In primele 9 luni din 2024, Patria Bank a realizat un profit net de 27,4 milioane lei, reprezentand o crestere de 82% fata de aceeasi perioada a anului precedent, rezultat care incorporeaza noua taxa pe cifra de afaceri de 2% aplicabila institutiilor de credit incepand cu anul 2024 in valoare de 5.9 mil. lei, si in absenta careia Banca ar fi raportat un rezultat net de 33,2 mil. Lei.
Acest rezultat reprezinta o acumulare a demersurilor multiple de imbunatatire a performantei comerciale (prin consolidarea echipei, a produselor si proceselor interne), pozitiei si performantei financiare, in conditiile unei buni gestiuni a riscurilor.
Banca a demonstrat o capacitate solida de adaptare si crestere sustenabila printr-o strategie integrata care a crescut profitabilitatea, a diversificat si crescut sursele de finantare reusind diminuarea costului de finantare si a eficientizat procesele operationale. Scaderea NPL si reducerea ratei costuri/venituri cu 2% vs. septembrie 2023 sunt semne clare ale unei gestiuni financiare prudente si eficiente si a unui model de afaceri sustenabil, se precizeaza intr-un comunicat de presa.
Valentin Vancea: Evolutia profitabilitatii corelata cu cresterea portofoilului de credite cu 14% demonstreaza sustenabilitatea modelului nostru de afaceri si capacitatea de adaptare la dinamica pietei financiare
“Acesta evolutie este rezultatul implementarii eficiente a strategiei Bancii noastre, o strategie gandita pe termen lung si care pune accent pe 4 directii majore: Adaptarea portofoliului de produse si servicii pentru a raspunde cat mai bine nevoilor clientilor nostril; Accelerarea digitalizarii atat pentru imbunatatirea experientei clientilor, cat si pentru optimizarea fluxurilor interne; Consolidarea relatiei cu clientii prin valorificarea parteneriatelor si furnizarea de solutii personalizate si Cresterea sustenabila a rezultatelor financiare.
Evolutia profitabilitatii corelata cu cresterea portofoilului de credite cu 14% fata de decembrie 2023 demonstreaza sustenabilitatea modelului nostru de afaceri si capacitatea de adaptare la dinamica pietei financiare.” a declarat Valentin Vancea, CEO Patria Bank.
Printre ultimele initiative strategice implementate cu succes la nivelul bancii se numara:
Pentru clientii persoane juridce: Lansarea creditului Competitiveness in parteneriat cu Fondul European de Investitii (FEI) si care ofera IMM-urilor conditii avantajoase: finantare extinsa, fara garantii reale si costuri reduse, sprijinind dezvoltarea sustenabila a afacerilor si sustinerea antreprenorilor.
Pentru clientii persoane fizice: extinderea accesului la creditele de consum online prin Platforma Digitala „Patria de Oriunde,” inclusiv pentru refinantare, pentru toti clientii persoane fizice.
De asemenea, in luna septembrie s-a finalizat preluarea unui portofoliu de credite de la Alior Bank S.A., prin sucursala sa din România, Alior Bank S.A. Varsovia – Sucursala Bucuresti, ceea ce a crescut baza de clienti persoane fizice si a completat actiunile de crestere organica ale Bancii.
Versiunea integrala a Raportului privind rezultatele financiare il gasiti AICI