In luna noiembrie, Allianz-Tiriac a platit o indemnizatie in valoare de aproximativ 1,8 milioane Euro in contul unei polite de asigurare de bunuri apartinând persoanelor juridice (cladiri si mijloace fixe). Este una dintre cele mai mari indemnizatii platite de asigurator in ultimii ani unui client persoana juridica pentru acest tip de asigurare, polita fiind intermediata de catre Raiffeisen Broker de Asigurare-Reasigurare. Dauna, provocata de un incendiu produs in luna iunie a.c., care a distrus aproape in totalitate cladirea si bunurile asigurate, a fost solutionata operativ si transparent, clientul primind indemnizatia cuvenita intr-un timp foarte scurt, având in vedere complexitatea daunei (ce necesita expertize tehnice si implicarea unor specialisti externi).
”Pentru Allianz-Tiriac prioritatea in astfel de situatii este solutionarea daunei cât mai prompt si cât mai simplu pentru clientul asigurat, mai ales ca vorbim de despagubiri considerabile. in special in astfel de dosare de dauna complexe, atunci când sunt implicate si terte parti (experti, societati de regularizare a daunelor, etc.), este esentiala coordonarea cât mai buna a tuturor celor implicati” explica Adrian Moanta, Director Divizie Operatiuni Daune si Regrese in cadrul Allianz-Tiriac Asigurari.
Unul dintre factorii care a asigurat plata indemnizatiei cu rapiditate a fost reprezentat de colaborarea si comunicarea deschise si transparente intre broker, client si compania de asigurari.
„Fiind vorba de o dauna la bunuri, instrumentarea dosarului a fost foarte laborioasa. Au fost necesare expertize pirotehnice si de structura, oferte de achizitie de nou ale bunurilor distruse in eveniment, precum si documente din partea clientului legate de bunurile asigurate. Noi am fost interfata intre client, compania de loss adjusting (regularizare a daunelor) si asigurator reprezentând interesele clientului, oferindu-i consultanta in fiecare etapa a solutionarii dosarului”, a declarat Iulia Osman, director executiv in cadrul Raiffeisen Broker de Asigurare – Reasigurare.
Instrumentarea unui astfel de dosar complex de dauna arata inca o data importanta unei bune colaborari a tuturor celor implicati in solutionarea daunei, ca element de baza in construirea unei piete de asigurari stabila si de incredere, care pune intotdeauna pe primul plan protectia financiara a clientului asigurat.
”Este important ca in urma unor astfel de daune, clientul sa isi poata relua activitatea cât mai rapid, astfel incât pierderile financiare sa fie minime. Rapiditatea si rezolvarea favorabila ne ofera posibilitatea de a continua si de a accelera planurile de dezvoltare ale companiei”, a declarat Iulian Cazacut, Directorul General Doly-Com, mai mare companie de ambalare de carne proaspata si unul dintre cei mai importanti producatori de carne de vita din România.
Reasigurarea: factorul care influenteaza stabilitatea financiara si capacitatea de plata a daunelor
Pentru ca o companie de asigurari sa isi poata asuma raspunderea pentru asemenea obiective, este necesar ca indicatorii de siguranta financiara ai acesteia sa inregistreze valori superioare unor anumite praguri, astfel incât sa isi poata onora obligatiile contractuale in cazul producerii unei daune. Astfel, nu doar solvabilitatea (ca element ce proiecteaza nivelul raspunderii ce poate fi asumata), dar si lichiditatea (care da o masura a capacitatii de a plati daunele cu promptitudine) si un program de reasigurare consistent sunt esentiale pentru ca o companie de asigurari sa isi poata asuma astfel de riscuri.
”In conditiile in care expunerea pentru un singur obiectiv comercial sau industrial se ridica la valori ridicate, iar companiile de asigurari subscriu in decursul unui an de asigurare un numar semnificativ de astfel de riscuri, este usor de inteles faptul ca reasigurarea este instrumentul de management financiar cel mai important pentru a putea garanta plata obligatiilor asumate” explica Aurel Badea, Director Directia Tehnica in cadrul Allianz-Tiriac Asigurari.
Aparitia unor astfel de daune de valori mari evidentiaza importanta unui program de reasigurare consistent si coerent. in acest fel, compania de asigurari isi creste capacitatea de subscriere a unor riscuri pe care altfel nu ar fi putut sa le preia in conditii de deplina siguranta financiara. Printr-un program de reasigurare solid si consistent, cu reasiguratori internationali cu ratinguri superioare (minim A acordat de agentia de rating S&P sau rating similar acordat de AM Best), sarcina este distribuita intre toti participantii la contractul de reasigurare, iar beneficiul final este al clientului care poate primi cu promptitudine indemnizatia cuvenita.