Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ömer Tetik, Banca Transilvania: ”Băncile au învățat mult din experiența crizei în ceea ce priveşte creditarea responsabilă şi ponderată”
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Visa anunță realizarea cu succes a primelor plăți pe baza Portofelului UE pentru Identitatea Digitală. Oana Ilaș: ”Este o mândrie pentru Banca Transilvania, ca lider de piață în România, să fie parte din acest proiect istoric, care creează un cadru digital comun, dezvoltat pe standarde unice la nivelul Uniunii Europene”
Stiri de top
Executarea silită nu e un drum fără întoarcere. Cum pot consumatorii evita instanța și negocia cu banca prin CSALB
Stiri de top
BNR menține dobânda cheie la 6,5% în iulie. Inflația va „crește considerabil” anunță Banca Centrală
Stiri de top
Raiffeisen Bank relansează experiența de mobile banking, cu un nou design al aplicației, mai intuitiv și ușor de folosit. Cătălin Chirieac: ”Totul a fost creat pentru o gestionare mai rapidă a finanțelor personale, într-un mod sigur și plăcut, direct de pe telefon”
Stiri de top
Raport BNR. România, codașă la implementarea PNRR – riscă să piardă 19 miliarde de euro. BNR avertizează: „Întârzierile afectează direct bugetul”
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Ömer Tetik, Banca Transilvania: ”Băncile au învățat mult din experiența crizei în ceea ce priveşte creditarea responsabilă şi ponderată”
Interviuri

Ömer Tetik, Banca Transilvania: ”Băncile au învățat mult din experiența crizei în ceea ce priveşte creditarea responsabilă şi ponderată”

Cornel Dinu
Last updated: 14/01/2019 19:00
Cornel Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Chiar dacă o lungă perioadă de timp după criza financiară, relația dintre clienți şi bănci a avut de suferit, în prezent lucrurile s-au mai temperat, consideră Ömer Tetik, Director General Banca Transilvania. ”Acum ne aflăm într-o situație mai bună, relația s-a ameliorat, băncile au început să investească în educația financiară şi sunt mai transparente”, subliniază șeful instituției de credit din Cluj-Napoca. Ömer Tetik vorbește și despre importanța pe care a avut-o Banca Națională a României în perioada post-criză, menționând faptul că ”pe parcursul celor 10 ani am văzut cât de mult a contat că România are o Bancă Centrală puternică şi foarte bine ancorată în realitățile pieței, fapt care a contribuit decisiv la faptul că am trecut perioada crizei economice fără probleme majore”.

