Din 25 mai intră în vigoare în România regulamentul european de protecţia datelor. Acest demers ese mult așteptat deoarece le dă clienţilor mult mai multe drepturi decât până acum. Și biroul de credite va trebui să se supună noului regulament european de protecţia a datelor.
Reprezentanţii biroului de credit spun că deja au dezvoltat o aplicaţie pentru a comunica direct cu clienţii băncilor. Aceştia vor putea să verifice datele despre ei, să le corecteze, dacă sunt greşeli şi, în plus, vor putea să ceară şi ştergerea istoricului.
Cum vor putea clienții să-și șteargă datele din Biroul de Credit
”Vor trebui onorate cererile acelor persoane la care nu se poate face dovada că au fost notificate conform legii că au întârzieri la plată, situaţie care este destul de des întâlnită în practică”, a explicat Andreea Vlantoiu, jurist, pentru Stirile Pro TV.
Specialiştii atrag atenţia că o astfel de decizie s-ar putea întoarce împotriva dumneavoastră la un moment dat: în lipsa unor astfel de informaţii, băncile v-ar putea refuza accesul la credite, în viitor.
”Din ziua următoare băncile vor restricţiona finanţarea către persoanele care nu apar cu informaţii în biroul de credit. Ce se va întâmpla mai departe? Ca în Statele Unite, unde ca să poţi să îţi cumperi o casă întâi te duci şi faci un card de credit, apoi îţi mai faci încă unul, apoi un credit de nevoi persoanale ca să acumulezi un scor şi un istoric bancar pozitiv”, explică Dragoș Nichifor, broker de credite, pentru Stirile Pro TV.
Firmele care nu respecta noile reguli riscă să plătească amenzi uriaşe de 2% sau chiar 4% din cifra de afaceri, după data de 25 mai.