Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor
Share
Notification Show More
Latest News
FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România
Stiri de top
Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR
Stiri de top
Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere
Stiri de top
Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Stiri de top
Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor
Stiri de top

Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor

Gabriela Dinu
Last updated: 15/11/2018 13:30
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

În cadrul Conferinței anuale, organizată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus că recâștigarea încrederii consumatorilor în băncile comerciale este lucrul pozitiv care s-a întâmplat odată cu apariția CSALB:

„Deși împăcarea părților părea la început imposibilă, treptat, prin implicarea conciliatorilor și a Centrului, imposibilul a devenit posibil. Consumatorul și banca au agreat soluții reciproc avantajoase. Aceste soluții de împăcare a părților au fost obținute cu costuri zero pentru consumatori și modice pentru bănci”.

Iată mesajul Guvernatorului BNR:

„Prezența mea la această conferință subliniază preocuparea constantă a Băncii Naționale a României pentru creșterea nivelului de educație financiară a consumatorilor, astfel încât aceștia să-și cunoască bine atât drepturile cât și obligațiile ce le revin în raport cu băncile. Banca Naţională a României urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor, aceasta fiind, de altfel, o preocupare la nivel european. Se remarcă în tot sistemul bancar european un efort concertat îndreptat către recâștigarea capitalului de încredere și a echilibrului dintre consumatori și bănci.

Încrederea, în orice relaţie bilaterală, se câştigă greu şi se poate pierde uneori foarte repede, din varii motive: in cazul nostru, lipsa unei comunicări eficiente, lipsa de informare temeinică a consumatorului de produse şi servicii bancare (aici „vina” aparţinând ambelor părţi) dar şi modul de soluționare a nemulțumirilor pe care aceiași consumatori le pot întâmpina pe parcursul derulării raporturilor contractuale.

Referitor la acest ultim aspect un lucru pozitiv s-a întâmplat. Chiar dacă împăcarea directă a părților a părut o ”misiune imposibilă” la început, prin implicarea unor persoane specializate, a conciliatorilor, în majoritatea cazurilor imposibilul a devenit posibil, iar consumatorul și banca au agreat o soluție reciproc avantajoasă de a continua raporturile contractuale pe care le-au încheiat. Poate nu trebuie omis că această soluție de împăcare a părților a fost obținută cu costuri zero pentru consumatori (și cu costuri modice pentru bancă), în termen de maxim 90 de zile și în condiții de confidențialitate deplină.

Experienţa europeană a arătat ca a reorienta consumatorii către modalități moderne și alternative de soluționare a litigiilor, către Centrele de Soluţionare Alternativă a Litigiilor specializate în diverse domenii (financiar – bancar sau asigurări, pensii private și piețe de capital), presupune un efort constant, de lungă durată. În primul rând consumatorii trebuie informaţi de existenţa unor asemenea Centre de Soluţionare Alternativă a Litigiilor, precum și în legătură cu serviciile pe care aceste centre le oferă. Efortul de informare trebuie îndreptat şi către angajații băncilor, în special pentru cei din front office, care intră în contact direct cu consumatorii și pot constata nemijlocit eventualele nemulțumiri ale acestora.

În acest context, conferinţa de astăzi, de la Facultatea de Drept, este mai mult decât binevenită. Deşi în aparenţă formatul este similar cu cel al evenimentului de anul trecut, fundamentul practic, concret al celor două momente este deosebit. Toamna trecută, activitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar se afla încă în faza sa incipientă.

Doamnelor şi domnilor,

Analizând atât evoluția statistică a cazurilor soluționate prin metodele alternative puse la dispoziția consumatorilor de către Centrul SAL Bancar (peste 1.000 de cereri conforme înregistrate în acest an), cât și calitatea soluțiilor pe care conciliatorii le-au dat în dosarele care s-au format (90% dintre aceste soluții marcând împăcarea părților), putem afirma că soluţionarea alternativă a litigiilor se află pe un drum bun, chiar dacă au trecut doar trei ani de activitate a Centrului.

Importanța acordată metodelor de soluţionare alternativă a litigiilor este reflectată și de includerea, de la începutul acestui an, a centrelor de acest tip (CSALB, SAL – FIN din cadrul ASF), în Programul Băncii Mondiale și al Fondului Monetar Internaţional de evaluare a sectorului financiar (FSAP). Dincolo de atenția astfel acordată, includerea în FSAP reprezintă nu doar o cale deschisă către experiența acumulată de cei de la Banca Mondială și de la Fondul Monetar Internaţional în această sferă, ci mai ales obligația de a asigura standarde înalte atât la nivelul procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor, cât și al expertizei de care trebuie să dea dovadă conciliatorii care analizează direct sesizările consumatorilor.

Transparența procedurilor, simplitatea și accesibilitatea acestora constituie cerințe avute în vedere de la bun început, iar experiența profesională a membrilor din Corpul Conciliatorilor Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar constituie garanția unei analize independente, echidistante și pragmatice a spețelor cu care acest centru se confruntă în activitatea zilnică.

Închei aici intervenţia mea de astăzi pentru a lăsa specialiştii în domeniu să vă convingă, dacă mai este nevoie, de importanţa păstrării unor canale de comunicare şi informare constantă a consumatorilor de produse bancare şi financiare, de asigurarea educaţiei financiare a angajaţilor din sistem şi, implicit, a populaţiei.”

You Might Also Like

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

TAGGED: Mugur Isarescu, banca, consumator, CSALB, Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar
Gabriela Dinu 15/11/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article CSALB: De la începutul anului și până în prezent avem depuse 1.105 cereri, iar 350 de români s-au înțeles cu băncile
Next Article Forin Dănescu, ARB: IFN-urile şi băncile reprezintă 95% din finanţarea României
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

2 zile ago

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

3 zile ago

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

3 zile ago

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?