Libra Internet Bank a obtinut un profit net de peste 115 milioane de lei, in 2019, cu 20% mai mult decat in anul precedent. Totodata, banca si-a reafirmat rolul de partener cheie pentru fintech-uri si a primit recunoasteri importante pentru calitatea produselor si serviciilor sale, se arata intr-un comunicat de presa al bancii.
In 2019, banca a continuat sa investeasca puternic in tehnologie si sa ramana deschisa catre parteneriatele digitale. Astfel, Libra Internet Bank a devenit prima banca din Romania care a exportat tehnologie bancara in cadrul unui proiect international de plati instant printr-o aplicatie de mesagerie – Moneytou powered by Mastercard – si a pus bazele colaborarii cu fintech-ul britanic Monese, concretizata la inceputul acestui an.
In acelasi timp, Libra Internet Bank a investit si in extinderea retelei teritoriale proprii si a deschis 4 sucursale noi, la Focsani, Cluj, Bucuresti si Slobozia.
“Strategia noastra de nisa, cu o activitate de creditare responsabila, in industrii ferite, si cu pastrarea unui echilibru permanent intre canalele clasice si cele alternative a condus la rezultate foarte bune de-a lungul timpului. In conditiile unei raspunderi majore pe care o avem fata de toti clientii nostri, aceasta abordare reprezinta atuul care ne asigura, astazi, agilitatea de business necesara pentru a putea raspunde rapid si eficient la schimbarile din piata”, a declarat Emil Bituleanu, Director General al Libra Internet Bank.
In 2019, valoarea activelor Libra Internet Bank a ajuns la 6,53 miliarde lei, cu 20% mai mult decat in 2018 (5,46 miliarde lei). De asemenea, soldul creditelor a depasit 4 miliarde lei, in crestere cu 23% fata de valoarea inregistrata in 2018 (3,25 miliarde de lei), iar soldul surselor a fost de 5,65 miliarde lei, in crestere cu 19% fata de finalul lui 2018 (4,76 miliarde de lei). In acelasi timp, rata de neperformanta a ramas la un nivel sub media pietei, cu o valoare inregistrata de 1,70%, la finalul anului trecut.
“Toate aceste rezultate au fost atinse cu ajutorul unei echipe puternice, cea a angajatilor Libra. Am acordat o atentie deosebita colegilor din banca, iar acest lucru ne-a adus si o recunoastere oficiala in mediul de business pentru unul dintre cele mai bune programe de employer branding din Romania”, a adaugat Emil Bituleanu.
Din perspectiva cotei de piata, Libra Internet Bank si-a consolidat pozitia, printr-o crestere constanta, in ultimii ani. Astfel, daca in anul 2016, valoarea cotei de piata a bancii era de 0.86%, la finalul anului 2019, aceasta a ajuns la 1.32%.