OTP Bank România a înregistrat un progres semnificativ în procesul de transformare a culturii organizaționale, stabilind un nou standard la nivelul industriei bancare locale, potrivit studiului de Diagnoză Culturală realizat de compania de consultanță organizațională Human Synergistics România.
OTP Bank, de la defensiv la un comportament organizațional constructiv
Comparativ cu studiul inițial, realizat în anul 2015, ediția din anul 2023 evidențiază tranziția realizată de OTP Bank România de la un comportament organizațional defensiv la unul constructiv, ca efect al programelor de cultură internă implementate în ultimii opt ani, potrivit băncii.
Sociolog: Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancară
„Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancară”, a declarat Iuliana Stan, sociolog, consultant de cultură organizațională și Managing Partner Human Synergistics România, compania care a facilitat implementarea studiului și care lucrează cu majoritatea companiilor din industria bancară pentru studii asemănătoare.
„Progresul OTP Bank România a venit ca urmare a unor proiecte cu un scop bine stabilit, susținute de conducerea băncii, implementate optim de specialiști dedicați și acceptate cu o mare deschidere de cei care reprezintă inima băncii, proprii angajați”, a adăugat Iuliana Stan.
Pentru a evalua progresele înregistrate în procesul de transformare a culturii companiei, studiul este realizat pe baza modelului de cercetare circumplex, iar analiza realizată în 2023 reflectă o schimbare semnificativă în comparație cu rezultatele obținute cu opt ani înainte.
Astfel, la începutul procesului de îmbunătățire a culturii în organizație predominau comportamentele defensive (agresive si pasiv-agresive), cu accent îndeosebi pe stilurile „competitive” și „opoziționale”. Au urmat ani în care s-a lucrat cu prioritate la facilitarea unei schimbări de cultură organizațională, iar în prezent stilurile constructive, respectiv „autodezvoltare”, „încurajare umanistă” și „afiliere”, au creșteri semnificative și sunt la cele mai înalte niveluri evidențiate în analiză.
Diana Mișa: Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor
„În ultimii ani, OTP Bank a făcut pași importanți în dezvoltarea organizațională, cultivând o cultură sănătoasă, care prioritizează bunăstarea angajaților, alături de obținerea unor rezultate de înaltă calitate. Prin managementul volumului de muncă și alinierea priorităților în zone diferite de activitate, am promovat un mediu care încurajează comportamentul productiv și constructiv. Ne concentrăm în continuare pe menținerea unui loc de muncă în care angajații se dezvoltă și simt că este apreciată contribuția lor.”, a declarat Diana Mișa, Director Executiv OTP Bank România.
OTP Bank a urmărit progresul acestor programe organizaționale, prin multiple canale de colectare a feedback-ului de la angajati. Mai mult, in studiile anuale care evaluau nivelul de angajament al angajaților, OTP Bank România și-a creat o misiune din a adresa cu consecvență acele dimensiuni care aveau nevoie de mai multă atenție pentru a fi imbunătățite.
Trei din patru angajați OTP Bank România consideră că au un volum de muncă gestionabil
Un exemplu concludent este modalitatea în care banca a gestionat un subiect important pentru angajați, respectiv volumul de muncă. Dacă în 2021, 60% dintre angajații OTP Bank considerau că volumul lor de muncă este gestionabil, un an mai târziu, în 2022, după acțiuni concrete privind eficientizarea si/sau automatizarea unor procese importante din organizație, percepția celor care considerau că volumul de muncă este gestionabil a crescut cu 14 puncte procentuale, la 74%.
La realizarea acestui studiu, derulat în perioada 20 aprilie – 19 mai 2023, au participat 901 angajați OTP Bank România din diferite structuri ale băncii. Studiul s-a bazat pe instrumentul de analiza dezvoltat de Human Synergistics și a avut o rată de răspuns de 67%, cifră considerată reprezentativă conform standardelor.
Human Synergistics, organizația care a realizat Diagnoza Culturală a OTP Bank România atât în 2015, cât și în 2023, a efectuat în 2022 un studiu amplu privind cultura organizațională a companiilor din România din diverse industrii. Au rezultat date care înclină Cultura Organizațională din România spre un spectru constructiv, „Umanist Încurajator”, imagine de ansamblu caracterizantă în prezent și pentru OTP Bank România.