utilizează analiza de date, prin care colegii pot oferi un diagnostic financiar gratuit clienților noștri și pot construi împreună cu aceștia un plan financiar plecând de la obiectivele lor de viață. Avem peste 7.500 de persoane care au trecut prin această platformă. Rezultatele sunt încurajatoare, pentru că 35% dintre aceștia au început să economisească după finalizarea analizei, iar principalul feedback pe care ni l-au dat clienții a fost că și-au dat seama ce era greșit în comportamentul lor financiar”, a povestit oficialul BCR.
Totodată, Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, a menționat că Financial Health este următoarea funcționalitate care va fi integrată în George, iar scopul principal al acesteia este de a facilita accesul educație financiară personalizată.
”Clienții vor putea avea o perspectivă de ansamblu asupra cheltuielilor lor și își vor putea analiza comportamentul tranzacțional. Am adăugat aproape 300 de funcționalități în George, de la lansare și până în prezent. Acum, prin George se pot accesa 14 produse de daily banking. Această dezvoltare continuă ține de strategia noastră omnichannel, prin care ne dorim să creăm o experiență relevantă, simplă, pentru clienți, indiferent dacă sunt clienți digitali sau tradiționali. Ne dorim ca toate produsele și serviciile disponibile în sucursală să fie prezente și în aplicație. Încheiem parteneriate pentru a putea face în viitor cât mai multe tranzacții direct din George și pentru că funcționalitatea de plăți recurente să fie disponibilă pentru cât mai mulți furnizori”, a declarat Petruț Lixandru.