  • Cum caracterizați parcursul industriei bancare din România de-a lungul perioadei 2008 – 2018 și care sunt principalele elemente ce trebuie semnalate?
  • Cred că aceşti zece ani înseamnă pentru industria bancară din România schimbare, adaptare şi lecții învățate. Imediat după criză au fost câțiva ani cu pierderi semnificative pentru sectorul bancar românesc, după 2013 situația a început însă să se corecteze de la an la an. Începând cu anul 2014, portofoliile de credite au intrat pe un trend de îmbunătățire a performanțelor, rata creditelor neperformante începând descreşterea. Situațiile mai tulburi cu care s-a confruntat sectorul bancar şi economia românească în general au determinat inclusiv intrarea într-o etapă de consolidare la nivel de sistem, din 43 de bănci câte erau în 2008, acum avem aproximativ 30. După cum ştiți, Banca Transilvania a contribuit la această consolidare şi la creşterea performanței financiare a sistemului prin achiziționarea, în 2015, a Volksbank România, iar în 2018, a Bancpost. Pentru BT, anul 2008 a însemnat în primul rând adaptarea modelului de business la provocările aduse de criza financiară internațională. Reputația şi credibilitatea băncii, alături de baza mare de clienți şi de infrastructura bine dezvoltată au jucat un rol vital în perioada de criză. Construind pe această bază, ultimii 10 ani au adus maturizare, eficiență, consolidare, investiții în digitalizare şi rezultate de la an la an mai bune. Pe parcursul celor 10 ani am văzut cât de mult a contat că România are o Bancă Centrală puternică şi foarte bine ancorată în realitățile pieței, fapt care a contribuit decisiv la faptul că am trecut perioada crizei economice fără probleme majore. La fel ca peste tot în lume, şi în România relația dintre clienți şi bănci a avut de suferit în perioada post-criză. Acum ne aflăm într-o situație mai bună, relația s-a ameliorat, băncile au început să investească în educația financiară şi sunt mai transparente. Mai ales în Europa – desigur, inclusiv în România – zona reglementare a devenit un subiect sensibil, apărând în multe cazuri un exces de reglementare şi legislație.
  • Care sunt cele mai importante învățăminte, raportându-ne la activitatea băncilor locale din tot acest timp?
  • Nevoia de adaptare a businessului, calibrarea reacției la criză, ajustare, transparență sporită şi faptul că aceleaşi măsuri nu se potrivesc fiecărei bănci. La acestea aş mai adăuga faptul că restructurarea şi recuperarea rapidă a datoriilor sunt condiții esențiale pentru revenire şi profitabilitate. Pentru noi, perioada de criză economică şi post-criză ne-a întărit şi mai mult convingerea că relația cu clienții, cultura organizațională şi experiența oferită sunt cel mai important activ. Spuneam de relația dintre bănci şi clienți, mai ales într-o piață nu foarte mare, cum este România, are efecte imediate asupra reputației: clienții vorbesc, se exprimă public inclusiv în social media, iar în piață se cunoaşte imediat cine este aproape de clienți şi încearcă să rezolve problemele acestora.
  • Cu ce plusuri și minusuri rămâne industria de profil la bilanțul celor 10 ani?
  • Principalul minus a fost deteriorarea relației băncilor cu clienții şi un anumit exces în zona de legislație, de reglementare. În zona plusurilor, credem că băncile au învățat mult din experiența crizei – atât în ceea ce priveşte creditarea responsabilă şi ponderată, dar şi în relația cu clienții şi a transparenței cu care operează.
  • Încotro se îndreaptă industria bancară din România, proiectând viitorul următorilor 10 ani?
  • Este greu de prevăzut viitorul pe următorii 10 ani. Informația şi modul în care ea se transmite este principalul ingredient al schimbărilor în toate domeniile vieții de
    azi. Băncile se transformă şi ele, în linie cu viața noastră cotidiană. Transformarea va fi tot mai mult în zona de digital pentru a oferi clienților experiențe superioare şi personalizate, mobilitate, dar şi costuri mai mici. Vor fi produse şi servicii cu un concept nou, la care acum se lucrează sau doar visăm la ele, angajații vor avea tot mai mult rolul de consilieri, activitatea operațională, repetitivă fiind preluată de maşini. În acceeaşi direcție, vedem o dezvoltare continuă în următorii ani a sectorului financiar şi creşterea intermedierii financiare din țara noastră, în paralel cu creşterea accesului la finanțare a unor categorii de populație care acum nu sunt bancarizate. Suntem optimişti în ce priveşte viitorul sectorului financiar-bancar din România.

You Might Also Like

Banca Transilvania și Visa anunță realizarea cu succes a primelor plăți pe baza Portofelului UE pentru Identitatea Digitală. Oana Ilaș: ”Este o mândrie pentru Banca Transilvania, ca lider de piață în România, să fie parte din acest proiect istoric, care creează un cadru digital comun, dezvoltat pe standarde unice la nivelul Uniunii Europene”

Executarea silită nu e un drum fără întoarcere. Cum pot consumatorii evita instanța și negocia cu banca prin CSALB

Constantin Dobrinescu, Garanti BBVA România: ”Economisirea asigură echilibrul financiar şi armonizează obiectivele pe termen mediu şi lung”

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

TAGGED: Banca Transilvania
Cornel Dinu 13/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Dana Dima (Demetrian), BCR: ”În ultimii 10 ani, nu am primit pe tavă lecții și doctrine bancare, ci le-am trăit, le-am încercat și le-am dezvoltat”
Next Article Sergiu Oprescu, Alpha Bank: ”În această perioadă au existat considerații menite să ducă în derizoriu importanța băncilor”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Visa anunță realizarea cu succes a primelor plăți pe baza Portofelului UE pentru Identitatea Digitală. Oana Ilaș: ”Este o mândrie pentru Banca Transilvania, ca lider de piață în România, să fie parte din acest proiect istoric, care creează un cadru digital comun, dezvoltat pe standarde unice la nivelul Uniunii Europene”

25 de minute ago

Executarea silită nu e un drum fără întoarcere. Cum pot consumatorii evita instanța și negocia cu banca prin CSALB

o oră ago

Constantin Dobrinescu, Garanti BBVA România: ”Economisirea asigură echilibrul financiar şi armonizează obiectivele pe termen mediu şi lung”

o zi ago

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

o săptămână ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?