Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: McKinsey&Company: Sectorul bancar a devenit lider în România în ceea ce privește satisfacția clienților
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > McKinsey&Company: Sectorul bancar a devenit lider în România în ceea ce privește satisfacția clienților
Stiri de top

McKinsey&Company: Sectorul bancar a devenit lider în România în ceea ce privește satisfacția clienților

Gabriela Dinu
Last updated: 03/10/2022 11:24
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
Domeniul bancar a devenit lider în România în ceea ce privește satisfacția clienților
SHARE
Domeniul bancar a devenit lider în România în ceea ce privește satisfacția clienților

Sectorul bancar a înregistrat anul acesta cea mai mare creștere a nivelului de satisfacție a consumatorilor (măsurat prin Gradul de Satisfacție al Consumatorului – Customer Satisfaction Score) devenind lider în această privință în România și detronând astfel comerțul alimentar, liderul de piață după acest indicator în 2021, potrivit unui comunicat de presă al companiei McKinsey.

Contents
Creșterea satisfacției clienților este asociată cu o creștere a disponibilității de a cheltui cu acea companie și cu cote de piață mai mariRomânii simt că asiguratorii și companiile de utilități acționează în interesul lor cel mai rar dintre cele șase industrii incluse in studiuDigitalizarea realizată cu succes poate îmbunătăți semnificativ experiența consumatorilorPrețul, calitatea produsului și serviciile oferite clienților – principalii factori care determină schimbarea unui furnizorO digitalizare rudimentară sau care nu se concentrează pe consumator dăunează brandului

Similar concluziilor din 2021, companiile încă nu se diferențiază vizibil din perspectiva experienței oferite clienților, potrivit sondajului McKinsey Customer Experience, realizat pentru a doua oară în România.

Segmentul bancar, cel al utilităților și al telecomunicațiilor sunt domeniile în care putem observa un lider detașându-se de restul jucătorilor din piață, potrivit sondajului. Acest detaliu sugerează o posibilă apariție a unor lideri în fiecare industrie, precum și o nominalizare clară a celor care nu îmbunătățesc suficient experiența clienților și care astfel rămân treptat în urmă.

McKinsey Customer Experience este un sondaj anual, lansat în România în 2021, care analizează experiența consumatorilor români din perspectiva interacțiunilor acestora cu șase industrii: comerț alimentar, telecomunicații, utilități, servicii bancare, asigurări și asistență medicală. Pentru realizarea acestui sondaj au răspuns aproximativ 3.000 de persoane.

Creșterea satisfacției clienților este asociată cu o creștere a disponibilității de a cheltui cu acea companie și cu cote de piață mai mari

„Nivelul de satisfacție a consumatorilor, care evaluează experiența clienților în șase industrii majore în România, a fluctuat în ultimii doi ani într-un interval de 10% între companiile din aceeași industrie. Acest rezultat arată o lipsă de lideri care să se distingă clar, în pofida faptului că ediția din acest an a sondajului reconfirmă legătura clară dintre experiența clienților, disponibilitatea acestora de a cheltui și cotele de piață mai mari înregistrate de companiile care oferă o mai bună satisfacție a clienților. Astfel, îmbunătățirea experienței clienților ar trebui în mod clar să devină o prioritate pentru liderii de business din România”, spune Alexandru Filip, Managing Partner McKinsey&Company Bucharest.

Românii simt că asiguratorii și companiile de utilități acționează în interesul lor cel mai rar dintre cele șase industrii incluse in studiu

Sondajul din acest an a analizat, de asemenea, cum percep consumatorii români modul în care au acționat companiile în interesul clienților în ultimii trei ani. Consumatorii consideră în general că acestea nu acționează în interesul clienților. Asigurările și utilitățile au fost desemnate ca fiind domeniile în care companiile acționează cel mai rar în interesului clienților – 64% dintre respondenți (cel mai mare procent) susținând această afirmație. Pe de altă parte, companiile din segmentul medical sunt percepute ca acționând cel mai des în interesul clienților, despre această industrie doar 44% dintre respondenți afirmând că nu ar sprijini niciodată consumatorii.

