În ultimii ani se observă o evoluție pozitivă în privința interesului pe care publicul îl manifestă în direcșia unei mai bune înțelegeri a produselor financiare, a susținut Sorin Drăgulin, Director Produse și Segmente Retail în cadrul UniCredit Bank, într-o opinie despre activității băncii pe segmentul economisirii, formulată pentru publicația online www.BankingNews.ro. ”Există, totodată, un mai mare interes privind canalele prin care pot interacționa cu banca, iar acest lucru se reflectă și din faptul că cei mai mulți dintre clienți aleg canalele digitale ca primă opțiune de constituire a depozitelor la termen”, a menționat bancherul.
În prezent, peste 70% din totalul depozitelor la termen în sold la UniCredit Bank sunt constituite prin intermediul canalelor digitale (Online sau Mobile Banking). Pe de altă parte, principala monedă în care românii preferă să economisească este leul, pe locul al doilea fiind euro. Peste 50% din depozitele în sold realizate la UniCredit Bank sunt deschise în moneda națională, maturitatea medie a unui depozit la termen fiind de 6 luni.
La sfârșitul anului 2019, soldul depozitelor din portofoliul instituției de credit înregistra o creștere de 12,2% comparativ cu finalul lui 2018. ”Suntem încrezători că acest trend de creștere se va menține și pe parcursul anului 2020 în condițiile în care rămânem permanent atenți să răspundem nevoilor pe care le manifestă clienții noștri”, a sublinit Sorin Drăgulin.
Din punctul de vedere al profilului deponentului UniCredit Bank, femeile cu vârsta cuprinsă în intervalul 45 și 50 ani, căsătorite și cu 1 copil, sunt cele mai prezente în portofoliul total de depozite active.
Sorin Drăgulin a mai precizat că produsul de economisire cel mai solicitat de către clienți este depozitul digital la termen de 6 luni, în lei, din cadrul unei campanii, derulate de UniCredit Bank, principalele beneficii find: dobânda avantajoasă de 3,5% pe an și simplitate și rapiditate, depozitul putând fi constituit prin aplicațiile Mobile sau Online Banking. Pe parcursul anului 2020, UniCredit Bank are în plan lansarea de noi produse și oferte speciale capabile să răspundă cât mai bine nevoilor potențiale de economisire ale clienților.