Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: OTP Bank România și transformarea culturală în sectorul bancar. Diana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > OTP Bank România și transformarea culturală în sectorul bancar. Diana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor
Stiri de top

OTP Bank România și transformarea culturală în sectorul bancar. Diana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor

Gabriela Dinu
Last updated: 06/09/2023 13:42
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
SHARE

OTP Bank România a înregistrat un progres semnificativ în procesul de transformare a culturii organizaționale, stabilind un nou standard la nivelul industriei bancare locale, potrivit studiului de Diagnoză Culturală realizat de compania de consultanță organizațională Human Synergistics România.

Contents
OTP Bank, de la defensiv la un comportament organizațional constructivSociolog: Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancarăDiana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lorTrei din patru angajați OTP Bank România consideră că au un volum de muncă gestionabil

OTP Bank, de la defensiv la un comportament organizațional constructiv

Comparativ cu studiul inițial, realizat în anul 2015, ediția din anul 2023 evidențiază tranziția realizată de OTP Bank România de la un comportament organizațional defensiv la unul constructiv, ca efect al programelor de cultură internă implementate în ultimii opt ani, potrivit băncii.

Sociolog: Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancară

„Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancară”, a declarat Iuliana Stan, sociolog, consultant de cultură organizațională și Managing Partner Human Synergistics România, compania care a facilitat implementarea studiului și care lucrează cu majoritatea companiilor din industria bancară pentru studii asemănătoare.

„Progresul OTP Bank România a venit ca urmare a unor proiecte cu un scop bine stabilit, susținute de conducerea băncii, implementate optim de specialiști dedicați și acceptate cu o mare deschidere de cei care reprezintă inima băncii, proprii angajați”, a adăugat Iuliana Stan.

Pentru a evalua progresele înregistrate în procesul de transformare a culturii companiei, studiul este realizat pe baza modelului de cercetare circumplex, iar analiza realizată în 2023 reflectă o schimbare semnificativă în comparație cu rezultatele obținute cu opt ani înainte.

Astfel, la începutul procesului de îmbunătățire a culturii în organizație predominau comportamentele defensive (agresive si pasiv-agresive), cu accent îndeosebi pe stilurile „competitive” și „opoziționale”. Au urmat ani în care s-a lucrat cu prioritate la facilitarea unei schimbări de cultură organizațională, iar în prezent stilurile constructive, respectiv „autodezvoltare”, „încurajare umanistă” și „afiliere”, au creșteri semnificative și sunt la cele mai înalte niveluri evidențiate în analiză.

Diana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor

„În ultimii ani, OTP Bank a făcut pași importanți în dezvoltarea organizațională, cultivând o cultură sănătoasă, care prioritizează bunăstarea angajaților, alături de obținerea unor rezultate de înaltă calitate. Prin managementul volumului de muncă și alinierea priorităților în zone diferite de activitate, am promovat un mediu care încurajează comportamentul productiv și constructiv. Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor.”, a declarat Diana Mișa, Director Executiv OTP Bank România.

OTP Bank a urmărit progresul acestor programe organizaționale, prin multiple canale de colectare a feedback-ului de la angajati. Mai mult, in studiile anuale care evaluau nivelul de angajament al angajaților, OTP Bank România și-a creat o misiune din a adresa cu consecvență acele dimensiuni care aveau nevoie de mai multă atenție pentru a fi imbunătățite.

Trei din patru angajați OTP Bank România consideră că au un volum de muncă gestionabil

Un exemplu concludent este modalitatea în care banca a gestionat un subiect important pentru angajați, respectiv volumul de muncă. Dacă în 2021, 60% dintre angajații OTP Bank considerau că volumul lor de muncă este gestionabil, un an mai târziu, în 2022, după acțiuni concrete privind eficientizarea si/sau automatizarea unor procese importante din organizație, percepția celor care considerau că volumul de muncă este gestionabil a crescut cu 14 puncte procentuale, la 74%.

La realizarea acestui studiu, derulat în perioada 20 aprilie – 19 mai 2023, au participat 901 angajați OTP Bank România din diferite structuri ale băncii. Studiul s-a bazat pe instrumentul de analiza dezvoltat de Human Synergistics și a avut o rată de răspuns de 67%, cifră considerată reprezentativă conform standardelor.

Human Synergistics, organizația care a realizat Diagnoza Culturală a OTP Bank România atât în 2015, cât și în 2023, a efectuat în 2022 un studiu amplu privind cultura organizațională a companiilor din România din diverse industrii. Au rezultat date care înclină Cultura Organizațională din România spre un spectru constructiv, „Umanist Încurajator”, imagine de ansamblu caracterizantă în prezent și pentru OTP Bank România.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: angajati, munca, OTP Bank România, Diagnoză Culturală, Diana Mișa, cultura organizationala, banca
Gabriela Dinu 06/09/2023
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Ca să scape de creșterea ratelor la credite, 33% dintre consumatori și-au refinanțat împrumutul, 17% au trecut la IRCC și 16% au optat pentru dobânda fixă. Alexandru Păunescu, CSALB: Consumatorii s-au implicat activ în reducerea ratelor la credite
Next Article O tranziție mai rapidă la „verde” ar aduce beneficii tuturor, arată testul de stres climatic al BCE. Ce costuri trebuie să plătim și care sunt scenariile spre o economie cu zero emisii de carbon

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

6 zile ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?