Digitalizarea realizată cu succes poate îmbunătăți semnificativ experiența consumatorilor

Deși utilizarea canalelor digitale a crescut în ultimii ani în toate industriile din România, clienții nu au avut parte de o experiență mai bună în relația cu companiile, arată studiul. O excepție este domeniul bancar. De exemplu, în comerțul alimentar interacțiunile cu clienții sunt încă preponderent non-digitale, dar acest sector are indicatorul de satisfacție a consumatorului mai mare (8,8) comparativ cu utilitățile (7,7), un sector mult mai digitalizat.

Sondajul a identificat totodată preferința de a alege între online versus offline, în funcție de nevoi. De exemplu, interacțiunile offline sunt preferate pentru rezolvarea situațiilor excepționale, în timp ce mediul online este ales pentru utilizarea obișnuită, de zi cu zi.

„Această tendință este probabil determinată de digitalizarea rudimentară și care nu se concentrează pe experiența clientului versus nevoia de eficientizare a unor procese interne. Astfel, interacțiunile digitale greoaie pot ajunge să scadă satisfacția clienților. Companiile ar trebui să investească într-o digitalizare diferențiată, adaptată nevoilor specifice ale clienților, folosind fiecare canal, fie el fizic sau digital, pentru a oferi clienților experiența așteptată. Un studiu realizat de McKinsey a constatat că înlocuirea unei abordări universale de vânzări cu oferte personalizate in funcție de profilurilor clienților, poate genera o creștere a veniturilor cu până la 30% sau mai mult ”, spune Alexandru Filip.

Prețul, calitatea produsului și serviciile oferite clienților – principalii factori care determină schimbarea unui furnizor

De asemenea, sondajul a analizat contribuția a patru factori care determină experiența clienților: brandul, prețul, calitatea serviciilor oferite și calitatea produsului.

În toate domeniile, cu excepția domeniului bancar, brandul este cel mai important factor pentru experiența clientului. În domeniul bancar, factorii decisivi pentru experiența clientului sunt calitatea produsului și prețul.

Pe de altă parte, prețul, calitatea produsului și calitatea serviciilor oferite sunt principalii factori de schimbare a unui furnizor, conform sondajului. Prețul este un factor mai important în schimbarea furnizorilor în industrii precum utilități, asigurări și comerț alimentar, iar cel mai puțin important în sectorul bancar.

Acest lucru poate fi explicat prin ușurința de a schimba furnizorii în industrii precum comerț alimentar, în care costul de schimbare este scăzut. Ciclicitatea alegerii unui furnizor în asigurări, precum și noile reglementări de pe piața românească de energie în cazul companiilor de utilități, au oferit consumatorilor români posibilitatea de a compara prețurile și de a schimba furnizorul.

Totodată, în utilități și asigurări, prețurile au crescut semnificativ în ultimul an: în utilități, din cauza crizei globale de aprovizionare cu energie, iar în asigurări din cauza falimentului City Insurance, cel mai mare jucător din domeniul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) și, istoric, cel mai ieftin jucător de pe piață. Astfel de creșteri semnificative i-au făcut pe clienți și mai sensibili la preț.

O digitalizare rudimentară sau care nu se concentrează pe consumator dăunează brandului

„Pentru aceste șase industrii, experiența clienților este o zonă în care nu au apărut încă lideri care să se distingă și, totodată, o oportunitate clară de creștere. Companiile pot începe să îmbunătățească experiența oferită clienților prin a-și digitaliza cu atenție produsele și serviciile. Deși în majoritatea domeniilor clienții interacționează cu organizațiile tot mai mult prin canale digitale, observăm o îmbunătățire limitată sau chiar o scădere a gradului de satisfacție a clienților, ceea ce demonstrează o digitalizare rudimentară sau care nu se concentrează pe consumator. De asemenea, nivelul de satisfacție a clienților poate crește și printr-o mai mare încredere a clienților în brand. Crearea unei experiențe mai bune pentru clienți ar trebui să influențeze pozitiv atât succesul comercial al companiilor, cât și bunăstărea generală și standardele de viață ale consumatorilor români”, explică Alexandru Filip.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: banci, Alexandru Filip, companii, McKinsey Customer Experience, pret, produs, business, utilitati, sectorul bancar, servicii, consumatori, brand, digitalizare, industrie, asigurari, energie
Gabriela Dinu 03/10/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Cum investim în criptomonede pe timp de recesiune
Next Article Georgios Athanasopoulos: Le spunem bun venit clienților și angajaților Crédit Agricole Romania în familia Vista Bank

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?