Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu de caz. Steven van Groningen ne oferă o fotografie a Raiffeisen Bank ”după chipul și asemănarea sa”. Caracteristica principală a strategiei băncii din perioada 2000 – 2020 se rezumă la adoptarea unui stil de viață sănătos, fără excese!
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Studiu de caz. Steven van Groningen ne oferă o fotografie a Raiffeisen Bank ”după chipul și asemănarea sa”. Caracteristica principală a strategiei băncii din perioada 2000 – 2020 se rezumă la adoptarea unui stil de viață sănătos, fără excese!
AnalizeTop newsStiri de top

Studiu de caz. Steven van Groningen ne oferă o fotografie a Raiffeisen Bank ”după chipul și asemănarea sa”. Caracteristica principală a strategiei băncii din perioada 2000 – 2020 se rezumă la adoptarea unui stil de viață sănătos, fără excese!

Cornel Dinu
Last updated: 30/03/2021 13:17
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Steven van Groningen, cel mai statornic șef de bancă din România, este pasionat de fotografie!
SHARE
Steven van Groningen, cel mai statornic șef de bancă din România, este pasionat de fotografie!

Business-ul Raiffeisen Bank din România s-a dezvoltat în ultimii 20 de ani după un model adaptat comportamentului bancherului care se află la conducerea băncii din 2002. Calculat și așezat, Steven van Groningen a reușit să imprime instituției de credit o politică echilibrată de dezvoltare, având ca principii de bază sustenabilitatea, predictibilitatea și consecvența.

Povestea băncii austriece s-a scris, în perioada 2000 – 2020, după același tipar, Raiffeisen Bank consemnând o evoluție liniară, concentrându-și activitatea pe consolidarea unui portofoliu de credite sănătos, evitând strategia acumulării de cotă de piață cu orice preț. În fapt, această viziune și-a arătat roadele mai cu seamă în anii ce au urmat crizei financiare din 2008, când banca nu s-a confruntat cu probleme grave în ceea ce privește neperformața împrumuturilor.

În timp ce majoritatea băncilor din România căuta soluții pentru provocările generate de portofoliile de credite umflate haotic în perioada 2006 – 2008, Raiffeisen Bank a putut să-și canalizeze eforturile, aproape nestingherită, pe consolidarea poziției sale de pe piața locală.

”În perioada 2006 – 2008, un om care vroia un credit se ducea la trei – patru bănci, iar analiza viza identificarea instituției care îi poate asigura cea mai mare sumă. Când mergeam în vizită, în perioada respectivă, absolut toți angajații Raiffeisen Bank se plângeau la mine: ba că nu știu ce bancă are valoare mai mare de colateral, ba că altă bancă acordă sumă mai mare pentru același venit, ba că cealaltă bancă are documentație mult mai simplă decât avem noi. Cred că cea mai bună decizie am luat-o în perioada 2007 – 2008, când am hotărât să încetinim creditarea sau, mai bine spus, să nu compromitem standardele noastre de creditare. Ca bancher nu a fost destul de confortabil luând acea decizie într-o perioadă în care toate băncile se luptau pentru cotă de piață. Am acceptat să pierdem puțină cotă de piață și să ne focusăm pe calitatea portofoliului. Asta ne-a adus o rată de credite neperformante la jumătate față de sistem. Aceasta este cea mai mare parte din explicația pentru care noi am rămas profitabili în toți acești ani”, explica Steven van Groningen, pentru BankingNews, strategia pre și post criză adoptată de bancă.

Made with Flourish

Urmărind graficul care prezintă evoluția activelor Raiffeisen Bank în perioada 2000 – 2020 putem observa că instituția de credit cu acționariat austriac a avut un parcurs lin, cu o creștere liniară a activității. Cu o abordare metodică, fără excese, Raiffeisen Bank s-a aflat permanent în grupul celor mai importate bănci din România. Totodată, banca și-a menținut an de an capacitatea de a genera profit consistent acționarilor săi.

Made with Flourish

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

TAGGED: profit Raiffeisen Bank, active Raiffeisen Bank, Raiffeisen Bank, Steven van Groningen
Cornel Dinu 30/03/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article CEC Bank provovează Creditele Noua Casă cu dobânzi reduse. Împrumuturile din Programul Guvernamental au reprezentat 25% din totalul creditelor imobiliare din 2020, iar banca ocupă locul 4 în topul finanțărilor Prima Casă
Next Article ARB: 1.630 de elevi au participat la finala națională concursului de educație financiară European Money Quiz. Cine va reprezenta România în finala europeană din 20 aprilie

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

2 zile ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

2 zile ago

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

3 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?